video thumb

خرید ۴۱۰ بیت‌کوین دیگر توسط کشور السالوادور پس از کاهش قیمت به ۳۸ هزار دلار

کشور السالوادور در اقدامی تازه حدود ۴۱۰ بیت‌کوین به خزانه‌ی خود اضافه کرد. به گفته‌ی رییس جمهور این کشور یعنی نایب بوکله (Nayib Bukele) در مجموع ۱۵ میلیون دلار صرف خریداری این تعداد بیت‌کوین (BTC) شده است.

کشور السالوادور در تاریخ ۷ سپتامبر سال ۲۰۲۱، بیت‌کوین را به عنوان ارز رسمی این کشور به رسمیت شناخت تا با تورمی که در این کشور جریان داشت مقابله کند. تا به اینجای کار، کشور السالوادور حدود ۱۸۰۱ بیت‌‌کوین در خزانه‌ی خود دارد. آخرین خرید بیت‌کوین توسط این کشور، ارزان ترین خرید بیت کوین السالوادور محسوب می‌شود.

بوکله با خرید بیت‌کوین به قیمت حدودی ۳۶ هزار دلار بر این باور است که بسیاری از افراد در حال فروش بیت‌کوین خود به قیمت بسیار ارزان هستند.

طبق داده های سایت CoinTelegraph، بیت‌کوین افزایش قیمت خود را از اواسط ماه جولای آغاز کرد و در هفته‌ی اول نوامبر به بالاترین قیمت خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسید اما این افزایش قیمت پایدار نبود و در ادامه با افت قیمت مواجه شد. این افت قیمت را می‌توان مدیون تبدیل کردن سود بیت‌کوین به رمزارز های دیگر توسط سرمایه‌گذاران دانست.

در گزارش جدیدی که توسط سایت Crypto.Com منتشر شد، پیش‌بینی می‌شود که تا اواخر سال ۲۰۲۲ مجموع کاربران رمزارز به ۱ میلیارد نفر خواهد رسید.  یکی از عاملان این افزایش تلاش های کشور السالوادور می‌تواند باشد که با به رسمیت شناختن بیت‌کوین به پذیرفته شدن آن توسط مردم، کمک بسیاری کرد.

سایت Crypto.Com در این رابطه نوشت:”اگر امسال شاهد نرخ رشدی یکسان با سال پیش باشیم، افزایش تعداد کاربران ارز دیجیتال به ۱ میلیارد نفر، دور از انتظار نخواهد بود. بسیاری از کشور ها با رمزارز رابطه‌ای دوستانه تر برقرار کرده‌اند و نمی‌توانند افزایش محبوبیت ارزدیجیتال را نادیده بگیرند.”