video thumb

شبکه آزمایشی Kintsugi راه اندازی شد؛ تغییرات بزرگ اتریوم در راه است

توسعه اتریوم ۲٫۰ همچنان ادامه دارد و بزودی یک به روزرسانی بزرگ برای این شبکه منتشر خواهد شد، هم اکنون تست نت این به روزرسانی در دسترس عمومی قرار دارد. کینتسوگی (Kintsugi) یک تست نت یا شبکه آزمایشی عمومی است که به کاربران این امکان را می دهد تا قبل از ادغام با شبکه اتریوم در میانه سال ۲۰۲۲، آن را تجربه کنند. برنامه ریزی شده است تا در بازه زمان اعلامی، نحوه فعالیت شبکه از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کند.

Kintsugi یک کلمه ژاپنی است که به هنر تعمیر سفال های شکسته با پود طلا با تاکید بر شکستگی ها و تبدیل آنها به بخشی از تاریخ شی اشاره دارد، که انتخاب این کلمه برای این به روزرسانی و تست نت می تواند به رفع مشکلات شبکه و بهبود کلی آن اشاره داشته باشد.

هدف تست نت کینتسوگی، ادغام بیکن چین (Beacon Chain) با شبکه اصلی اتریوم است که منجر به ایجاد یک بلاک چین کارآمدتر و مقیاس پذیرتر می شود. این شبکه آزمایشی همچنین شامل به روزرسانی هایی برای پروتکل اتریوم خواهد بود.

تست نت کینتسوگی در حال حاضر در نسخه بتا است و توسعه دهندگان می توانند آن را آزمایش و بازخورد ارائه کنند. این تست نت به طور رسمی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ راه اندازی می شود. توسعه دهنده هسته اتریوم با اعلام این خبر در توییتر از جامعه حامی برای آزمایش کمک خواست.

پس از تکمیل مراحل آزمایشی و ادغام در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، اتریوم ۲٫۰ مقیاس پذیری بهتر و هزینه تراکنش های کمتری را در مکانیسم اجماع اثبات سهام جدید خود ارائه خواهد داد. اتریوم با اینکه مدت ها در بازار فعالیت دارد و یکی از بزرگترین شبکه های بلاک چینی است، اما همچنان مشکلاتی در آن دیده می شود و تیم اتریوم در تلاش هستند تا هرچه سریعتر مشکلات بزرگی که باعث عقب افتادن از رقبای خود شده است را رفع کنند، انتقال به اثبات سهام در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ می تواند یکی از بزرگترین اقدامات این تیم برای رفع مشکلات باشد.