سرمایکس
video thumb

بیت کوین از سال ۲۰۱۷ تاکنون/ کدام موارد تغییر کردند؟

همانطور که میدانیم قیمت بیت کوین طی روزهای اخیر به رقمی بالاتر از ۹ هزار دلار رسید. اما بسیاری از مردم با مشاهده این وضعیت به یاد وقایع سال ۲۰۱۷ افتاده و سوال می‌کنند این بار چه خواهد شد؟
با نگاهی به آمار و ارقام سنوات گذشته به خاطر بیاورید که آخرین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ قیمت بیت کوین ۸۹۵۸ دلار رسید. اما سوال اینجاست که چه اتفاقی در آن زمان افتاد و این بار چه خواهد شد؟
آخرین باری که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به حدود ۹ هزار دلار رسید، نگاه همه به این ارز دیجیتال به گونه‌ای متفاوت از نگاه فعلی بود. آن زمان بسیاری از شرکت‌های بزرگ هم حاضر به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال شدند. اما امروز وضعیت وتفاوت است. بسیاری که آن زمان از مسیر خود بازگشته و یا سر خورده شدند، به حقیقت فراریت قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پی بردند و شاید امروز با وجود افزایش مجدد قیمت این ارز دیجیتال، دیگر حاضر به سرمایه گذاری بر روی آن نباشند.
اما بیایید نگاهمان از را گذشته برداشته و معطوف سال ۲۰۱۹ کنیم. امسال بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله مایکروسافت سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی بیت کوین انجام داده و حتی از لگوی بیت کوین بر روی نرم افزار محبوب و به نام خود یعنی اکسل استفاده کرده است. البته اپل هم این لگو را به کاراکترهای خود افزوده است.
فیس بوک اما این روزها حسابی درگیر ارز پر سر و صدای خود یعنی لیبرا است. ارزی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسانمی تواند تحولی شگرف در بازار صنعت ارزهای دیجیتال ایجاد کرده و همه چیز را عوض کند.

با این حساب می‌توان گفت ۲۰۱۹ سالی است که همه چیز در مورد بیت کوین عوض شده؛ افزایش میزان آگاهی و البته مشارکت و سرمایه گذاری بیشتر شرکت های بزرگ نیز به بحث سرمایه گذاری سازمانی و کلان بر روی بیت کوین کمک کرده است.
امروز شرکت‌های بزرگی مثل CBOE و CME از نزدیک شدن به مقطع زمانی انتشار بیت کوین آینده خود خبر می‌دهند و این در حالیست که در گذشته هیچ شرکت بزرگی حاضر به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال نبود. آنها فقط چشمشان را به جدول روزانه قیمت‌ها دوخته بودند و جرات سرمایه گذاری نداشتند.
بانک‌هایی که حتی تا سال گذشته هم حاضر به هزینه کردن برای جلوگیری از پیشرفت ارزهای دیجیتال و شکست آنها به هر قیمتی بودند، امروز، شرکت «جی پی مورگان» به عنوان استراتژیست بانک‌های آمریکایی و یکی از بزرگترین بانک‌های جهان، ارز دیجیتال اختصاصی خود را دارد.
آنچه مسلم است، بلاک چین بیت کوین از سال ۲۰۱۷ مدام در حال به روز آوری و ارتقا بوده است. اکنون سرعت تراکنش‌ها، استفاده، نرخ هشینگ و سایز بلاک‌ها همگی ارتقاء یافته‌اند و البته از مهمتر اینکه هزینه نقل و انتقال مالی هم تا ۶۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.
همه اینها مواردی هستند که مردم می‌توانند میزان ارزش بیت کوین را از روی آنها متوجه شوند؛ به ویژه آن دسته از کسانی که هنوز هم حاضر به دادن پول و هزینه بر روی بیت کوین نیستند و اساسا به این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش پول خود نگاه نمی‌کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version