سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صرافی کراکن (Kraken) به دنبال راه‌اندازی بازار خرید و فروش NFT

مدیرعامل شرکت کراکن، جسی پاول (Jesse Powel) از راه‌اندازی سامانه‌ای برای خرید و فروش توکن ها خبر داد.

آقای پاول روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) در این رابطه گفت:”ما در حال آماده‌ سازی سامانه‌ای هستیم که امکان خرید و فروش توکن‌های غیرقابل تعویض را به سرمایه گذاران می‌دهد.”

پاول هم‌چنین به گستردگی این سامانه اشاره‌ کرد و گفت:”این سامانه برای خرید و فروش توکن های مجازی مانند زمین، پوشاک و … استفاده خواهد شد.”

صحبت های وی حاکی از همکاری این سامانه با پروژه های بزرگ مانند متاورس و سندباکس (Sandbox) می‌باشد و حتی ممکن است شاهد همکاری این سامانه با پپسی (Pepsi) و آدیداس (Adidas) باشیم.

پاول در این باره گفت:”با پیشرفتی که توکن ها دارند، در سال های آتی این سامانه بزرگ‌تر خواهد شد و ما می‌خواهیم در این صنعت پیشرو باشیم.”

شرکت کراکن در ماه شهریور پژوهشی را منتشر کرد که طبق آن دلیل اصلی کاهش ۴۹% کارمزد یا گس (Gas) اتر، NFT ها بوده است.

کراکن اولین نیست و صرافی های دیگری هم در گذشته سامانه ای مشابه عرضه کردند. در ماه مهر صرافی FTX بازاری برای خرید و فروش توکن ها به ‌وجود آورد و در همین ماه NFT اتریوم را نیز به این بازار معاملاتی اضافه کرد. هم‌چنین بایننس (Binance) نیز سامانه‌ای را در ماه خرداد عرضه کرد. سایت کوین‌بیس(Coinbase) نیز خبر از عرضه سامانه خرید و فروش توکن داده است و در حال حاضر ۱٫۵ میلیون کاربر در لیست انتظار این سامانه قرار دارند.

اگر کراکن موفق به عرضه این پلتفرم شود، به یکی از بزرگترین سامانه‌های خرید و فروش توکن تبدیل خواهد ‌شد. کراکن در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱٫۴ میلیارد دلار حجم معاملاتی داشته است که آن را به نهمین صرافی برتر جهان تبدیل می‌کند.

پاول تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی این سامانه اعلام نکرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location