video thumb

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که ۲۶ درصد از مردم آمریکا در حال حاضر بیت‌کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند

بر اساس گزارش روز دوشنبه شرکت گری‌اسکیل اینوستمنتس (Grayscale Investments)، بیش ۲۶ درصد از سرمایه‌گذاران آمریکایی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند گفتند که در حال حاضر بیت‌کوین (BTC) در اختیار دارند. گروه سرمایه‌گذاران بیت‌کوین ۴۶ درصد هستند و ۴۴ درصد دیگر به ترتیب اتریوم (ETH) و دوج‌کوین (DOGE) را در کیف پول‌های خود نگهداری می‌کنند. ۷۷ درصد شرکت‌کنندگان دیگر این نظرسنجی گفتند که احتمالاً در آینده بر روی بیت‌کوین از طریق یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

در این نظرسنجی، حدود ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده بین ۲۵ تا ۶۴ سال حضور داشتند. تمام افراد این نظرسنجی حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری و حداقل ۵۰,۰۰۰ دلار درآمد داشتند. اکثراً از طریق یک نرم‌افزار معاملاتی یا مستقیماً از طریق یک صرافی ارزهای دیجیتال بر روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند. تعداد بسیاری کمی از طریق کارگزاری‌های قدیمی یا مشاوران مالی بیت‌کوین جهت سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. تعداد پاسخ‌دهندگانی که از یک مشاور مالی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به تنها ۱۱ درصد در سال جاری رسیده است.

بیشتر افراد سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین را به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای فیات ترجیح می‌دهند و بیت‌کوین در برنامه‌های سرمایه‌گذاری مردم جایگاه اول را دارد. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان نظرسنجی گفتند که بیت‌کوین را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت قبول دارند و شرایط آن را درک می‌کنند. ۷۷ درصد گفتند که در ۱۲ ماه گذشته بیت‌کوین خریداری کرده‌اند.

تمام گروه‌های سنی، جنسیت‌ها و سطوح تحصیلی، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند و این نشان می‌دهد که افزایش جهانی پذیرش بیت‌کوین توسط مردم در حال رخ دادن است. این گزارش توانایی سرمایه‌گذاری با مبالغ بسیار کم، دسترسی در هر زمان و پتانسیل رشد زیاد را دلایل اصلی محبوبیت رمزارزها در میان مردم عنوان کرده است.