سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیش بینی های سال ۲۰۲۲ ارزهای دیجیتال

۲۰۲۱ سال خوبی برای ارزهای دیجیتال بود و این بازار و صنعت از هر نظر پیشرفت های شگرفی را تجربه کرد. به همین دلیل در پایان این سال می خواهیم برخی دستاورد های بازار ارزهای دیجیتال و چند پیش بینی مطرح شده درباره آینده بازار در سال ۲۰۲۲ را بررسی کنیم.

سال ۲۰۲۱ در شرایط ایده آلی شروع نشد، افزایش قیمت ایجاد شده در اواسط سال به مرور زمان وارد فاز کاهشی و اصلاح شد و قیمت ها به طور قابل توجهی کاهش یافت. اما در ادامه و اواسط سال اوج قیمت ها شروع شد و بسیاری از ارزها بالاترین قیمت تاریخ خود را ثبت کردند. اما صنعت بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال صرفا نوسانات قیمتی نیست و ما شاهد اتفاقات بزرگ و کوچک مختلفی در طول سالی که گذشت بودیم.

بزرگترین رویدادهای رمزارز سال ۲۰۲۱:

  • اولین صندوق قابل معامله بیت‌کوین (ETF) برای شروع تجارت در بازارهای سهام ایالات متحده تأیید شد، که یک پیروزی بزرگ برای حامیان ارزهای دیجیتال است. این یک گام مهم رو به جلو به سمت پذیرش جهانی رمزارز است.
  • ممنوعیت استخراج و معاملات ارزهای دیجیتال در چین، شوکی به بازار وارد کرد اما طی چند ماه این شوک و کاهش قیمتی برطرف شد و اکنون اثری از صدمات تصمیمات اعلامی دولت چین در بازار دیده نمی شود.
  • کشور السالوادور در تصمیمی جنجالی، بیت کوین را به عنوان ارز رسمی و قانونی کشور خود معرفی کرد. در ادامه دولت تبعیدی میانمار تتر را به رسمیت شناخت و آن را به عنوان پول رسمی خود اعلام کرد.
  • خرید ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، یوان دیجیتال که در ابتدا به صورت آزمایشی در اواخر سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، طی سال گذشته به رشد خود ادامه داد و در طول سال توسط بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر داخلی مورد استفاده قرار گرفت. در حالی که این ارز دیجیتال برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس بود، اما حجم معاملات قابل توجه ای ثبت شد.
  • بازار دارایی های رمزارز ارزش بازار بیش از ۳ تریلیون دلاری پیدا کرد و با توجه به اینکه این بازار در اواخر سال ۲۰۰۸ به وجود آمده است، رشد فوق العاده سریعی را شاهد هستیم.
  • شبکه های پرداختی بزرگ جهانی مانند Visa, Mastercard, Paypal و Square گزینه های پرداختی و کارت های اعتباری رمزارز خود را گسترش دادند و به شرکت و سازمان های مختلفی در سراسر جهان ارائه کردند. با ورود این شرکت ها و پشتیبانی از پرداخت های رمزارز، دسترسی و استفاده ارزهای دیجیتال برای کاربران جهانی بسیار ساده تر می شود.
  • خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری بیت کوین تسلا، بزرگترین خرید آن زمان توسط شرکت های آمریکایی سر و صدای زیادی در بازار به پا کرد و توجهات فعالان رمزارز را به این شرکت و ایلان ماسک جلب کرد.
  • موسسات مالی بزرگ در جهان شروع به ارائه خدمات ارزدیجیتال به مشتریان فردی و سازمانی کردند.
  • با تغییر نام فیسبوک به متا و ورود شرکت های بزرگ به فضای متاورس، ارزهای متاورسی و توکن های غیرقابل معاوضه محبوبیت زیادی پیدا کردند.

سال ۲۰۲۱ را می توانیم به صورت خلاصه سال گسترش پذیرش فردی و نهادی ارزهای دیجیتال بدانیم، این پذیرش جهانی همراه با نقاط مثبت و منفی خود است و دولت ها در تلاش هستند تا موارد منفی را کنترل کنند، به همین دلیل طی ماه های پایانی سال ۲۰۲۱ اقدامات نظارتی و قانونی بیشتری از کشورها شاهد هستیم.

اما با پایان سال ۲۰۲۱ بهتر است اتفاقات رخ داده را پشت سر گذاشته و به آینده نگاه کنیم، به همین دلیل در ادامه این مقاله می خواهیم رویدادهایی که ممکن است در سال ۲۰۲۲ رخ دهند را بررسی کنیم؛ پس اگر می خواهید برخی از پیش بینی ها را بدانید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سال ۲۰۲۲ و بازار ارزهای دیجیتال

  • بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری

پیش بینی درست قیمت آینده، به ویژه برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین کاری به شدت دشوار و سخت است، اما همیشه ارزش آن را دارد که پیش بینی ها و احتمالات تحلیلگران را بررسی کنید. قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین مدتی است که نزدیک دیده می شود، روند قیمت بیت کوین طی چند سال گذشته نیز به این رقم بسیار نزدیک شده است. با اینکه در نگاه اول ۱۰۰ هزار دلار بسیار دور دیده می شود و تقریبا دو برابر قیمت حال حاضر بیت کوین است، اما با بررسی داده ها و رفتار گذشته محبوب ترین رمزارز جهان، متوجه می شویم که حرکت به سمت ۱۰۰ هزار دلار در طی یک سال رفتار عجیبی نخواهد بود.

حتی اگر بیت کوین در سال آینده به ۱۰۰ هزار دلار نرسد، آینده ارزهای دیجیتال و پادشاه آن یعنی بیت کوین روشن است و دیر یا زود شاهد این قیمت برای بیت کوین خواهیم بود.

  • عرضه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

چین به عنوان کشور پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال ملی، در نظر دارد یوان دیجیتال را در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ به طور گسترده استفاده و به جهانیان نمایش دهد. طی سال ۲۰۲۱ این رمزارز به طریق مختلف به عده محدودی از مردم چین ارائه و برای پرداخت ها به صورت آزمایشی استفاده شد.

اما چین تنها کشوری نیست که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی را بررسی می کند، اتحادیه اروپا از جمله دیگر کشورهایی هستند که این ارزها را بررسی و حتی بانک‌های مرکزی فرانسه و سوئیس با موفقیت زیرساخت های خود را در این رابطه آزمایش کردند. اوکراین، روسیه، جامائیکا، آمریکا و سوئد از جمله دیگر کشورهایی هستند که ارزدیجیتال ملی خود را پیگیری می کنند و احتمال عرضه آنها در سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

السالوادور و بیت کوین

  • السالوادور و بیت کوین؛ موفقیت یا شکست؟

کشور السالوادور به عنوان اولین کشور در جهان، بیت کوین را به عنوان پول رسمی و قانونی خود معرفی کرد، خبری که سر و صدای زیادی به پا کرد و مخالفت هایی نیز در داخل و خارج کشور به همراه داشت. اما در نهایت این کشور بر موضع خود پابرجا ماند و با خرید در زمان های مختلف در مجموع خزانه ۱,۱۲۰ بیت کوینی ایجاد کرد. یکی از دلایل اصلی پذیرش بیت کوین به عنوان پول رسمی، کم کردن وابستگی به دلار عنوان شده است.

موضوعی که در دیگر کشورهای جهان به ویژه آمریکای مرکزی و جنوبی مشاهده می شود و اگر این رویکرد کشور السالوادور موفقیت آمیز باشد، این احتمال وجود دارد که این کشورها نیز پذیرش بیت کوین را آغاز کنند. سال ۲۰۲۲ زمان مهمی برای کشور السالوادور است، زیرا دولت می تواند به مردم و سازمان های مالی جهان ثابت کند که تصمیم پذیرش بیت کوین، در نهایت به نفع اقتصاد کشوری است.

  • استیبل کوین ها، مهم تر از همیشه

مخالفین ارزهای دیجیتال سالیان است که با آنها مقابله و یکی از دلایل اصلی را ماهیت تورمی و نوسانات قیمتی عنوان می کنند. اما این موضوع برای ارزهای دیجیتال باثبات صدق نمی کند، بلکه برعکس، آنها همیشه قیمتی ثابت دارند. به همین دلیل استیبل کوین ها طی چند سال اخیر و مخصوصا سال ۲۰۲۱ و پس از همه گیری کرونا، جایگاه ویژه ای در معاملات پیدا کردند. این ارزها نقش مهمی در معاملات فضای غیرمتمرکز، پرداخت های جهانی و موسسات مالی دارند و پیش بینی می شود روند گسترش و استفاده از استیبل کوین ها در سال ۲۰۲۲ با سرعت بیشتری طی شود.

  • آینده روشن توکن های غیرقابل تعویض (NFT)

توکن های غیرقابل تعویض به مرور زمان موفق شدند جایگاه ویژه خود را در بازار ارزهای دیجیتال بدست آورند، این توکن ها مخصوصا پس از معامله ۶۹ میلیون دلاری در اواسط سال ۲۰۲۱ توجه بازار را به خود جلب کردند. با گذشت سال، هنرمندان، ورزشکاران و شرکت و سازمان های بیشماری وارد این بخش شدند. حتی مفهوم متاورس که این روزها محبوبیت زیادی دارد، به این توکن ها وابسته است و NFT ها می توانند نقش بسیار مهم و بزرگی در آن داشته باشند و به اتصال دنیای واقعی و مجازی کمک کنند.

موارد گفته شده برخی از پیش بینی های مطرح شده برای ادامه روند ارزهای دیجیتال است و به این معنی نیست که قطعا تمام این موارد در سال ۲۰۲۲ مشاهده می شوند، بازار ارزهای دیجیتال همواره به شکل غیرقابل پیش بینی حرکت می کند و حتما قبل از هرگونه سرمایه گذاری تحقیقات کافی را داشته باشید.
پیش بینی شما برای سال ۲۰۲۲ چیست؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version