سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۵ بازی بلاک‌چین مبتنی بر NFT که ممکن است در سال ۲۰۲۲ افزایش محبوبیت قابل توجهی داشته باشند

پس از موفقیت فراوان حوزه دیفای، توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT ظهور کردند و بر خلاف تصورات، NFT ها موفق شدند که توجه‌ها را به خود جلب کنند و حجم فروش بالایی را تجربه کنند. محبوبیت حوزه NFT کماکان ادامه دارد و در سال جدید میلادی هم همچنان در مرکز توجه‌ها قرار دارند.

در حالی که سال ۲۰۲۱ سال NFT بود، برنامه‌های GameFi در مقایسه با دیفای از نظر محبوبیت کاربران پیشی گرفته است و بر اساس داده‌های DappRadar، نزدیک به ۵۰ درصد از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال فعال و متصل به برنامه‌های غیرمتمرکز در ماه نوامبر برای انجام بازی‌ها بوده است.

محبوبیت بازی بلاک‌چین Axie infinity که برای کسب درآمد و بازی کردن است، به شدت افزایش یافته است و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ هم ادامه پیدا کند. کارشناسان ارزهای دیجیتال و طرفداران بازی‌های ویدئویی انتظارات بالایی از بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین دارند و حضور شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی در این حوزه دور از انتظار نیست.

اکنون در این مقاله از وب سایت سرمایکس، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به پنج بازی بلاک‌چین که می‌توانند در سال ۲۰۲۲ بیشتر از هر زمان دیگری دیده شوند.

بازی DeFi Kingdoms

ایده اصلی ساخت بازی DeFi Kingdoms یک شروع ساده داشت و آن هم اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در تکنولوژی بلاک‌چین بود. بازی DeFi Kingdoms بر اساس استخر‌های نقدینگی ساخته شده است و نشانه‌های درون بازی مانند باغ‌ها تجسم ویژگی‌ها و قابلیت‌های استخرهای نقدینگی است.

همان‌طور که گفته شد، این بازی مانند استخر‌های نقدینگی کار می‌کند، جایی که سرمایه‌گذار سهم LP خود را در باغ بازی قرار می‌دهد تا آن سهم مانند یک گیاه رشد کند و در نهایت به سرمایه‌گذار سود بدهد. سازندگان بازی DeFi Kingdoms با ترکیب مفهوم رشد و ویژگی‌های دیفای، مفهوم جدیدی را در این نوع سبک از بازی ایجاد کرده‌اند.

بازی DeFi Kingdoms بر روی بلاک‌چین هارمونی (Harmony) ساخته شده است. این بازی اولین پروژه‌ای است که تاکنون در صدر رتبه‌بندی DappRadar قرار گرفته است. این می‌تواند به دلیل هجوم علاقه‌مندان به بازی‌های حوزه دیفای و بلاک‌چین باشد یا می‌‎تواند به دلیل افزایش قیمت اخیر توکن این بازی یعنی JEWEL باشد.

توکن JEWEL یک نوع توکن ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد برای افزایش سطح خود در بازی، NFT خریداری کنند. این توکن همچنین برای استخراج نقدینگی هم استفاده می‌شود و به کاربران این فرصت را می‌دهد که از طریق استیک کردن، JEWEL بیشتری به دست بیاورند.

توکن JEWEL همچنین در جهت رشد و تکامل پروژه استفاده می‌شود و به دارندگان آن این امکان را می‌دهد تا در پیشرفت این بازی سهیم باشند و نظر خود را مطرح کنند. قیمت این توکن از ۱٫۲۳ دلار به بالاترین رکود خورد در قیمت ۲۲٫۵۲ دلار رسیده است. در زمان نگارش این مقاله، قیمت این توکن با ۲٫۸۲ درصد کاهش در قیمت ۱۹٫۵۲ دلار معامله می‌شود.

بازی Guild of Guardians

بازی Guild of Guardians یکی از مورد انتظارترین بازی‌های بلاک چین در سال ۲۰۲۲ است که در ImmutableX ساخته شده است، ImmutableX اولین پروژه راه حل لایه ۲ اتریوم است که بر‌NFT‌ متمرکز است. این بازی با هدف ارائه دسترسی بیشتر، به عنوان یک بازی RPG موبایلی و رایگان منتشر شده است و بر اساس مدل “بازی کن و درآمد کسب کن” توسعه داده شده است.

مشابه با بازی Axie Infinity، دارایی‌های درون بازی را می‌توان معامله کرد. این بازی بسیاری از گیمرها و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است چرا که فروش NFT و عرضه توکن آن حجم معاملاتی ۱۰ میلیون دلاری ایجاد کرده است. توکن این بازی در اکتبر ۲۰۲۱ با نام GOG راه‌اندازی شد که در درون بازی با نام جواهر (Gems) شناخته می‌شود. جواهر بخشی از ویژگی‌های کلیدی بازی است و مانند NFT‌ها در درون بازی می‌توان آن‌ها را معامله کرد و به آن‌ها دسترسی داشت.

در ماه گذشته، توکن GOG در زمان عرضه به ۲٫۸۱ دلار افزایش یافت و بعد از آن عملکرد نسبتاً ثابتی داشته است، هر چند که ارزش این توکن کاهش ۵۰ درصدی داشته است و در زمان نگارش این مقاله با ۲ درصد کاهش در قیمت ۱٫۱۱ دلار قرار گرفته است. بسیاری این احتمال را می‌دهند که استخر نقدینگی عرضه خواهد شد و منتظر این موضوع هستند چرا که این می‌تواند به قیمت این توکن کمک کند.

بازی Galaxy Fight Club

بازی Galaxy Fight Club

بازی Galaxy Fight Club یک بازی بلاک‌چین است که اجازه می‌دهد بازیکنان با مجموعه‌ای از آواتارهای اختصاصی خود با دیگر افراد مبارزه کنند. انتظار می‌رود که این بازی بر روی شبکه پالی‌گان (Polygon) راه‌اندازی شود و هدف بین‌ پلتفرمی خود را بهتر از همیشه توسعه دهد.

این بازی در حال حاضر در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و مشکلات جزئی دارد که امید است برطرف شود. تا به امروز مشخص نشده است که چه زمانی عموم افراد می‌توانند به این بازی دسترسی داشته باشند، اما بسیاری به عرضه این بازی در سه ماهه اول ۲۰۲۲ امید دارند.

توکن GCOIN بازی Galaxy Fight Club

هر مبارز در این بازی روزانه بین ۵ تا ۱۵ توکن GCOIN تولید می‌کند و این از اکتبر ۲۰۲۱ شروع شده است. اگر مبارز به بازیکن دیگری فروخته شود، مالک جدید مبارز GCOIN‌های آن را هم به دست میاورد. توکن GCOIN احتمالاً در اکوسیستم این بازی بسیار ارزشمند خواهد بود چرا که برای قدرت دادن به مبارز، ساخت سلاح، باز کردن جعبه‌ها و موارد دیگر مورد نیاز خواهد بود.

بازی CryptoBeasts

بازی CryptoBeasts یک عنوان هنری دیجیتال پیکسلی است که حس و حال بازی ویدئویی Zelda را به مخاطب القا می‌کند. این بازی بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. در بازی ۱۰ هزار تخم رنگی پیکسلی وجود دارد که به هر مالک آن یک قطعه زمین در جهان بازی و یک حق رأی در اکوسیستم این پروژه می‌دهد.

اکوسیستم این بازی بر اساس سلسله مراتبی عمل می‌کند که در آن تعداد تخمهای هر بازیکن محاسبه می‌شود و وضعیت بازیکنان را تعیین می‌کند. اعداد در این بازی فایده دیگری جز تعیین کردن وضعیت افراد ندارند اما به نظر می‌رسد که تخم‌های اول مزایایی مانند تولید بیشتر توکن CBX را دارند و ممکن است جانور کمیابی از این تخم مرغ خارج شود.

توکن CBX بازی CryptoBeasts

بازی Cryptobeasts ادعا می‌کند که چیزی بیشتر از یک بازی برای کسب درآمد است و هدف اصلی آن سرگرمی است، اما این بازی همچنان یک عنوان بلاک‌چینی است و باید در زمینه کسب درآمد با دیگر بازی‌ها رقابت کند. توکن CBX یک توکن درون بازی است که قرار است برای همه دارندگان تخم مرغ در این بازی عرضه شود.

توکن CBX را می‌توان به روش‌های مختلفی استفاده کرد و به‌دست آورد، مانند نبرد با حیوانات، قطعه‌های زمین که روزانه CBX تولید می‌کنند، انجام برخی وظایف درون بازی و منابع کشاورزی و برداشت آن که منجر به دست آوردن این توکن می‌شود. این توکن را همچنین می‌توان استیک کرد که این می‌تواند کاربران تشویق کند که کمی بیشتر توکن‌ها را نگه دارند. انتظار می‌رود که این توکن مشابه با بازی Axie Infinity قابلیت‌های درون بازی مانند خرید و فروش داشته باشد.

بازی Axie Infinity

بازی Axie Infinity اولین بازی شبکه بلاک‌چین است که بر اساس کسب درآمد برای کاربران ایجاد شده است. این بازی دارای یک اکوسیستم بسیار توسعه یافته با یک مدل اقتصادی قوی است. بازی Axie Infinity پیشرو در زمینه بازی‌های بلاک‌چین است و به عنوان بازی دیده می‌شود که می‌تواند به پذیرش گسترده‌تر بازی‌های بلاک‌چین کمک کند. بازی Axie Infinity همچنان به حفظ جایگاه خود در صدر جدول رتبه‌بندی DappRadar ادامه می‌دهد.

توکن‌های SLP، AXS و RON

در بازی NFT وجود دارد که بخشی از گیم‌پلی بازی است، توکن SLP توکن درون بازی است که در جهت خرید و فروش ویژگی‌های درون بازی استفاده می‌شود و به عبارتی یک واحد پول است، توکن AXS یک توکن حاکمیتی است که قابلیت خرید و فروش دارد و می‌توان آن را به اشتراک گذاشت.

راه‌اندازی صرافی Katana به بازیکنان این فرصت را داده است تا با استفاده از توکن‌های SLP یا AXS توکن RON استخراج کنند. توکن RON یک توکن اکوسیستمی است که مشابه با توکن MATIC بوده و به عنوان هزینه گس تراکنش‌ها در زنجیره جانبی یا ساید‌چین‌های پروژه Ronin بازی استفاده خواهد شد.

اکوسیستم بازی‌های بلاک‌چین به سرعت در حال گسترش هستند و مفهوم بازی‌های بلاک‌چین مورد پذیرش گسترده‌‌تر جامعه قرار می‌گیرد. این نوع بازی‌ها همچنان در حال توسعه هستند و سال ۲۰۲۲ سال هیجان‌انگیزی برای گیمرها، توسعه‌دهندگان و از همه مهم‌تر، سرمایه‌گذاران خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location