سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هشدار! بدافزار جدیدی کیف پول های تحت وب از جمله MetaMask و TronLink را هدف قرار داده است

با اینکه کیف پول های تحت وب مانند MetaMask از محبوبیت بالایی برخوردارند و بسیاری از وبسایت ها از آنها پشتیبانی می کنند، اما همواره از لحاظ امنیتی در پایین لیست قرار می گیرند. در جدیدترین خبرها، یک بدافزار این کیف پول ها را هدف قرار داده است.

یک محقق امنیتی به نام ۳xp0rt، توضیح داده است که این بدافزار جدید توسط توسعه دهندگان آن Mars Stealer نام گرفته و یک ارتقا قدرتمند از بدافزار قدیمی Oski در سال ۲۰۱۹ است. نکته جالب درباره بدافزار جدید، هدف قرار دادن طیف بزرگی شامل بیش از ۴۰ کیف پول رمزارز تحت وب است. این بدافزار می تواند کلیدهای خصوصی کاربران را به سرقت ببرد.

MetaMask, Nifty Wallet, Coinbase Wallet, MEW CX, Ronin Wallet, Binance Chain Wallet و TronLink از جمله کیف پول هایی هستند که این بدافزار می تواند به آنها نفوذ کند. کارشناسی امنیتی ۳xp0rt خاطرنشان می کند که این بدافزار می تواند افزونه های مرورگر مبتنی بر مرورگر های کروم و هم خانواده آن به جز Opera را هدف قرار دهد. به این معنی که مرورگرهای Google Chrome, Microsoft Edge و Brave می توانند تحت حمله این بدافزار قرار گیرند.

Mars Stealer از طریق کانال های مختلفی مانند وبسایت های آپلود و دانلود فایل، پلتفرم اشتراک گذاری فایل تورنت و هر سامانه دانلودی دیگری منتشر کرد. پس از آلوده شدن سیستم، اولین کاری که بدافزار انجام می دهد بررسی زبان دستگاه است. اگر آی دی زبان دستگاه با قزاقستان، ازبکستان، آذربایجان، بلاروس و روسیه مطابقت داشته باشد نرم افزار بدون انجام اقدام مخربی از سیستم حذف می شود.

اما اگر اینگونه نباشد، بدافزار فایل هایی که حاوی آدرس کیف پول و کلید خصوصی هستند را هذف قرار می دهد و سپس با پاک کردن رد خود از سیستم حذف می شود.

این بدافزار در حال حاضر به قیمت ۱۴۰ دلار در انجمن های دارک وب به فروش می رسد و با این قیمت کم، قابل پیش بینی است که بزودی استفاده از آن گسترش پیدا کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اگر از کیف پول های تحت وب استفاده می کنید، حتما آنتی ویروس فعال داشته باشید و از کلیک بر روی لینک و پیوندهای ناشناس و مشکوک خودداری کنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location