video thumb

بانک Commonwealth استرالیا خدمات ارزهای دیجیتال خود را برای ۶٫۵ میلیون استرالیایی فعال می‌کند

بانک Commonwealth استرالیا (CBA) قرار است خدمات معاملات ارز دیجیتال را برای ۶٫۵ میلیون کاربر خود در برنامه CommBank راه اندازی کند. CBA اولین بانکی در استرالیا خواهد بود که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و گروه بلاک‌چین استرالیا می‌گوید که چهار بانک بزرگ دیگر این کشور به زودی ملحق خواهند شد و این امر اجتناب ناپذیر است.

بانک CBA با صرافی ارز دیجیتال Gemini و شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین Chainalysis برای راه اندازی خدمات ارز دیجیتال خود شریک شده است. این بانک در هفته‌های آینده به صورت آزمایشی به تعداد محدودی از مشتریان خود خدمات خواهد داد و در سال ۲۰۲۲ آن را از مرحله آزمایشی خارج خواهد کرد.

این بانک از ده رمزارز پشتیبانی خواهد کرد و در مرحله آزمایشی تنها بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت‌کوین کش (BCH) و لایت کوین (LTC) در دسترس خواهد بود. استیو والاس (Steve Vallas)، مدیر عامل بلاک‌چین استرالیا می‌گوید که این حرکت فوق العاده مهم است زیرا چهار بانک بزرگ در استرالیا شهرت ملی و بین المللی ما را به عنوان مقصد خدمات مالی تقویت می کنند.

والاس معتقد است که رشد سریع و پذیرش ارزهای دیجیتال باعث شده که دیدگاه بانک‌ها از عقب ماندن و تماشای نتیجه به پذیرش ریسک و عقب نماندن از بقیه تغییر کند. والاس باور دارد که دیگر بانک‌ها باید هر چه زود‌تر خدمات ارزهای دیجیتال خود را راه‌اندازی کنند.

با این وجود، همه از مشارکت CBA راضی نیستند، آدریان پرزلوزنی (Adrian Przelozny) مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال استرالیا از همکاری بانک این کشور با یک شرکت خارجی ابراز ناراحتی کرد. پرزلوزنی گفت: “ناامیدکننده است که CBA با یک شرکت در خارج از کشور همکاری کرده و اصلا به شرکت‌های داخلی توجه‌ای نکرده است. ما اکنون سعی می‌کنیم تا با سایر بانک‌های استرالیا همکاری کنیم.”