سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش قیمت کاردانو با وجود افزایش حجم تراکنش های روزانه

طبق گفته‌ی سامانه مساری (Messari)، رمزارز کاردانو (ADA) افزایشی ناگهانی در حجم معاملاتی خود داشته است و حجم معاملات روزانه‌ی آن از حجم معاملات روزانه‌ی رمزارز اتریوم (ETH) بیشتر شده است. رمزارز کاردانو در حال حاضر پس از بیت‌کوین در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

بر اساس نمودار های سامانه مساری به طور میانگین حجم معاملاتی روزانه‌ی رمزارز کاردانو ۱۷٫۰۴ میلیارد دلار است. به طور میانگین حجم معاملاتی روزانه‌ی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم به ترتیب ۱۸٫۸۵ و ۵٫۲۵ میلیارد دلار است که در نتیجه رمزارز کاردانو در این رده بندی جایگاه دوم را در اختیار دارد.

به طور کلی، فعالیت کاربران کاردانو در این ماه افزایشی چشمگیر داشته است. در تاریخ ۱۴ و ۲۲ فوریه، حجم معاملاتی ۲۴ ساعته رمزارز کاردانو به ترتیب ۳۵ میلیارد و ۳۱ میلیارد دلار بوده است اما با این وجود، این رمزارز هنوز از رکورد ۲۴ ساعته خود که در تاریخ ۳ سپتامبر سال گذشته رخ داده بود، دور است. حجم معاملاتی روزانه‎ی این رمزارز در تاریخ  ۳ سپتامبر سال گذشته، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است.

دلیل اصلی افزایش حجم معاملاتی رمزارز کاردانو در هفته‌های اخیر را می‌توان مدیون راه اندازی صرافی غیر متمرکز ساندی سوآپ (SundaeSwap) دانست. به دلیل این راه اندازی، به مدت چند روز بلاک‌چین کاردانو شلوغی بی سابقه‌ای را تجربه کرد. طبق نمودار های بلاک‌چین کاردانو در سامانه گوگل، از تاریخ ۳۰ مارچ سال ۲۰۲۱ تا ۲۰ فوریه امسال تراکنش های بلاک‌چین کاردانو افزایشی ۴۸۰ درصدی داشته اند و از ۵٫۵ میلیون به ۳۲ میلیون تراکنش تبدیل شده اند.

البته لازم به ذکر است که به دلیل عملکرد اتریوم و بیت‌کوین در روز های اخیر، این تغییر در رده بندی رمزارز ها قابل پیش‌بینی بود. حجم تراکنش های بیت‌کوین نسبت به تاریخ ۲۵ نوامبر سال گذشته که حدود ۱۱۶ میلیارد دلار بوده است، حدود ۸۴ درصد کاهش داشته است. رمزارز اتریوم نیز از تاریخ ۴ دسامبر سال گذشته عملکردی منفی داشته است و حجم تراکنش های آن از ۲۱٫۲۹ میلیارد دلار به ۳٫۹۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

با وجود این برتری رمزارز کاردانو در حجم معاملاتی، رمزارز اتریوم در بسیاری از زمینه ها مانند تعداد آدرس فعال هنوز بر کاردانو برتری دارد. تعداد آدرس فعال کاردانو تنها ۳٫۴ میلیون است و این در حالی است که تعداد آدرس های فعال اتریوم حدود ۷۶ میلیون تخمین زده شده است.

رمزارز کاردانو در گذشته در لیست مورگان استنلی (Morgan Stanley) تحت عنوان “۴ قاتل اتریوم” آورده شده بود. دلیل این انتخاب، سرعت بالاتر و قابلیت مدیریت قرارداد های هوشمند عنوان شده است. سه رمزارز عنوان شده‌ی دیگر سولانا، پولکادات و تزوس بودند.

اما این عملکرد مثبت رمزارز کاردانو تاثیری روی قیمت این رمزارز نگذاشته است و قیمت آن نسبت به ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۳ دصد کاهش یافته است. رمزارز کاردانو در حال حاضر با قیمت ۰٫۸۷۰ دلار در حال معامله شدن است که نسبت به بیش‌ترین قیمت خود در ۲ سپتامبر سال گذشته یعنی ۳٫۰۹ دلار، حدود ۷۳ درصد کاهش داشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location