سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مدیر عامل صندوق بین المللی پول: ۱۱۰ کشور در مرحله توسعه رمزارز ملی هستند

کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva)، مدیرعامل صندوق بین المللی پول (IMF) گفت که بیش از نیمی از بانک‌های مرکزی جهان در حال بررسی راه‌های مختلف برای راه‌اندازی ارزهای دیجیتال ملی هستند.

جورجیوا در کنفرانسی مجازی که در ۵ اکتبر به میزبانی دانشگاه بوکونی برگزار شد گفت که صندوق بین المللی پول به ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و ارزهای دیجیتال به طور کلی، از دیدگاه ثبات برای اقتصاد کلان نگاه می‌کند. او گفت که این فناوری به مردم این امکان را می‌دهد تا انتقال‌ پولی بدون دردسر و کم هزینه داشته باشند و CBDC‌ها معتبرترین شکل ارزهای دیجیتال هستند، او دلیل این اعتبار را برخورددار بودن از حمایت دولت و داشتن قانون عنوان کرده است.

جورجیوا در ادامه می‌گوید: “ما یک نظرسنجی بین اعضای سازمان انجام دادیم و نتایج آن بسیار تاثیرگذار بود، ۱۱۰ کشور در مرحله بررسی CBDC هستند.”

جورجیوا ادامه می‌دهد که استیبل کوین‌ها شکاف دیجیتالی نبود پول‌های خصوصی را پر کرده است، او بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان پول قبول نداشته و آنها را به عنوان یک دارایی می‌داند. او بی‌ثباتی قیمت رمزارزها را به عنوان یکی از دغدغه‌های بزرگ مطرح کرده است و گفته که وجود یک ثبات در قیمت‌‌ها اعتماد عمومی را بالا می‌برد و وجود آن برای شروع توسعه CBDC ضروری است.

در حال حاضر، باهاما (The Bahamas) تنها کشوری است که دارای ارز دیجیتال دولتی است و بانک مرکزی این کشور آن را در اکتبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد. بانک مرکزی کشور چین در حال آزمایش CBDC خود در استان‌های مختلف بوده و تست‌های بین-مرزی را تکمیل کرده است. با این حال، وضعیت بزرگترین اقتصاد جهان، آمریکا، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در گزارش اخیر منتشر شده از صندوق بین المللی پول، این سازمان از بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه خواسته است تا از مزایای انتشار CBDC در جهت اطمینان از ثبات مالی استفاده کنند. این بیانیه به دنبال گفته این سازمان در ماه آوریل بود که اعلام کرد که پروژه‌های نظارتی بر فضای رمزارزها، از جمله CBDC، استیبل کوین و ارزهای دیجیتالی را تقویت می‌کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version