video thumb

با توکن غیرقابل معاوضه جدید، می توانید در جزیره بالی اقامتگاه لاکچری خریداری کنید!


در سال ۲۰۲۱ میلادی توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند و از بازی گرفته تا آثار هنری از آنها استفاده می شود. به طور مداوم موارد استفاده جدیدی برای توکن های غیرقابل معاوضه در حال ظهور است و در جدیدترین مورد استفاده، این توکن ها با املاک ترکیب شده است و خریداران می توانند با خرید توکن های عرضه شده صاحب یک تفریگاه جذاب و زیبا شوند.

شرکت LABS Group در تلاش است تا اولین اقامتگاه جهانی که متعلق به یک جامعه از خریداران توکن های غیرقابل معاوضه است را تاسیس کند. این اقامتگاه Kunang Kunang نام دارد، با جنگل های سبز احاطه شده است و دارای ۱۵ سوئیت خصوصی و یک سوئیت بزرگ است.

این پروژه در نگاه اول می تواند مشابه مالکیت زمانی یا مالکیت تعطیلات به نظر برسد. در این نوع مالکیت، طرفین صاحب ملک نیستند اما حق استفاده از ملک را برای دوره زمانی اختصاص داده شده دارند. به همین دلیل مالکیت زمانی مشکلات مختلفی دارد؛ همانطور که گفته شد در این نوع مالکیت افراد فقط حق استفاده از تفریگاه را برای تعداد روزهای مشخصی در سال دارند و تنظیم زمان بندی در روزهای شلوغ می تواند دشوار باشد. علاوه بر این نکته منفی ارزش این نوع سرمایه گذاری می تواند به مرور زمان کاهش یابد.

اما نوع جدیدی از توکن های غیرقابل معاوضه می تواند این مشکلات را حل کند. شرکت LABS Group با ایجاد ۳۶۵ توکن RTS-NFT رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است و هر خریدار توکن می تواند ۱/۳۶۵ سود حاصل از تفریگاه را کسب کند؛ علاوه بر دریافت سود، دارندگان توکن می توانند در روزهای مشخص شده در Kunang Kunang اقامت داشته باشند و بهترین اتاق موجود را دریافت کنند. همچنین این افراد برای تصمیمات مهم عملیاتی تفریگاه حق رای دارند.

خرید این توکن ها برخلاف مالکیت زمانی کار بسیار راحتی است و در بازارهای مبتنی بر اتریوم و دیگر شبکه ها قابل انجام است.

پروژه چیست و به چه شکل فعالیت می کند؟

حراج این توکن ها در حراجی Refinable’s NFT در تاریخ ۱۵ جولای برگزار می شود و به مدت ۱۳ روز ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که به مناقصه گران برتر حق نام گذاری اتاق های اقامتگاه تعلق می گیرد. یک توکن همچنین به خریدار این امکان را می دهد تا به مدت ۱۰ روز در سال در این اقامتگاه حضور داشته باشد.

این اقامتگاه در مراحل نهایی ساخت است؛ پس از تکمیل فاز آزمایشی که از دسامبر ۲۰۲۱ شروع می شود، برنامه ریزی شده است تا اقامتگاه در فوریه ۲۰۲۲ افتتاح شود.

این پروژه یک همکاری بین دو گروه LABS Group  و  Gravity Resortsاست که ۷ ملک مختلف در سراسر آسیا را مدیریت می کند.

یوئن وونگ (Yuen Wong) مدیر عامل Labs در رابطه با فعالیت خود گفته است:« LABS یک اکوسیستم سرمایه گذاری املاک و مستغلات دیجیتالی است که بر بستر بلاکچین فعالیت می کند. ما در تلاش هستیم تا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را برای سرمایه گذاران روزمره امکان پذیر کنیم.»

اقامتگاه Kunang Kunang در شهر بانیووانگی (Banyuwangi) جزیره بالی (Bali) قرار دارد و به گفته مدیران، دولت اندونزی در حال توسعه و سرمایه گذاری در این منطقه برای رونق گردشگری است که موقعیت مناسبی برای ساخت اقامتگاه ایجاد کرده است. جزیره بالی علاوه بر محیط سرسبز و زیبا، جاذبه های مختلفی از جمله آبشارها و آتشفشان دارد که به جذابیت این جزیره افزوده است.

این اقامتگاه می تواند یک نقطه شروع باشد و ممکن است در آینده شاهد رشد اینگونه فعالیت ها و گسترش توکن های غیرقابل معاوضه در سراسر جهان باشیم.

توکن سازی املاک و مستغلات

LABS Group با دیگر تیم ها از جمله GCA همکاری دارد تا با دقت لازم تحقیقات و مطالعات خود را انجام و پروژه های خود را توسعه دهد. توکن های غیرقابل معاوضه جدید می تواند روشی جدید برای سرمایه گذاری در بازار جهانی املاک باشد؛ بازاری که طبق آخرین داده ها ۲۲۸ تریلیون دلار ارزش دارد.