video thumb

تسلا دوج کوین را به عنوان روش پرداختی می پذیرد

ایلان ماسک، مرد پرحاشیه دنیای ارزهای دیجیتال در جدیدترین توییت خود اعلام کرده است که تسلا به صورت آزمایشی پرداخت های دوج کوین را برای برخی محصولات می پذیرد.

ایلان ماسک که مدت ها از طرفداران سفت و سخت دوج کوین است، در اردیبهشت ماه، از کاربران توییتری طی یک نظرسنجی پرسیده بود که آیا طرفدار اضافه شدن دوج کوین به روش های پرداختی تسلا هستند یا خیر. این نظرسنجی با ۷۸ درصد آرای موافق به اتمام رسید و تقریبا ۸ ماه بعد او به حرف خود عمل کرده است و این میم کوین را به روش های پرداختی تسلا اضافه کرده است. هرچند این پرداخت برای تمام محصولات تسلا نیست و با توجه به توییت ایلان ماسک، پشتیبانی از دوج کوین به صورت آزمایشی قرار است انجام شود.

او در توییتر عنوان کرد:«برخی از محصولات تسلا با دوج کوین قابل خرید خواهند بود تا ببینیم چطور پیش می رود.»

پس از این توییت، به سرعت دوج کوین واکنش نشان داد و از محدوده ۰٫۱۵ دلار به نزدیکی ۰٫۲۰ دلار رسید. ارزش بازار این میم کوین نیز ۱۸ درصد رشد داشته است و به عدد ۲۵٫۸ میلیارد دلار رسیده است. دوج کوین با جایگاه ۱۰ در رمزارزهای برتر، همچنان پادشاهی میم کوین ها را در اختیار دارد و با انتشار این خبر پیش بینی می شود حداقل برای مدتی روند مثبت ادامه دار باشد.

تسلا در گذشته پرداخت های بیت کوین را نیز پذیرفته بود، موضوعی که باعث ایجاد افزایش قیمتی بیت کوین و ارزهای دیجیتال و همچنین طرفداری جامعه ارزهای دیجیتال از ایلان ماسک شده بود، اما در ادامه ایلان ماسک به دلیل “ملاحظات تغییر اقلیم” و اثرات مخرب زیست محیطی فعالیت های استخراج بیت کوین پشتیبانی را متوقف کرد. با پشتیبانی از دوج کوین، جامعه بیت کوین و ارزهای دیجیتال این احتمال را می دهند تا بزودی تسلا پشتیبانی از پرداخت های بیت کوین را نیز شروع کند.