video thumb

امشب نرخ بهره بانکی آمریکا اعلام می شود؛ مراقب نوسانات و هیجانات بازار باشید

با اینکه ممنوعیت چین موفق نشد تا اثر بزرگی بر قیمت بیت کوین اعمال کند، اما به نظر می رسد این موضوع برای آمریکا متفاوت است و حتی اخبار اقتصادی این کشور نیز اثرات بزرگی بر این بازار دارند. بیت کوین و ارزهای دیجیتال در هفته های اخیر به شدت تحت تاثیر اخبار قانون گذاری و اقتصاد آمریکا هستند و پس از اعلام نرخ تورم و کاهشی که در ادامه رخ داد، به نظر می رسد سقوطی دیگر در پیش است.

در جدیدترین وضعیت، تحلیلگران و سرمایه گذاران منتظر اعلام نتیجه جلسه روز سه شنبه فدرال رزرو آمریکا هستند. نتیجه این جلسه که با موضوعیت نرخ بهره بانکی برگزار شد، امروز چهارشنبه ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

نتیجه این جلسه به دو شکل خواهد بود، یا فدرال رزرو براساس صحبت های قبلی خود افزایش سه مرحله ای نرخ بهره را انجام می دهد، یا این افزایش در چهار یا پنج مرحله و هر مرحله به مقدار ۰٫۲۵ درصد انجام می شود. این تصمیم ارتباط مستقیمی با وضعیت اخیر تورم آمریکا دارد، تورمی که افزایش یافته است و حدس و گمان ها برای رشد نرخ بهره بیش از سه مرحله ای افزایش داده است.

با اینکه بیت کوین از وضعیت سقوط چند وقت پیش خود فاصله گرفته است و به محدوده ۴۰ هزار دلار نزدیک می شود، اما اعلام نتیجه جلسه روز گذشته فدرال رزرو می تواند دوباره بیت کوین را وارد مسیر نزولی کند. در شرایطی که وضعیت بازار بیت کوین در موقعیت ترس قرار گرفته است، این خبر می تواند اثر بزرگی داشته باشد. هرچند تمام اخبار پیرامون این رمزارز منفی نیست و با افزایش نرخ تسلط این رمزارز بر بازار، نشانه هایی از احساس اطمینان در بین سرمایه گذاران محبوب ترین ارزدیجیتال جهان دیده می شود.