سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راهنمای مبادله ارز یا سوآپ (Swap)

انتقال موجودی از یک ارز به ارز دیگر در بازار ارزهای دیجیتال همواره رخ می دهد، معمولا برای انجام این انتقال، کاربران مجبور هستند که ارز خود را بفروشند و سپس با موجودی تومانی یا دلاری خود ارز جدید را خریداری کنند؛ اما از این پس دیگر نیازی به فروش ارزها نیست زیرا سرمایکس در خدمتی منحصر به فرد امکان مبادله ارز به ارز یا سوآپ (Swap) را به تمام کاربران خود ارائه می کند.

این ویژگی این امکان را به کاربران می دهد تا بدون نیاز به فروش ارزدیجیتال خود، به شکل مستقیم دارایی ارزدیجیتالی خود را با یک ارزدیجیتال دیگرمبادله و دریافت کنند. این تبدیل مستقیم منجر به کاهش هزینه ها می شود زیرا دیگر کاربران نیاز به پرداخت کارمزدهای خرید و فروش نیستند.

اگر اولین بار است که می خواهید از این قسمت استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم حتما قبل از استفاده این آموزش را تا انتها مطالعه کنید.

ورود به حساب کاربری

استفاده از تبدیل ارز نیازمند ورود به حساب کاربری است.

شما می توانید از منوی بالای صفحه یا با کلیک بر روی شروع تبادل، به صفحه ورود منتقل شوید.

Login

پس از وارد کردن شماره تماس و رمز خود، به پنل کاربری منتقل می شوید. از منوی پنل در سمت راست گزینه مبادله ارز را در زیر قسمت فروش ارز پیدا و آن را انتخاب کنید.

Menu

تبادل ارز به ارز یا سوآپ

Swap panel

پس از انتقال به صفحه مبادله ارز، بخش های زیر را مشاهده می کنید:

  1. ارز ارسالی: مقدار ارزی که می خواهید ارسال کنید را در این بخش باید وارد کنید.
  2. ارز مقصد دریافتی: مقدار ارزی که می خواهید دریافت کنید را در این بخش باید وارد کنید، این بخش پس از وارد کردن مقدار ارز ارسالی به صورت خودکار محاسبه می شود.
  3. جا به جایی ارزهای انتخاب شده: با انتخاب این گزینه ارزهای انتخاب شده را می توانید جا به جا کنید؛ به عنوان مثال در تصویر قرار گرفته، با انتخاب این دکمه اتریوم ارز ارسالی و بیت کوین ارز دریافتی می شود.
  4. نرخ تبدیل: ارزش هر ۱ عدد ارز ارسالی نسبت به ارز دریافتی.
  5. جزییات تراکنش: شامل ارزها و شبکه های انتخاب شده، مقدار دریافتی و کارمزد

دقت داشته باشید که در این صفحه براساس ارز ارسالی و دریافتی، شبکه انتخاب شده و کارمزد، حداقل و حداکثر هایی اعمال شده است که در هنگام وارد کردن عدد ممکن است به شما نمایش داده شود، در صورت مواجه با این پیام کافی است رقم را به عدد اعلام شده تغییر دهید.

حداکثر

حداقل

انجام تبادل ارز به ارز

برای شروع مبادله، در ابتدا ارز ارسالی را انتخاب می کنیم، که انتخاب ما بیت کوین است: (ارز انتخاب شده شما در لیست ارزها به رنگ سبز مشخص می شود)

Bitcoin

در ادامه ارز دریافتی را انتخاب می کنیم، که انتخاب ما دوج است: (ارز انتخاب شده شما در لیست ارزها به رنگ سبز مشخص می شود)
همانطور که مشاهده می کنیم برخی از ارزها همانند دوج در شبکه های مختلفی پشتیبانی می شوند، هر شبکه کیف پول مخصوص به خود و کارمزد متفاوتی دارد، در این بخش شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. انتخاب ما دوج بر بستر شبکه خود دوج کوین است.

Doge

در نهایت مقدار بیت کوین ارسالی را وارد کنید. در این آموزش ما ۰٫۰۰۱ بیت کوین را می خواهیم تبدیل کنیم که با نرخ روز در نهایت ۲۵۱ دوج کوین دریافت می کنیم.

Enter Amount

در نهایت بر روی دکمه تایید و ادامه می زنیم تا وارد صفحه بعدی شویم:

Doge Address

در این صفحه آدرس کیف پول ارز دریافتی (در این آموزش کیف پول دوج) باید وارد شود. توجه داشته باشید مسئولیت ثبت کیف پول به عهده شما می باشد و باید با دقت کافی آدرس را در این قسمت وارد کنید. حتما به شبکه ارز دریافتی توجه داشته باشید، شبکه دریافتی ارز ما در این آموزش دوج کوین (dogecoin) است پس باید آدرس کیف پول این شبکه را در این قسمت وارد کنیم.

نکات مهم این بخش: 

  • اگر کیف پول مقصد شما سرمایکس (ارزجو باشد) باشد، ارسال از بدون کارمزد انجام می شود.
  • توجه نمایید کیف پول را به درستی و با دقت وارد نمایید. مسئولیت ثبت کیف پول به عهده شما می باشد.
  • با توجه به تغییرات شبکه های ارزها، قبل از دریافت حتما از فعال بودن کیف پول خود اطمینان حاصل کنید.

توجه داشته باشید که اگر برای ارز دریافتی در سرمایکس کیف پول داشته باشید، در این قسمت یک گزینه به نام “میخواهم از کیف پول سرمایکس (ارزجو) استفاده کنم” مشاهده می کنید که با انتخاب آن، آدرس کیف پول سرمایکس شما به صورت خودکار در باکس نوشته می شود.

Wallet Sarmayex

پس از وارد کردن آدرس کیف پول با کلیک بر تایید و ادامه به صفحه بعدی منقل می شوید:

Final

این صفحه قبل از تایید نهایی به شما تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله مقدار ارز ارسالی، مقدار ارز دریافتی، شبکه دریافت، کارمزد و آدرس کیف پول نشان داده می شود. تمام موارد را با دقت بررسی کنید و در نهایت تیک باکس را زده و با دکمه تایید و ارسال بیت کوین به صفحه بعدی بروید.
دقت داشته باشید پس از کلیک بر دکمه تایید و ارسال بیت کوین، نمی توانید دستی این مبادله را لغو کنید و باید حداکثر طی نیم ساعت ارز را ارسال کنید.

انتقال ارز و تایید نهایی مبادله

Send Coin

در صفحه بعدی شما باید ارز دیجیتال ارسالی را به کیف پول اعلامی انتقال دهید. این صفحه شامل ۳ بخش اصلی است:

  1. مقدار و نوع ارزی که باید انتقال داده شود
  2. زمان باقی مانده تا تکمیل انتقال: مقدار ارز اعلام شده باید حداکثر طی ۳۰ دقیقه به کیف پول اعلام شده واریز شود
  3. کیف پولی که باید به آن ارز ارسال شود: این کیف پول یک بار مصرف است پس حتما در هر تبادل آن را چک کنید.

نکات مهم این بخش:

  • کیف پول سرمایکس (ارزجو) موقت است، به هیچ عنوان در تبادلات بعدی به این کیف پول ارسال نفرمایید.
  • برای تبادل جدید ارز، مراحل را از ابتدا طی کنید. لازم به ذکر است که در صورت داشتن یک مبادله فعال نمی توانید مبادله جدیدی ثبت کنید، در ابتدا آخرین مبادله خود را تکمیل یا ۴ ساعت صبر کنید.
  • ارز ارسالی به کیف پول سرمایکس (ارزجو) به هیچ عنوان قابل عودت نیست.
  • در وارد کردن کیف پول خود نهایت دقت را بفرمایید، مسئولیت صحت کیف پول شما بر عهده خودتان است.

اگر زمان ۳۰ دقیقه به پایان برسد چه اتفاقی می افتد؟

اگر در این مدت زمان ارز را ارسال نکرده باشید سفارش لغو می شود، اما اگر ارز را ارسال کرده باشید ولی زمان به پایان رسیده باشد، این فرصت را دارید تا اطلاعات تراکنش را ارسال کنید تا کارشناسان سرمایکس آن را بررسی کنند:

Send Screenshot

توجه داشته باشید در این صورت اگر مقدار ارسالی شما با مقدار درخواست متفاوت بوده و یا در زمانی بیش از ۳۰ دقیقه به سرمایکس (ارزجو) رسیده باشد، مقدار ارز دریافتی مجددا محاسبه خواهد شد.

در نهایت پس از انتقال ارز به کیف پول، کافی است مدتی صبر کنید تا صفحه زیر را ببینید:

Result

اگر این صفحه را می بینید یعنی ارسال ارز با موفقیت تایید شده است و حال کافی است مدتی صبر کنید تا ارز دوم را دریافت کنید. در نهایت با بررسی کیف پول خود می بینید که مقدار دقیق ارز را دریافت کرده اید.

صفحه مبادلات من

Menu

در منوی مبادله ارز لینکی به نام مبادلات من است که شما می توانید در آن لیستی کامل از مبادلات خود همراه با جزئیات مانند شماره تبادل، ارز ارسالی، ارز دریافتی و وضعیت سفارش را ببینید.

Trade list

در صورتی که در مرحله به مشکل خوردید یا سوالی داشتید پشتیبانی آنلاین، تلفنی و تیکتی سرمایکس پاسخگوی شماست.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location