video thumb

فروش ۱۰۶ میلیون دلار زمین مجازی در پروژه‌های متاورس

بر اساس داده‌های منتشر شده DappRadar، چهار پروژه متاورس بلاک‌چین در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سود از فروش زمین‌های مجازی در قالب NFT به دست آورده‌اند. بر اساس این گزارش، فعالیت چهار پروژه کریپتو وکسلز (CryptoVoxels)، دسنترالند (Decentraland)، سندباکس (Sandbox) و سومنیوم اسپیس (Somnium Space) در بازه ۲۲ تا ۲۸ نوامبر رونق بسیار خوبی داشته و حجم معاملاتی آنها در مجموع ۱۰۵٫۸ میلیون دلار بوده است.

بازی متاورس سندباکس با کسب ۸۶٫۵۶ میلیون دلار، بخش بزرگی از این سود ۱۰۰ میلیون دلاری را به خود اختصاص داده است. پروژه متاورس دسنترالند با ۱۵٫۵۳ میلیون دلار، کریپتو وکسلز با ۲٫۶۸ میلیون دلار و سومنیوم اسپیس با ۱٫۱ میلیون دلار باقی این سود را تشکیل داده‌اند. هر چهار پروژه متاورس بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده‌اند.

شرکت DappRader  همچنین خاطرنشان کرد که این موج بزرگ توجه به دنیا‌های مجازی چون سندباکس و دسنترالند با تغییر نام فیسبوک به متا آغاز شده است. یات سیو (Yat Siu) مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت سندباکس، در مورد افزایش فروش زمین‌های مجازی بازی سندباکس می‌گوید: “فیسبوک در تلاش خود برای ورود به متاورس و پیشتاز بودن در آن باعث واکنش سایر شرکت‌هایی چون مایکروسافت شد که در Web3 نیستند اما از استراتژی‌های متاورس خود رونمایی کرده‌اند. این اتفاقات باعث شد که آگاهی و علاقه افراد به متاورس بیشتر از همیشه شود.”

از میان چهار پروژه ذکر شده، پروژه متاورس دسنترالند بزرگترین زمین مجازی NFT را در ۳۰ روز گذشته به فروش رسانده است. این قطعه زمین مجازی متشکل از ۱۱۶ قطعه زمین در منطقه مد خیابان دنیای بازی دسنترالند بوده است و به قیمت ۶۱۸۰۰۰ توکن MANA (2.7 میلیون دلار به قیمت فعلی) به فروش رسیده است. همچنین پروژه سندباکس هم یک مگا قایق تفریحی فوق لوکس مجازی به قیمت ۱۴۹ اتر (ETH) به ارزش بیش از ۶۶۶۰۰۰ دلار را در ۲۳ نوامبر به فروش رسانده است.