سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پس ازگذشت سالی مهم برای ارزهای دیجیتال، آینده این ارزها در سال  ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

در سال۲۰۲۱ ارزهای دیجیتال موفقیت های بسیار بزرگی را تجربه کردند.

یکی از این موفقیت ها، استفاده از برنامه های جدید رمزنگاری مانند توکن های غیرقابل تعویض (NFT) بود. به طوری که با فروش این دارایی های دیجیتال برای اولین بار رقم های جدیدی در خانه های حراج بزرگ به ثبت رسانده شد، هم چنین بیت کوین مورد پذیرش بسیاری از وب سایت های بزرگ مانند اکس پدیا و مایکروسافت قرار گرفت و این ارز به عنوان روشی برای پرداخت های مالی پذیرفته شد. در ماه سپتامبر نیز، السالوادور به عنوان اولین کشور در سطح جهان، بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خود پذیرفت.

با توجه به دستاورد های ارزهای دیجیتال به نظر می رسد این بازار در سال گذشته بسیار گسترش یافته است. با رشد بازار ارزهای دیجیتال، سوالی که در حال حاضر مطرح می شود آینده رمز ارزها و اتفاقاتی است  که در سال ۲۰۲۲ برای این رمز ارزها چه خواهد بود؟

 ما بر این باور هستیم ،در سال آینده با پذیرش بسیار بیشتر بیت کوین به عنوان روش پرداختی توسط افراد و موسسات، افزایش قوانین حاکم برای نظارت رمز ارزها توسط دولت ها و هم چنین افزایش فعالیت توکن های غیر قابل تعویض ،ارز های دیجیتال رشد بسیار بیشتری را تجربه خواهند کرد.

ظهور بیت کوین

همواره یکی از چالش های بزرگ محققان، تلاش برای درک هرچه بهتر بیت کوین توسط افراد جامعه بوده است. نتایج مطالعه اخیر نشان می دهد که پنج عامل اصلی می تواند در استفاده از بیت کوین توسط افراد جامعه نقش مهمی داشته باشد. این عوامل شامل میزان اعتماد افراد به سیستم های تبلیغات شفاهی آنلاین، کیفیت پلتفرم های معامله ارزهای دیجیتال، میزان ریسک پذیری افراد و انتظارات افراد در مورد عملکرد بیت کوین می باشد.

مطالعات دیگر فاکتور های مهم دیگری مانند جنسیت، سن و سطح تحصیلات افراد را نیز در نظر گرفته اند. با توجه به شرایط کنونی ارزهای دیجیتال، به نظر می رسد بیت کوین در آینده می تواند به یک روش پرداخت اصلی تبدیل شود.

در ابتدا،یکی از راه های گسترش بیت کوین در سطح جامعه، افزایش فعالیت رسانه های آنلاین مانند توییتر (Twitter) و ردیت (Reddit) می باشد. در این رسانه ها معامله گران مبتدی می‌توانند با سرمایه‌گذاران باتجربه اطلاعات خود را در زمینه پیش‌بینی قیمت ها و استراتژی‌های معاملاتی مبادله کنند

هم چنین، رشد فزاینده صرافی‌های جدید ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی که در آن می‌توان ارزهای فیات را با رمز ارزها مبادله کرد، باعث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بزرگ جهت ایجاد زیرساخت‌های صرافی‌ های ارزهای دیجیتال شده است. در سال گذشته، سرمایه‌گذاری بزرگ ترین بانک وام دهنده اتحادیه اروپا در زمینه ارزهای دیجیتال (EIB)، بر روی پلتفرم های آنلاین دیجیتال، دسترسی به بازارهای رمزنگاری را گسترش داده است و علاقه بسیاری از  سرمایه‌گذاران و موسسات بزرگ را نیز برانگیخته است.

در ماه آوریل، این بانک اروپایی اوراق قرضه دیجیتالی خود را به ارزش ۱۰۰ ملیون یورو را در بلاک چین اتریوم منتشر کرد. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که پذیرش ارزهای دیجیتال توسط موسسات بزرگ به سرعت در حال افزایش است.

در مجموع، افزایش دسترسی افراد به فروش راحت تر از طریق بیت کوین به عنوان روش مبادله و سرمایه گذاری و پذیرش بیشتر بیت کوین و سرمایه گذاری شرکتها بر روی این رمز ارز به عنوان روش پرداخت در سال ۲۰۲۲ میواتند تا حدودی تاثیرگذاردانست.

پس از ارزهای دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، نقش بسیار مهمی را در بازار های مالی ایفا می کنند. امور مالی غیر متمرکز می تواند فرصت مناسبی برای سیستم‌های مالی غیرمتمرکز فراهم کند تا با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده، وام‌های همتا به همتارا برای موسسات مالی تسهیل نماید و اوراق بهادار مالی جدید و روش های نظارت مالی نوین را ارایه نماید.

در ماه نوامبر، اتحادیه اروپا به عنوان نهادی که اولویت‌های سیاسی کشورهای اروپایی را تعریف می‌کند، موضع خود را در مورد قوانین حاکم بر دارایی‌های دیجیتال اعلام کرد.طبق این بیانیه فعالیت ارزهای دیجیتال و امور مالی غیر متمرکز نیاز به قوانین شفاف تری می باشد.

در همان ماه، شورای حکام فدرال رزرو در بیانیه مشترک خود با شرکت بیمه سپرده فدرال و دفتر کنترل کننده ارز ایالات متحده اعلام کردند در ارتباط با ارزهای دیجیتال قوانین جدیدی را ارائه خواهند کرد.

طبق نظر محققان، فقدان قوانین شفاف مالی به عنوان مانع اصلی در پذیرش رمزارزها توسط افراد جامعه وجود دارد. افزایش نظارت دولت ها همراه با اقدام کشورهای مختلف برای ایجاد ارزهای ملی خود می تواند کمک زیادی به  ایجاد فعالیت های قانونی بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ کند.

 افزایش فعالیت توکن های غیر قابل تعویض

سال ۲۰۲۱ با موج جدید فروش توکن های غیر قابل تعویض شروع شد.در واقع به همان روشی که یک بوم فیزیکی نقاشی می تواند اثبات مالکیت یک نقاشی را برای یک هنرمند ارائه دهد، این توکن ها نیز می توانند مالکیت هنر دیجیتال هنرمندان را اثبات کنند.

اگرچه توکن های غیر قابل تعویض در ابتدا به عنوان مالکیت هنر دیجیتال فعالیت خود را آغاز کردند، اما از آن زمان به بعد انواع دیگری از  دارایی های دیجیتال از جمله املاک دیجیتال را نیز در بر گرفتند.

فروش این توکن ها در حال ثبت آمار و ارقام جدیدی می باشد. اخیراً در حراج سالانه ساتبیز ۱۷٫۱ میلیون دلار از فروش آنها جمع آوری شده است. در نتیجه، خانه حراج ساتبیز در دنیای مجازی سه بعدی  (Metaverse) بازار خود را برای تسهیل فروش آثار دیجیتال راه اندازی کرده است.به نظر می رسد  با ظهور برنامه های کاربردی جدید توکن های غیر قابل تعویض، این بازار  در سال ۲۰۲۲ نیز به رشد خود ادامه خواهد داد.

هشدار برای خریداران

با وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار در زمینه ارزهای دیجیتال، بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه مند باید با احتیاط و دقت بیشتری در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

در سال ۲۰۲۲ قطعا شاهد نمونه های بیشتری از کلاهبرداری ها و طرح های جدید هستیم. به عنوان مثال، رمزارز SquidGame طرح کلاهبرداری بود که توسط توکن غیر قابل تعویض جعلی به قیمت ۲۴۴۰۰۰ پوند انگلیس فروخته شد.

تحقیقات در مورد رفتار سرمایه گذاران جزیی بازار ارزهای دیجیتال نشان می دهد،برخی از آنها به شدت دچار ترس از دست دادن سرمایه خود در این بازار هستند.

بنابرین به نظر می رسد سرمایه‌گذاران بازار رمز ارزها باید اطلاعات و آموزش های کافی را در مورد فناوری بلاک چین و اصول بازارهای مالی به طور کامل کسب نمایند. زیرا در هر حال، بازار ارز های دیجیتال همچنان برای ورود همه افراد جامعه مناسب نیست و به طور کامل همه جنبه های آن به طور قطعی شفاف نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location