سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۶ نکته برای تریدرهای بازار ارز دیجیتال

تجارت و خرید و فروش ارزهای دیجیتال نکات و پیچیدگی های خود را دارد، روند بازار در خیلی از مواقع غیرقابل پیش بینی است و با اینکه ممکن است پاداش خوبی در انتظار افراد باشد، اما خطرات زیادی سرمایه گذاران را تهدید می کند. حتی افراد حرفه ای در بازار برخی مواقع اشتباهاتی انجام می دهند که به راحتی قابل جلوگیری است.

مهم نیست که چقدر در بازار رمزارز تجربه دارید، همواره بازار این امکان را دارد که برخلاف تمام تحلیل و پیش بینی ها حرکت کند، رعایت ۵ نکته و قانون در بازار رمزارز می تواند در مواقعی مانند افت ناگهانی ۲۵ درصدی قیمت از شما محافظت کند. این تاکتیک ها ابزارهای پیشرفته یا مبالغ هنگفت پول نیاز ندارند و همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند. پس اگر می خواهید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برنامه حداقل ۲ ساله داشته باشید

فرض کنیم که شما ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه دارید و می خواهید این رقم را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، اما ممکن است در کمتر از یک سال آینده نیاز داشته باشید تا یک خودرو خریداری کنید. بدترین تصمیمی که می توانید در این موقعیت بگیرید، قراردادن تمام ۱۵۰ میلیون تومان سرمایه در بازار رمزارز است. زیرا این موضوع ممکن است دو پیامد داشته باشد:

  • پول شما تا آن زمان ارزش خود را از دست بدهد و شما فرصت این را نداشته باشید که با ترید یا هودل، از ضرر خارج شوید.
  • به دلیل نیاز مالی و عجله، زودتر از رشد اصلی رمزارز موجودی را به فروش برسانید. در این حالت با اینکه سود اندکی کسب می کنید اما از سود اصلی جا می مانید.

علاوه بر موارد گفته شده، گم شدن کلید خصوصی، هک و نفوذ به کیف پول ها و صرافی ها از دیگر خطراتی است که ممکن است دارایی های رمزارز شما را تهدید کند و در صورت از دست رفتن پول، شما تمام سرمایه مورد نیاز برای نیازهای زندگی خود را از دست می دهید.

به همین دلیل مهم است پولی که به بازار رمزارز وارد می کنید، برای آن حداقل یک برنامه دو ساله داشته باشید و در این دو سال، برای آن پول برنامه ریزی نکنید.

ترید ارزدیجیتال

عجله نکنید و با استراتژی خرید و فروش را انجام دهید

حتی تریدرهای حرفه ای نیز این ترس را دارند که از اتفاقات مهم و افزایش قیمتی های بزرگ جا بمانند و در نتیجه تمام سرمایه خود را در یک موقعیت فوری وارد بازار می کنند. این ترس به ضرر معامله کنندگان است، زیرا ریسک را بالا برده و ممکن است سرمایه را در مدت بیشتری هودل نگه دارد. به همین دلیل می توان از استراتژی DCA استفاده کرد.

در این استراتژی، تریدر مجموع پول خود را تقسیم می کند و هر هفته یا ماه، مقدار مشخصی را وارد بازار می کند. به عنوان مثال به مدت یک سال، هر جمعه ۱ میلیون از سرمایه خود را بیت کوین بخرید. این استراتژی اضطراب و فشار ناشی از نیاز دائمی به تصمیم گیری برای خرید ارزدیجیتال را از بین می برد.

از خرید ارزدیجیتال با تمام سرمایه خود در کمتر از ۳ تا ۴ هفته به هر قیمتی اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که در این بازار هرچیزی ممکن است و قیمتی که فکر می کنید پایین ترین و حداقل است، ممکن است بالاترین رقم یک سال آینده باشد.

هنگام تجزیه و تحلیل از شاخص های زیادی استفاده نکنید

شاخص های  بی شماری از جمله میانگین متحرک، سطوح اصلاحی فیبوناچی، باند بولینگر، شاخص حرکت جهت دار، ابر ایچیموکو، SAR سهموی، شاخص قدرت نسبی و موارد دیگر وجود دارد، که هر یک دارای تنظیمات متعددی هستند و امکانات بی پایانی برای ردیابی این شاخص ها وجود دارد.

بهترین تریدرها آنقدر باتجربه هستند که بدانند تحلیل درست بازار مهمتر از انتخاب بهترین اندیکاتور است. برخی ترجیح می‌دهند از تجربه بازارهای سنتی استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر صرفا بر نمودارهای قیمت رمزارز تمرکز می‌کنند. در بازار معاملات ارزدیجیتال چهارچوب های دقیقی نمی توان ارائه کرد، اما با قاطعیت می توان گفت که بررسی چندین شاخص مختلف به صورت همزمان یک اشتباه است.

عقب نشینی تاکتیکی!

در نهایت، شانس زیادی وجود دارد که حتی با بهترین استراتژی و تحلیل ها، خود را در موقعیت منفی و بازار قرمز ببینید. هر معامله‌گری گاهی اوقات اشتباه می‌کند و در این زمان یکی از اشتباهاتی که انجام می شود، تلاش فوری و سریع برای افزایش موجودی و جبران ضرر است، در حالی که یک تریدر حرفه ای برخلاف این مسیر عمل می کند.

وقتی مشاهده کردید که اخیرا عملکرد مناسبی نداشتید، موقتا ترید را متوقف کنید. تأثیر روانی ضررها بار سنگینی است و بر توانایی شما برای تفکر و تصمیم گیری اثر منفی می گذارد. در این زمان حتی اگه تصور کردید موقعیت بسیار خوبی ایجاد شده است، آن را رها کنید. به پیاده روی بروید و زندگی خود را سامان دهید. تا زمانی که به آرامش نرسیدید، ورود دوباره به بازار تنها ضرر شما را بیشتر می کند.

معامله‌گران موفق با استعدادترین افراد نیستند، بلکه کسانی هستند که طولانی‌ترین مدت فعالیت می کنند و از بالا و پایین های بازار با صبر و تلاش خارج می شوند.

ارزهای موفق

سرمایه گذاری ارزهای موفق را ادامه دهید

در بازار رمزارز همواره لیستی وجود دارد که در مجموع روند مثبتی دارند، اگر از یک ارز ۳۰ درصد سود کردید، سریعا خارج نشوید و بر دیگر رمزارزها سرمایه گذاری نکنید. با اینکه این اقدام می تواند مفید باشد، اما ریسک را بالا می برد. وقتی یک ارز عملکرد خوبی دارد و آینده روشنی برای آن وجود دارد، چرا خارج شوید؟

قبل از فروش ارزهای موفق، داده های بازار و تحلیل ها را بررسی کنید، اگر در مجموع نتیجه گرفتید که ارز می تواند همچنان روند صعودی را ادامه بدهد، می توانید حتی در کاهش قیمتی مقدار بیشتری نیز خریداری کنید. چرا زمانی که می شود حتی تا ۵۰۰ درصد سود کرد، به سود ۵۰ درصدی راضی باشید؟

هرچند لازم به ذکر است که تحلیل و بررسی داده های مداوم بازار لازم است و قطعا برای تمام ارزها روزهای بد نیز وجود دارد.

قوانینی برای شکستن!

اگر نقشه راه موفقیت ثابتی در فضای رمزارز ساخته و منتشر شده بود، همه از آن استفاده می کردند و در نتیجه سود از بین می رفت. به همین دلیل همیشه باید آماده باشید تا هر چند وقت یکبار قوانین خود را زیر پا بگذارید.

چشم بسته و بدون تحقیق کافی از توصیه های سرمایه گذاران و فعالان مشهور و مطرح بازار ارزهای دیجیتال پیروی نکنید، شرایط هر فرد متفاوت است و برخی استراتژی های گفته شده با اینکه در ظاهر می تواند بسیار خوب باشد، اما مناسب شما نیست. با بررسی بازار، سرمایه و ریسک پذیری خود، حتما تحلیل های شخصی را داشته باشید و مسیر خود را بسازید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location