سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فروش اطلاعات محرمانه توسط مهندس نیروی دریایی آمریکا در ازای دریافت رمزارز

یک مهندس هسته‌ای و همسرش در ایالت ویرجینیای غربی آمریکا به اتهام جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه بازداشت شده‌اند. این زوج به مدت یک سال اطلاعات محرمانه در مورد طراحی کشتی‌های جنگی هسته‌ای را به فردی که خود را نماینده یک کشور خارجی معرفی کرده بود می‌فروختند. اکنون مشخص شده که آن به اصطلاح نماینده در واقع مامور مخفی FBI بوده و در برابر اطلاعات آن فرد رمزارز پرداخت می‌کرده است.

جاناتان و دیانا توئب (Jonathan and Diana Toebbe) در روز شنبه ۹ اکتبر توسط FIB و سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی (NCIS) دستگیر شدند و قرار است که سه شنبه ۱۲ اکتبر در دادگاه فدرال حاضر شوند.  جاناتان توئب یک مهندس هسته‌ای بود که پیشران برنامه‌های هسته‌آی نیروی دریایی بود و در آن بخش فعالیت می‌کرد، او از طریق وزارت دفاع ایالات متحده مجوز فعال امنیت ملی را در اختیار داشت.

در آوریل ۲۰۲۰، سازمان FBI پس از مشاهده کردن تحقیق‌های توئب در مورد ارسال اطلاعات به صورت پنهان و فروش آن، به او مشکوک شد. در ماه‌ ژوئن سال جاری، سازمان FBI یک مامور مخفی در نقش نماینده از یک کشور خارجی که قصد خرید اطلاعات را دارد می‌فرستد.

این مامور مخفی در برابر برخی اطلاعات نمونه، مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار رمزارز به عنوان حسن نیت به این زوج پرداخت می‌کند. در مرحله دوم آنها اطلاعات بیشتری را در یک SD کارت و در یک ساندویچ کره بادام زمینی قرار می‌دهند و تحویل می‌دهند که در برابر آن ۲۰,۰۰۰ دلار دیگر رمزارز دریافت می‌کنند.

در مرحله سوم از ارسال اطلاعات، FBI مبلغ ۷۰,۰۰۰ دلار دیگر رمزارز به جاناتان در برابر اطلاعات بیشتر در مورد زیردریایی‌های هسته‌ای ایالات متحده پرداخت می‌کند. سازمان FBI پس از دریافت اطلاعات کارشان با این دو زوج تمام شده و اقدام به دستگیری آنها می‌کند.

این اولین بار نیست که سازمان FBI از ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از تحقیقات علیه فعالیت‌های مجرمانه استفاده می‌کند. در ماه اوت، وزارت خارجه ایالات متحده از طریق وب سایت پاداش برای عدالت در برابر اطلاعاتی که منجر به دستگیری تروریست‌های خطرناک در داخل کشور می‌شد رمزارز پرداخت می‌کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version