سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ایلان ماسک ۲۳ میلیارد دلار از سهام تسلا را می‌فروشد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین مرد جهان می‌گوید در صورتی که جامعه توییتر به او بگوید، او ۱۰ درصد از سهام تسلا را خواهد فروخت. در نظرسنجی توییتری که در ۶ نوامبر انجام شد، ماسک با پیشنهاد فروش ۲۳ میلیارد دلاری قصد دارد که سیاست‌های مالیاتی آمریکا را به چالش بکشد.

وزیر خزانه داری آمریکا، جانت یلن (Janet Yellen) امسال پیشنهاد داد که دولت در قالب طرحی مالیاتی ثروتمندان را هدف قرار دهد و این موضوع سر و صدای بسیاری به همراه داشت. طرفداران بیت‌کوین فوراً با این پیشنهاد مخالفت کردند چرا که اعمال این طرح بر روی ارزهای دیجیتال غیرممکن است و می‌تواند مشکلات قانونی بسیاری برای سرمایه‌گذاران ایجاد کند.

ماسک که دارایی‌های دیجیتال او شامل بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین می‌شود، از انتقاد مستقیم نسبت به این طرح خودداری کرد و در عوض قول داد که اگر نتایج نظرسنجی به او بگویند، او ۱۰ درصد سهام تسلا را خواهد فروخت. او در ادامه نوشت که هر اتفاقی بیفتد به نتایج این نظرسنجی پایبند خواهد بود.

ماسک می‌گوید که هیچ حقوق نقدی یا پاداشی از هیچ کجا دریافت نمی‌کند و فروش این سهام تنها رویداد مالیاتی او خواهد بود. در زمان نگارش این خبر، ۵۸ درصد از ۳٫۵ میلیون پاسخ‌دهنده نظرسنجی گفته بودند که او باید ۱۰ درصد از سهام تسلا را بفروشد.

افزایش اخیر سهام تسلا و دارایی‌ ۱٫۵ میلیارد دلاری بیت‌کوین این شرکت، ارزش خالص دارایی‌های ماسک را به بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار رسانده است. تصمیمات اقتصادی ایلان ماسک قبلا بازار ارزهای دیجیتال را ناآرام کرده بود، به ویژه زمانی که تسلا پرداخت به وسیله بیت‌کوین برای وسایل نقلیه خود را به دلیل خطرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال متوقف کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location