video thumb

قیمت بیت کوین به بالای ۴ هزار دلار افزایش یافت

امروز ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۸، قیمت هر ۲۰ ارز بزرگ دیجیتال با رشد قیمت همراه بود. به طوریکه بر اساس گزارش منتشر شده از سوی CoinMarketCap قیمت بیت کوین به بالای چهار هزار دلار افزایش یافت.

به گزارش ارزجو، در زمان تنظیم این گزارش، نرخ بیت کوین با ۴ درصد افزایش قیمت در بازار به بالاتر از ۴۰۵۰ دلار افزایش یافت. با نگاهی به جدول قیمت هفتگی بیت کوین ملاحظه می‌کنیم که قیمت بیت کوین کمی نسبت به قیمت روز جمعه خود یعنی ۴۲۰۰ دلار کاهش داشته است. اما قیمت این ارز دیجیتال نسبت به قیمت روز دوشنبه هفته گذشته یعنی ۳۲۹۴ دلار افزایش چشمگیری داشته است.

ارز دیجیتال ریپل به عنوان دومین ارز پر فروش بازار ارزهای دیجیتال نیز پنج درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و قیمت امروز این ارز در بازار به ۰٫۳۷۴ دلار رسید.

بر اساس جدول قیمت هفتگی، قیمت این ارز نیز در قیاس با اول هفته گذشته یعنی ۰٫۲۹۲ دلار، افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال نیز در قیاس با قیمت روز چهارشنبه گذشته خود یعنی ۰٫۳۸۹ دلار کمی کاهش قیمت داشته است.

اما ارز دیجیتال اتریوم نیز همچنان رتبه خود به عنوان سومین ارز بازار ارزهای دیجیتال را حفظ کرده و طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۵ درصد افزایش قیمت مواجه بوده است. در زمان تنظیم این گزارش، هر اتریوم با قیمت ۱۲۸ دلار معامله شده که در قیاس با قیمت اول هفته خود یعنی ۱۱۱ دلار افزایش قیمت چشمگیری داشته و پیش بینی می شود که قیمت آن به ۱۳۳ دلار نیز برسد.

اما در میان فهرست بیست ارز اول بازار، برخی از آنها با رشد قیمت بیشتری روبرو شده‌اند. به عنوان مثال ارز NEO 12 درصد افزایش قیمت داشته و همچنین ارز EOS نیز همین میزان افزایش را برای خود به ثبت رسانده است. همچنین ارزهای دیگری همچون Cardano، Litecoin، IOTA و اتریوم کلاسیک هر کدام تقریبا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

با این حساب کل سرمایه در گردش موجود بازار ارزهای دیجیتال به ۱۳۵ میلیارد دلار می‌رسد. البته پیش بینی می‌شود این رقم به زودی به بالای ۱۳۷ میلیارد دلار افزایش یابد. البته این رقم در اوایل هفته گذشته حدود ۱۰۴ میلیارد دلار بود.

با این حال، ژوزف لوبین معاون مدیر عامل اتریوم با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد که سال ۲۰۱۸ ، سال افت ارزهای دیجیتال است. وی در عین حال اعلام کرد که از دید او، آینده این ارزها بسیار روشن خواهد بود.