سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مخالفت رئیس سابق بانک مرکزی ژاپن با ین دیجیتال

مدیر عامل سابق بانک مرکزی ژاپن یعنی هیرومی یامائوکا (Hiromi Yamaoka) در مجله تایمز ژاپن (Japan Times) مخالفت خود را با استفاده از ین دیجیتال در مسائل مالی این کشور را اعلام کرد. یامائوکا در گذشته به دنبال راه اندازی و پیشرفت ارز دیجیتال بوده است.

بزرگترین نگرانی یامائوکا نرخ بهره منفی این رمزارز اعلام شده است و بر این باور است زمانی که ین دیجیتال به وسیله ای برای پرداخت همگانی تبدیل شود، با کاهش قیمت ارز رسمی این کشور همراه خواهد شد که در نتیجه این کاهش قیمت باعث می‌شود مردم عادی جامعه محتمل بیشترین فشار شوند. در ادامه او از تاثیرات ین دیجیتال گفت. طبق صجبت های او، این رمزارز باعث بی ثباتی مالی خواهد شد و تاثیراتی بسیار منفی بر روی اقتصاد یک کشور خواهد گذاشت.

در حال حاضر یامائوکا مدیر عامل مجمعی متشکل از ۷۴ بانک بزرگ جهان است. این مجمع به دنبال راه اندازی رمزارز اختصاصی خود است و انتظار می‌رود در ماه آوریل امسال این رمزارز عرضه شود.

در ماه اکتبر سال گذشته، بانک مرکزی ژاپن سه مرحله برای راه اندازی رمزارز اختصاصی خود منتشر کرد.دو گام اول این برنامه شامل امتحان کردن گواه ثبات (Proof Of Concept) و گام سوم شامل پایلوت (Pilot) این رمزارز خواهد بود. اولین گام این برنامه، ماه آوریل امسال شروع شده است و انتظار می‌رود تا اواخر ماه مارچ ادامه پیدا کند. بانک مرکزی ژاپن قصد دارد گام دوم این پروژه را در اواسط امسال آغاز کند. به گفته‌ی این بانک مرحله دوم این پروژه، شامل ارتقای جنبه‌ی فنی عرضه‌ی رمزارز ین دیجیتال به بازار خواهد بود.

با وجود این‌که کشور ژاپن یکی از اولین کشور هایی به شمار می‌رود که ارز دیجیتال را به عنوان راهی برای پرداخت معرفی کرده است، ارز کاغذی هم‌چنان مهم‌ترین جزء این کشور محسوب می‌شود. به دلیل واقعه‌های طبیعی که در این کشور رخ می‌دهد، قطعی برق بسیار زیاد است و به همین دلیل تمرکز این کشور ساختن ارزی است که نیاز به اینترنت و برق نداشته باشد. در ماه جولای سال گذشته بانک مرکزی این کشور گزارشی مبنی بر آماده سازی رمزارز دیجیتالی که نیازمند اینترنت نیست، منتشر کرد.

مدیرعامل فعلی بانک مرکزی یعنی هاروهیکو کورودا (Haruhiko Kuroda) در یکی از سخنرانی های خود در روز جمعه گفت که این بانک به دنبال انتشار فوری این رمزارز نیست. در ادامه او اضافه کرد که ین دیجیتال سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد و تصمیم گیرنده‌ی نهایی، تنها بانک مرکزی نخواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location