video thumb

ویدئو: آموزش کیف پول کاردانو

لیست عناوین این مطلب

بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین برای یافتن کیف پول از سختی های به مراتب بیشتری برخوردار هستند و آنها را تحمل می کنند. اگر برای یافتن کیف پول کاردانو به دنبال گزینه مناسب هستید و البته با حفظ تمام مسئولیت استفاده از آن می توانید به ویدئو آموزشی که در ادامه تقدیم نگاه شما عزیزان می شود مراجعه کنید. این ویدئو اختصاصا برای ارزجو تهیه شده و کاربران ارزجو می توانند به راحتی از این آموزش استفاده کنند.

گفتنی است که در صورت نیاز برای آموزش هر بخشی از دنیای پر سوال بلاکچین و ارزهای دیجیتال می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و در صورت تمایل نیازهای آموزشی خود را به ما بگویید تا در اسرع وقت به این مشکلات و نیازها رسیدگی شود. همچنین کاربران عزیز می‌توانند برای دسترسی به سلسله پادکست‌های صدای ارزجو به این لینک مراجعه کرده و از مطالب خبری و آموزشی به صورت صوتی استفاده کنند. مهم‌ترین بخش سایت ارزجو نیز متعلق به محتوای متنی در زمینه ارزهای دیجیتال است که به صورت روزانه چندین مقاله آموزشی و تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کاردانو (Cardano) توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) از بنیان‌گذاران اتریوم در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ عرضه شد. از دید حامیان این ارز دیجیتال، کاردانو علاوه بر مزایای دیگر از همه مزایای اتریوم نیز برخوردار است. این ارز دیجیتال همانند اتریوم یک پلتفرم برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند عرضه می‌کند. جدای از این، کاردانو به دنبال آن است تا برخی از مبرم‌ترین مشکلاتی که ارزهای دیجیتال همه جا گرفتارش هستند، از جمله تعامل‌پذیری و مقیاس‌پذیری، را حل‌وفصل کند.

کاردانو همچنین امیدوار است مشکلات مربوط به پرداخت‌های بین‌المللی که عموماً وقت‌گیر و پرهزینه هستند را برطرف سازد. کاردانو به ‌واسطه تمرکز بر این حوزه قادر بود مدت زمان پردازش پرداخت‌های بین‌المللی را از چند روز به فقط چند ثانیه کاهش دهد. ارزش بازاری کاردانو در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۲/۲ میلیارد دلار بود و هر توکن آن ۰۸۱/۰ دلار معامله می‌شد.

در حقیقت Cardano فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵ آغاز کرد اما تا سال ۲۰۱۷ مشغول توسعه و تحقیق بود. آن‌ها دو سال کامل را به دنبال یافتن افراد مناسب بودند و بعد از آن تمامی ‌مشکلات بیت کوین و اتریوم را پیدا کردند. کاردانو به دنبال این بود که پلتفرمی ‌ایجاد کند که مشکلات بیت کوین و اتریوم در آن وجود نداشته باشند. آن‌ها بعد از تحقیق‌های فراوان توانسته بودند مشکلاتی مانند سرعت تراکنش‌ها را برطرف کنند و قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کنند. در حقیقت کاردانو یک نسخه توسعه یافته از اتریوم و بیت کوین است.

Cardano را نسل سوم ارز‌های دیجیتال می‌دانند. کاردانو به دلیل ماهیت برنامه نویسی قوی که در آن استفاده شده است، از ایجاد پلتفرم‌های بی هدف در سیستم خود جلوگیری می‌کند که این کار باعث سبک بودن سیستم کاردانو می‌شود. همچنین کاردانو سرعت بالاتری در انجام تراکنش‌ها دارد و کارمزد بسیار کمی ‌را دریافت می‌کند. کاربرهایی که به دنبال ایجاد برنامه‌های هدف دار و مشخص شده هستند، می‌توانند از کاردانو برای توسعه برنامه خود استفاده کنند و در کاردانو کاملا آزاد خواهند بود. کاردانو به وسیله برنامه نویسی قوی خود، برخی از محدودیت‌های بلاک چین را از بین برده است و امکانات جدیدی را به آن اضافه کرده است.

استخراج کاردانو Cardano

کاردانو برخلاف برخی از ارزهای معروف، از اثبات سهم به جای اثبات کار در سیستم خود استفاده می‌کند.

اثبات کار: اثبات کار یا Proof of Work برای جلوگیری از نفوذ و هک ایجاد شده است. در انجام هر هک معمولا هکرها یک یا چند سیستم مشخص شده ای را هدف خود قرار می‌دهند و به دنبال نابودی آن سیستم یا دریافت اطلاعات از آن هستند. در اثبات کار نیز کاربرها سیستم خود را به پلتفرم اختصاص می‌دهند. یعنی هر پلتفرم چندین هزار سیستم در مکآن‌های مختلف دنیا را تحت اختیار خود دارد و می‌تواند اطلاعات خود را میان آن‌ها پراکنده کند. به این نحو هکرها دیگر نمی‌توانند سیستم‌ها را هدف خود قرار دهند. پلتفرم به ازای سیستمی‌ که کاربر تحت اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، پاداش می‌دهد که پاداش‌ها همان توکن‌ها هستند. اولین بار ساتوشی ناکاموتو از این سیستم در بیت کوین استفاده کرد که باعث شد انقلاب جدیدی در دنیای دیجیتال ایجاد شود.
اثبات سهم: اثبات سهم یا Proof of Stake هم یک الگوریتم است که مانند اثبات کار برای جلوگیری از نفوذ و هک ایجاد شده است. این ایده اولین بار در یکی از انجمن‌های بیت کوین در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و در سال ۲۰۱۲ در برخی از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. در این الگوریتم کاربرها به جای آنکه سیستم خود را در اختیار پلتفرم قرار دهند، از آن برای حل مفاهیم ریاضی استفاده می‌کنند. هر کاربر یک بلاک قطعی را دریافت می‌کند و با حل مسائل پیچیده ریاضی درون آن، پاداش خود را که همان توکن‌ها است دریافت می‌کند. در اثبات سهم علاوه بر قدرت پردازشی بالا، کاربری که توکن بیشتری داشته باشد، سود بیشتری از استخراج خواهد برد. البته پاداشی که کاربر در این الگوریتم دریافت می‌کند، توکن‌های استخراج شده نیست بلکه کارمزد دیگران است. تمامی‌ توکن‌های این نوع الگوریتم از قبل استخراج شده است و تغییری در تعداد آن به وجود نخواهد آمد. استخراج کننده از طریق کارمزد نیز پاداش خود را دریافت می‌کند که این کارمزد‌ها می‌توانند همان توکن‌ها باشند.
همانطور که در قبل گفتیم کاردانو از اثبات سهم در سیستم خود استفاده می‌کند. یعنی کاربر می‌تواند با خرید توکن درون این پلتفرم، از کارمزد آن‌ها سود دریافت کند و سرمایه گذاری‌های خود را انجام دهد.

قیمت و والت کاردانو
تمام ارزهایی که به استخراج و صرافی‌ها وابسته‌اند، دچار نوسانات زیادی در قیمت توکن‌های شان هستند. کاردانو هم مانند دیگر ارزها به دنبال ثبات قیمت است اما به دلیل استخراج نمی‌تواند قیمت ثابتی را برای خود اعلام کند. در حال حاضر هر توکن Cardano حدود هفت سنت ارزش دارد و رو به رشد است. کاردانو هم مانند دیگر ارز‌ها قابل خرید است و می‌توانید آن را از صرافی‌های مختلف خریداری کنید.

برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند، سه راه برای خرید Cardano وجود دارد:

صرافی ایرانی: شما می‌توانید یک صرافی ایرانی که ارز‌های دیجیتال را به فروش می‌رساند پیدا کنید و از آن توکن‌های Cardano خریداری کنید. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که بسیاری از صرافی‌های ایران تنها بیت کوین و اتریوم را ارائه می‌دهند. به همین دلیل نمی‌توان به همه صرافی‌ها به راحتی اعتماد کرد.
استخراج کننده: شما می‌توانید فردی را پیدا کنید که از طریق استخراج یا سرمایه گذاری، دارای توکن کاردانو است و می‌تواند توکن مشخص شده را به والت شما انتقال دهد. مشکلی که در این روش وجود دارد اعتماد دو طرفه است. افراد زیادی بوده‌اند که در این روش به شخص استخراج کننده اعتماد کرده‌اند اما بعد از واریز مبلغ، توکنی از سوی استخراج کننده دریافت نکرده‌اند. به همین دلیل بهتر است که در این روش اعتماد کاملی به فرد مقابل داشته باشید تا دچار چنین کلاهبرداری‌هایی نشوید.
خرید ارز‌های معروف: بهترین راه برای ایرانی‌ها، خریدن بیت کوین و اتریوم است. آن‌ها می‌توانند با خرید بیت کوین و اتریوم از صرافی‌های ایرانی، به ارز مورد نظرشان دست پیدا کنند. راهی که در این روش طی می‌شود کمی ‌طولانی‌تر است اما صرفه اقتصای بهتری دارد. زمانی که شما بیت کوین یا اتریوم خود را خریداری کردید، آن را به یکی از صرافی‌های آنلاین انتقال داده و به ارز کاردانو تبدیل کنید. صرافی‌های زیادی وجود دارند که بیت کوین یا اتریوم را به ارزهای دیگری تبدیل می‌کنند و کارمزد کمی‌ را از کاربر دریافت می‌کنند.
یکی از بهترین سایت‌ها برای تبدیل ارز به ارزی دیگر، ShapeShift است. این سایت علاوه بر اینکه برای تمام ایرانی‌ها کار می‌کند، رابط کاربری مناسبی را ایجاد کرده است و سرعت بسیار بالایی دارد. یکی از مزیت‌های سایت ShapeShift این است که ارز را درون خودش نگهداری نمی‌کند و مستقیما عملیات انتقال و تبدیل را انجام می‌دهد. این باعث می‌شود که ایرانی‌ها از خطر بلوکه شدن توکن‌های شان در امان باشند.

حال زمانی که کاربر برای خود توکن خریداری کرد، نیاز به یک منبع برای نگهداری آن دارد. معمولا انسان‌ها از بانک‌ها برای سرمایه گذاری یا انجام تراکنش‌های متداول استفاده می‌کنند. والت‌ها در اینترنت هم چنین نقشی را دارند. والت‌ها توکن‌های کاربرها را درون خود ذخیره می‌کنند و کاربر هر موقع که بخواهد می‌تواند توکن خود را به حساب دیگری انتقال دهد. همچنین می‌توان درون والت‌ها، سرمایه گذاری شخصی را ایجاد کرد و از طریق آن به سود دهی رسید.

یکی از بهترین والت‌ها برای کاردانو، DAEDLUS است. این والت که در ابتدا به صورت دسکتاپ معرفی شد، یکی از امن‌ترین و رسمی‌ترین والت‌های کاردانو است که امکانات زیادی را به کاربر می‌دهد. والت DAEDLUS در ابتدا به کاربر دو کلید ارائه می‌کند. از کلید عمومی ‌برای دریافت و انتقال توکن استفاده می‌شود و از آن می‌توانید مانند شماره کارت خود استفاده کنید و از کلید خصوصی برای مدیریت کل والت استفاده می‌شود که هیچ موقع نباید آن را به کسی ارسال کنید زیرا می‌تواند به والت شما دسترسی پیدا کند و کلاهبرداری عظیمی‌ ایجاد کند. والت DAEDLUS برای موبایل هم ارائه شده است و شما می‌توانید از موبایل خود به عنوان یک والت استفاده کنید. بیشتر والت‌هایی که برای موبایل ارائه شده‌اند بر اساس کلید خصوصی فعالیت می‌کنند.