سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارتقاء EIP-1559 اتریوم در شبکه پالی‌گان راه‌اندازی شد

ارتقای ماه آگوست سال گذشته میلادی اتریوم که یک مکانیسم جدید کاهش هزینه را معرفی کرده بود، اکنون بر روی شبکه مقیاس‌پذیر لایه دوم پالی‌گان (Polygon) راه‌اندازی شده است. این ارتقا EIP-1559 نام دارد و در تابستان سال گذشته به همراه هارد‌فورک لندن در شبکه اتریوم عرضه شد و از نظر پیش‌بینی کارمزد تراکنش‌ها و کاهش‌ آن‌ها بسیار موفقیت آمیز بوده است. اکنون این ارتقا در تلاش برای کاهش کارمزدها و مشاهده آن‌ها در شبکه مقیاس‌پذیر لایه دوم پالی‌گان راه‌اندازی شده است.

ارتقاء EIP-1559 عملکرد مشابهی با شبکه اتریوم در شبکه پالی‌گان خواهد داشت و منجر به توکن‌سوزی MATIC می‌شود. همچنین پالی‌گان روش قدیمی محاسبه کارمزدهای شبکه را حذف می‌کند چرا که این روش قدیمی در برآورد هزینه تراکنش‌ها خوب عمل می‌کرد اما منجر به کاهش قیمت کارمزدها نمی‌شد.

تیم پالی‌گان می‌گوید که درست مانند اتر شبکه اتریوم، عرضه MATIC احتمالاً با کاهش ۰٫۲۷ درصدی مواجه خواهد شد و هر سال بر اساس برآورد‌ها توکن‌سوزی انجام خواهد شد. توکن MATIC عرضه ثابت ۱۰ میلیارد دلاری در سال دارد و در حال حاضر ۶٫۸ میلیارد دلار آن در گردش است و خرید و فروش می‌شود.

تیم پالی‌گان در ادامه افزود که این ارتقا همچنین باعث کاهش تراکم شبکه و سنگینی آن می‌شود و به طور کلی این ارتقا هم به نفع ما و هم به نفع کاربران خواهد بود. علیرغم اینکه پالی‌گان یک شبکه لایه دوم است، اخیراً با بحران کارمزد بالا مواجه شده است. بر اساس گزارش Dune Analytics، در اوایل این ماه هزینه تراکنش‌های شبکه پالی‌گان به شدت افزایش یافته و برخی از اعتبارسنج‌های شبکه موفق به ارسال بلاک‌ها نشده‌اند.

بر اساس داده‌های burn tracker، از زمان راه‌اندازی این ارتقا در شبکه اتریوم (شش ماه گذشته)، حدود ۱٫۵۴ میلیون اتر تا به امروز سوزانده شده است. با قیمت فعلی اتریوم، این رقم چیزی در حدود ۵ میلیارد دلار است. همچنین burn tracker پیش‌بینی می‌کند که نرخ خالص عرضه اتریوم با راه‌اندازی به‌روزرسانی ادغام (Merge) و اولویت قرار گرفتن مکانیسم اثبات سهام، سالانه ۲٫۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت توکن MATIC شبکه پالی‌گان با ۹٫۶ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته، در قیمت ۲٫۱۶ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location