سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

در راستای توسعه متاورس، ۱۰۰ نفر از مایکروسافت و اپل به متا پیوستند

کارکنان دو شرکت مایکروسافت و اپل در حال پیوستن به شرکت Meta (فیسبوک سابق) هستند و این در حالی است که شرکت متا در تلاش است تا شبکه متاورس خود را ایجاد کند. به گفته کارمندان سابق مایکروسافت و به نقل از وال‌استریت ژورنال (The Wall Street Journal)، حدود ۱۰۰ نفر طی سال گذشته تیم واقعیت مجازی این شرکت را کنار گذاشته‌اند و به شرکت متا ملحق شده‌اند.

بر اساس پروفایل‌های لینکدین این کارمندان، بیش از ۷۰ نفر از آن‌ها که بخشی از تیم هولولنز مایکروسافت بودند، در طول سال گذشته این پروژه را ترک کرده‌اند و بیش از ۴۰ نفر از آن‌ها در شرکت متا استخدام شده‌اند. مایکروسافت پنج سال پیش در سال ۲۰۱۶ پروژه هولولنز را معرفی کرد و این فناوری به یکی از پیشرفته‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی در جهان تبدیل شد. این برتری مایکروسافت اکنون به یک دارایی ارزشمند برای شرکت متا تبدیل شده است چرا که کارمندان این پروژه اکنون در اختیار متا هستند.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت اپل در تلاش است تا ارائه گزینه خرید سهام‌ و پاداش‌های سودآور به ارزشی بین ۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار را به کارکنان ارائه دهد تا با فرار کارکنان به شرکت متا مقابله کند. شرکت اپل در دسامبر ۲۰۲۱ به گروهی از مهندسان خود در زمینه طراحی سیلیکون، سخت‌افزار و برخی کارکنان نرم‌افزاری خود پاداش داده بود.

تلاش فیسبوک برای تبدیل شدن به متا

شرکت کنونی متا قبل از ماه اکتبر ۲۰۲۱ به عنوان فیسبوک شناخته می‌شد، شرکت جاه‌طلبی که اهداف خودش را فراتر از رسانه‌های اجتماعی گذاشته بود. شرکت Reality Labs که زیر نظر شرکت متا است در ماه‌های پس از تغییر نام سخت کار کرد و موفق شد که دستکش‌های واقعیت مجازی خود با نام Haptic را در اواسط نوامبر معرفی کند.

با وجود موفقیت‌های اولیه، این شرکت در تلاش برای تسلط بر متاورس و کم کردن انتقادها نسبت به خود چندان موفق عمل نکرده است. انتقادها نه تنها کم نشده، بلکه اکنون رهبران حوزه ارزهای دیجیتال، صاحبان NFT، شبکه بلاک‌چین و حوزه گیم‌فای هم به آن اضافه شده است.

جنی تا (Jenny Ta) هم‌‌نیان‌گذار شرکت HODL Assets می‌گوید که مارک زاکربرگ (بنیان‌گذار شرکت متا) نباید کسی باشد که متاورس را هدایت می‌کند چرا که او سابقه خوبی در ارتباط با حریم خصوصی و حفظ اطلاعات کاربران ندارد. جنی تا معتقد است که مارک زاکربرگ باید از سمت خود کناره‌گیری کند و شرکت متا یک مدیرعامل جدید معرفی کند تا بتواند به انتقادها و بدنامی‌ها پایان دهد.

دو شرکت مایکروسافت و اپل مدت زیادی است که فناوری متاورس را زیر نظر دارند. مایکروسافت در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را برای برنامه Teams منتشر کرد و برای کنسول بازی Xbox خود محصول جدیدی به نام Dynamics 365 Connected Spaces معرفی کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version