سرمایکس
video thumb

برنامه‌‌ی فیس بوک برای راه‌اندازی ارز دیجیتال خود می‌تواند بازی را برای ارزهای دیجیتال تغییر دهد!

راه اندازی ارز دیجیتال فیس بوک اخیرا سر و صدای زیادی راه انداخته است، و گفته می شود که برنامه های فیس بوک برای راه اندازی ارز دیجیتال خود می تواند بازی را برای بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تغییر دهد و این تغییر می تواند با جهات مثبت و منفی همراه باشد.

در جهت مثبت، می‌توان گفت که جنبش فیس‌ بوک می‌تواند احساسات سرمایه ‌گذاران را نسبت به این فضا تغییر دهد، چراکه پیش از عرضه این ارز، شاهد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در بازار بوده‌ایم.

طبق گزارش کوین مارکت کپ تغییر قیمت هفتگی برای ارزهای دیجیتال برتر به شرح ذیل بوده است:

  • بیت کوین = ۱۵٫۷
  • ریپل = ۱۲٫۳۹
  • اتریوم = ۹٫۲۲
  • لایت کوین = ۲٫۶۲

این در حالی بوده که از بین ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار، ۷۳ ارز دیجیتال با افزایش قیمت و ۲۷ ارز نیز با کاهش قیمت رو به‌‌رو بوده اند.

جسی کوهن، سردبیر بخش اقتصادی پلتفرم Investing.com در این‌ زمینه عنوان می کند: افزایش اخبار پیرامون فیس ‌بوک، با وجود نزدیک ‌تر شدن به تاریخ معرفی پروژه ارز دیجیتال آن، باعث افزایش توجهات به بازار ارزهای دیجیتال شده و به عنوان عاملی تسریع‌ کننده در افزایش قیمت اخیر بیت کوین و دیگر ارزها عمل کرده است. هر زمان که فیس ‌بوک یا شرکتی به بزرگی آن وارد این عرصه می ‌شود، میزان قابل توجهی از مشروعیت و پذیرش عمومی را نیز از جانب رسانه‌ های بزرگ نسبت به مسائل قانونی و قانون‌ گذاری، با خود به همراه می ‌آورد.

نیسا آمویلس (Nisa Amoils)، از سرمایه گذاران شرکت سرمایه‌گذاری “نیویورک انجلز” در این باره عنوان می‌کند که معرفی و ورود مؤسسات و شرکت‌ های بزرگی همچون فیس‌ بوک و بکت به این بازار، چشم انداز رشد هر چه بیشتر بازار ارزهای دیجیتال را روشن ‌تر می‌کند. کریل بنسونوف (Kirill Bensonoff)، از کارآفرینان حوزه بلاک چین نیز نسبت به چنین مسئله ای خوش بین است، چراکه ورود شرکت های بزرگی مانند فیس بوک و بکت به عرضه‌ی ارزهای دیجیتال باعث تقویت حس ترس از دست دادن فرصت (FOMO) می ‌شود.

کوهن در پاسخ به این سؤال که قیمت بیت کوین تا چه میزان می تواند افزایش یابد، می ‌گوید: ازنقطه ‌نظر فنی و تخصصی، با توجه به اخبار مثبت و بالاتر رفتن حس ترس از دست دادن اطلاعات، طی هفته‌های آتی قیمت می‌تواند تا سطح ۱۲٫۰۰۰ هزار دلار بالا رود. آمویلس نیز در این باره عنوان می‌ کند که برخی بر این باورند که قیمت بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار بالا می ‌رود. از آن‌ جهت که قیمت از ماه آوریل دو برابر شده و حالا در مرز ۹ هزار دلار قرار دارد، این احتمال نیز می ‌تواند صحت داشته باشد. حدس قیمت دقیق سخت است.

در جهت منفی، نیز می توان گفت که ورود فیس بوک به بازار ارزهای دیجیتال می تواند هشداری برای دولت های بزرگ باشد.

بیت کوین و سایر ارزهای اصلی دیجیتال بزرگ، “ارزهای مردمی” هستند. آنها پتانسیل تبدیل شدن به ارزهای غیرمتمرکز جدید را دارند که ازجانب دولت های بزرگ تحت کنترل قرار نمی گیرند.

به همین دلیل است که دولت های بزرگ نمی توانند ارزهای دیجیتال را مورد پذیرش قرار دهند کنند، چراکه تمرکز قدرتشان در حوزه مالی را تهدید می‌کند و جلوی آنها را برای اعمال تغییراتی که به‌ وسیله نظام‌های مالی میسر می‌شود، را می گیرد و در پایان، آنها می توانند راه هایی پیدا کنند تا برای همیشه از ارزهای دیجیتال خلاص شوند.

به همین دلیل سرمایه‌ گذاران باید اشتیاق خود را نسبت به چنین افزایش قیمت‌ هایی کنترل کنند و باعث ثبات آنها شوند.

توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا توکن ها همواره با خطراتی همراه است، چراکه بازار ارزهای دیجیتال همواره با نوسانات زیادی روبرو است. هر کسی که می خواهد در این عرصه سرمایه گذاری کند باید این نکته را نیز در نظر داشته باشد که امکان از دست دادن کلیه‌ی سرمایه اش نیز در این عرصه وجود دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version