video thumb

استخراج یک بلاک بیت‌کوین توسط یک ماینر انفرادی

در آغاز امروز، یک ماینر انفرادی ۶/۲۵ بیت‌کوین یعنی یک بلاک بیت‌کوین (BTC) را استخراج کرد. این بلاک حدود ۲۴۰ هزار دلار ارزش دارد. از تاریخ ۱۱ ژانویه، تنها چهار بلاک توسط ماینر های انفرادی استخراج شده است که طبق گفته‌ی مدیرعامل شرکت Ckpool یعنی کان کولیواس (Con Kolivas)، تنها ۲۰ درصد احتمال دارد اتفاق بیوفتد. کولیواس در اکانت توییتر خود (Twitter) به این ماینر انفرادی تبریک گفت.

این ماینر که در سامانه Ckpool مشغول به استخراج کردن است، با سرعت ۱/۱۴ پتا هش (واحد اندازه گیری توان دستگاه استخراج بیت‌کوین) یکی از نهنگ های این سامانه به شمار می‌رود. این سامانه در ازای هزینه‌ای کم، به کاربران امکان استخراج بیت‌کوین را تحت عنوانی ناشناس می‌دهد.

به طور میانگین هر ده دقیقه یک بلاک بیت‌کوین توسط ماینرها استخراج می‌شود. در حال حاضر بیشترین توان قدرتی متعلق به مجمع ماینرهای بیت‌کوین ایالات متحده است که با توان حدودا ۳۹ پتا هش در حال استخراج بلاک های بیت‌کوین هستند. برای مقایسه این حجم از نرخ هش، یکی از کاربران توییتر گفت:” با این‌که مقدار ۱/۱۴ پتا هش مقدار بسیار زیادی است، هنوز از اتاقی که پر از سیستم S19s باشد توان کمتری خواهد داشت.”

سامانه‌ی Ckpool به تازگی به موضوعی داغ تبدیل شده است. در تاریخ ۱۲ ژانویه یک ماینر انفرادی با توان تنها ۱۲۶ ترا هش بر ثانیه، محاسبات یک بلاک کامل را حل و آن را استخراج کرد. دو هفته پس از این اتفاق یک ماینر دیگر با توان تنها ۸۶ ترا هش بر ثانیه توانست محاسبات لازم را انجام دهد و یک بلاک کامل را استخراج کند.

در طول زمانی که بلاک‌چین بیت‌کوین به وجود آمده است تنها ۲۶۴ بلاک از ۷۲۱۲۴۰ بلاک موجود توسط ماینر های انفرادی استخراج شده است.