سرمایکس
video thumb

سوالات مهم درباره استخراج ارزهای دیجیتال

ورود به جهان ارزهای دیجیتال مستلزم آگاهی و تحقیقات گوناگون است. یکی از فرایند های کار با ارزهای دیجیتال استخراج آنها است. البته می توان با پیوستن به استخرهای استخراج شانس بردن جایزه های ثبت بلاک چین را هم افزایش داد. در این میان استخراج ارزهای دیجیتال از هر نوع که باشد، خود نیازمند داشتن مطالعه کافی راجب ارز مورد نظر و یاد گرفتن مداوم و به روز بودن است. تنها بعد از آنکه شما اطلاعات و دانش کافی را به دست آوردید، وارد سرمایه گذاری در این حوزه شوید. در قدم اول باید تحقیق کنید و بدانید که واقعا چه ارز دیجیتالی را تمایل دارید که استخراج نمایید. این امر مهم است، چون استخراج هر نوع ارز دیجیتال نیازمند دستگاهی است. این دستگاه مخصوص استخراج همان ارز دیجیتالی است که شما انتخاب کرده اید.

به عنوان مثال اگر اینکه شما علاقمند شده باشید که روی ارز دیجیتالی بیت کوین سرمایه گذاری کرده و آن را استخراج نمایید، نیازمند دستگاهی به نام اسیک هستید. در ایران هزینه برق دستگاه اسیک حدود ۸۰ هزار تومان در ماه است. البته این رقم بدون هزینه مصرف سیستم خنک کننده است. زیرا دستگاه اسیک بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ وات برق در ماه مصرف می کند. پس می بینید که باید نکات ظریف زیادی را مد نظر خود قرار دهید. اگر بخواهید ریون کوین استخراج کنید باید بدانید این ارز دیجیتالی به هیچ عنوان اجازه استخراج با دستگاه اسیک را نمی دهد.

و اما اگر تصمیم بگیرید اتریوم را استخراج کنید، باید دارای ریگ‌ های ماینینگ یا همان کارت گرافیک باشید. همچنین نیاز به ماشین حساب استخراج اتریوم دارید، تا بتوانید سود حاصل از این استخراج را محاسبه کنید. بحث میزان سود آوری در مقوله استخراج یکی از مسایلی است که حتما قبل از خرید دستگاه ماینینگ باید به آن بپردازید. البته ریگ ماینینگ نیز یک مزیت دارد و آن این است که با آن می توانید به استخراج ارزهای دیجیتال مختلفی بپردازید.

بعد از اینکه ارز دیجیتالی خود را برای استخراج انتخاب کردید وارد مرحله ای می شود که باید ببینید با توجه به بودجه‌ ای که برای خرید ماینر می خواهید سرمایه گذاری کنید، چه انتخاب هایی را در پیش روی خود دارید. برای اینکه بتوانید میزان سود خود را از میزان سرمایه گذاری و ارز دیجیتالی انتخاب شده خود، محاسبه کنید باید از ماشین های حساب استخراج کمک بگیرید. معمولا می توان میزان هش یک ماینر را از سازنده آن ماینر جویا شد و آنها این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. با کمک ماشین حساب میزان هش است که تعیین می کند که دستگاه استخراج گر شما چقدر قدرتمند است.

توصیه می کنیم عجله نکنید و بهتر است قبل از هر نوع خرید ماینر حتما با افراد خبره این عرصه و با مشاوران ارزهای دیجیتالی مشورت کنید تا بتوانید اطلاعات درستی را به دست بیاورید. با کمک این مشورت خواهید توانست ماینر مناسب بودجه خود را تهیه کنید. هر چه ماینر شما میزان هش بیشتری را تولید کند، قطعا پاداش استخراج شما بیشتر و بیشتر می شود. این نکته بسیار مهم است که بدانید تفاوت قیمت ماینرها بین فروشندگان مختلف بسیار متفاوت و زیاد است. برای اینکه به قیمت درست دست پیدا کنید، بهتر است مستقیم به خود سازنده مراجعه کنید و از طریق سایت اینترنتی آن قیمت ماینر های مختلف را ببینید و با توجه به قدرت هش آنها را با هم مقایسه کنید.

گاهی فروشندگان ماینر قیمتی پایین تر از قیمت سازنده آن، ماینر را ارایه می کنند. اینجاست که باید به اینگونه دستگاه ماینر شک کنید. چرا که احتمال دارد این دستگاه دست دوم باشد. علت اینکه برخی فروشندگان ماینر های دست دوم را برای فروش عرضه می کنند، این است که هزینه برق در کشورهای خارجی افزایش پیدا کرده و این افزایش تعرفه برق منجر به کاهش سود ماینینگ شده است. همین امر منجر به فروش دستگاه های ماینر توسط اغلب فارم ها در کشورهای دیگر شده است. این هم خود به ایجاد فرصتی برای فروشندگان داخل کشور تبدیل شده که با خرید این دستگاه های دست دوم سعی در به دست آوردن سود بیشتری نمایند و آنها را در قالب دستگاه نو به علاقمندان ارزهای دیجیتال می فروشند. تا جایی این مساله پیش رفته است که فروشندگان شماره سریال دستگاه های نو را بر روی این ماینرهای قدیمی تر می زنند.

از آنجاییکه بیت کوین ارز دیجیتالی شناخته شده ای است و علاقمندان زیادی برای استخراج دارد. فروش دستگاه های دست دوم آن نیز به جای نو رواج بیشتری پیدا کرده است. بنابراین باید هوشیار بوده و با دقت دستگاه مورد نظر خود را تهیه کنید. از دیگر مشکلاتی که در خرید این دستگاه ها وجود دارد این است که تعمیر و تهیه قطعات دستگاه‌ های اسیک مشکل می باشد، و این امر برای شما ممکن است ضررهای زیادی ایجاد کند تا جایی که قبل از اینکه سرمایه اولیه خود را در زمان استخراج کوین با این دستگاه ها به دست بیاورید، دستگاه ماینر شما از کار بایستد. اما در مورد ریگ ماینینگ اینگونه نیست و علت آن این است که قطعات آن همان قطعاتی است که در انواع کامپیوترها نیز استفاده می شود. بنابراین تعمیر و تهیه قطعات آن دردسر زیادی برای شما ندارد.

حالا باید ببینیم معیارهای ما برای انتخاب ماینر چه چیزهایی باید باشد. از جمله این معیارها توان محاسباتی یا همان هش ریت ماینر است. که می توان گفت با بالا رفتن هش ریت دستگاه شما، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت به این معنی که برای به دست آوردن سود بیشتر باید ماینر شما دارای هش ریت بالاتر باشد که این امر نیز نیازمند سرمایه گذاری بیشتری است. چون شما باید بتوانید کارت گرافیک مناسب را انتخاب کنید باید به هش ریت کارت گرافیکی دقت کافی داشته باشید و قبل از تهیه آن اطلاعات لازم را توسط موتور جستجو گر گوگل به دست بیاورید.

چون بحث میزان سودآوری در مقوله استخراج یکی از مسایلی است که باید قبل از خرید دستگاه ماینینگ و ایجاد ریگ ماینینگ به آن بپردازید و به طور دقیق محاسباتی را انجام دهید بنابراین باید به تعدادی از سوالات مهم بتوانید جواب دهید مانند اینکه با استخراج یک ارز دیجیتال واقعا چقدر سود می توانید به دست بیاورید؟ و قبل از آن باید بدانید برای سخت افزار خود چقدر می توانید بودجه کنار بگذارید؟ بنابراین باید بدانید که معیارهای زیادی را باید در نظر داشته باشید مانند اینکه هزینه برق مصرفی شما چقدر خواهد بود و اصلا دستگاه شما چه مقدار برق را مصرف می کند؟ گرما و صدای تولید شده از دستگاه و اصلا عمر مفید دستگاه شما چقدر است؟ پاسخ دادن به این سوالات همچنین به آب و هوای محل زندگی شما که آیا در محل سردسیری زندگی می کنید یا گرمسیری یا منطقه ای با رطوبت هوای بالا؟ محل قرارگیری دستگاه و نوع برق مصرفی شما چگونه است؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version