سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

احتمال افزایش قیمت پولکادات با حراج‌های پاراچینی

در هفته جاری، تعدادی از شرکت‌کنندگان اولین حراجی پاراچین رمزارز پولکادات (DOT) قصد دارند با شرکت در این حراجی، فشار خرید بر DOT را بالا ببرند و از فرصت‌های خوب آن استفاده کنند. همچنین این فرصتی برای پروژه‌‌های شبکه بلاک‌چین است که عملکرد پروژه رقابتی خود را اثبات کنند.

حراج‌ پاراچین پولکادات به دنبال کسب موفقیت مشابه‌ای است که شبکه تابعه خود یعنی کوساما به دست آورده است. پروژه‌های دیگری چون کورانا و مون‌ریور (MOVR) هر کدام با موفقیت در این حراجی‌ها، جایگاه‌ها خود برای حضور در حراجی‌های سال آینده تضمین کرده‌اند و خود پولکادات هم به دنبال کسب چنین جایگاهی است.

در این مقاله از وب سایت ارزجو، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به برخی از حراج‌های پاراچینی که در شبکه پولکادات در حال انجام است، توکن DOT می‌تواند با این حراج‌ها و تکرار مسیر کوساما تعدادی از توکن‌های در عرضه خود را حذف کند و قیمت خود را افزایش دهد.

آکالا (Acala)

آکالا یک پلتفرم قرارداد هوشمند لایه یک است که به عنوان حوزه مالی غیرمتمرکز یا دیفای فعالیت می‌کند و استخر نقدینگی پولکادات است. این پروتکل با اتریوم (ETH) سازگار است و دارای نقدینگی داخلی و برنامه‌های مالی آماده است. از جمله دیگر ویژگی‌های آن می‌تواند به صرافی قابل اعتماد بودن، استیبل کوین غیر‌متمرکز aUSA و استخر نقدینگی LDOT اشاره کرد.

آکالا شبکه تابعه پروتکل دیفای کارورا (KAR) است که در شبکه کوساما فعالیت می‌کند و بسیاری از عملکردهای مشابه کارورا را ارائه می دهد. با توجه به اینکه دیفای به عنوان یکی از بخش‌های اساسی اکوسیستم ارزهای دیجیتال ظهور کرده است، داشتن یک پروتکل بزرگ و تثبیت‌شده دیفای برای هر شبکه‌ای ضروری است، چرا که می‌تواند نقدینگی را جذب کند و به دارندگان توکن‌ها سود‌ بدهد.

مون‌بیم (Moonbeam)

مون‌بیم (GLMR) یک پلتفرم قرارداد هوشمند کاملا سازگار با اتریوم است که برای ساده‌سازی فرایند پروژه‌های بین شبکه‌ای در شبکه اصلی یعنی پولکادات طراحی شده است. شبکه تابعه مون‌بیم که در شبکه کوساما فعالیت می‌کند مون‌ریور (Moonriver) است که بالاترین امتیاز را در بین تمامی پاراچین‌های راه‌اندازی شده شبکه کوساما دارد.

ساده‌سازی فرآیند انتقال بین‌شبکه‌ای پولکادات از اهمیت بالایی برخورددار است، چرا که هزینه‌های بالای اتریوم همچنان یکی از دلایل اصلی روی آوردن سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به جایگزین‌های کم هزینه مانند فانتوم، پالی‌گان و اولانچ است.

اگر مون‌بیم بتواند در ساده‌سازی این فرآیند موفق عمل کند، این پتانسیل را دارد که قدرت و جایگاه فعلی پولکادات را بیشتر از همیشه تقویت کند.

ای‌استار (Astar)

ای‌استار (ASTR) پروتکلی است که قابلیت ایجاد یک زیرساخت مقیاس‌پذیر و قابل همکاری در وب ۳٫۰ را دارد و هدف آن ایجاد یک پلتفرم پشتیبانی مجازی است که پروتکل‌های لایه یک سازگار را به شبکه پولکادات متصل می‌کند. ای‌استار همچنین می‌تواند به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند مقیاس‌پذیر عمل کند و به پولکادات که قادر به پشتیبانی از قراردادهای هوشمند نیست کمک کند.

پارالل فاینانس (Parallel Finance)

پارالل فاینانس (PARA) یک پروتکل وام‌دهی حوزه دیفای و بازار پول خودکار (AMM) است که از دارایی‌های دو شبکه پولکادات و کوساما پشتیبانی می‌کند و به دارندگان توکن این امکان را می‌دهد که دارایی‌های خود را با هدف کسب سود در پروتکل قرار دهند.

هدف کلی این پروتکل ارائه نقدینگی بالا و وام‌دهی برای اکوسیستم پولکادات است و کاربران می‌توانند از هر یک از شبکه‌های پشتیبانی شده وام بگیرند، وام بدهند و کسب سود کنند.

حراجی ها و فشار بر افزایش قیمت DOT

همانطور که گفته شد، حراج‌های پاراچین در حال انجام پودکادات احتمالاً باعث فشار بر افزایش قیمت DOT شود، چرا که کاربران برای مشارکت در وام‌‌های جمعی (crowdloans) حراجی باید توکن‌های شبکه را خریداری کنند که این عمل می‌تواند باعث کاهش شدید عرضه در گردش شود.

معرفی وام‌های جمعی در شبکه کوساما در ژوئن ۲۰۲۱ منجر به افزایش قیمت توکن شد و این در حالی بود که تغییری در عملکرد قیمت پولکادات صورت نگرفت و کمتر بود. اکنون برعکس این اتفاق در حال رخ دادن است، قیمت پولکادات از قیمت کوساما بهتر عمل می‌کند و فرآیند آن از اواسط سپتامبر آغاز شده است.

یازده حراج پاراچین قرار است به صورت هفتگی بین ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ و ۱۰ مارس ۲۰۲۲ اجرا شود و این احتمال وجود دارد که تا زمانی که تقاضا برای دسترسی به پاراچین ادامه دارد، پولکادات هم به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location