سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیشترین حجم معاملاتی روزانه‌ بیت‌کوین در سه ماه گذشته

در میان تهاجم روسیه به کشور اوکراین، حجم معاملاتی روزانه واقعی بیت‌کوین (BTC) افزایشی چشمگیر داشت.

طبق تازه ترین گزارش هفتگی سامانه آرکین ریسرچ (Arcane Research)، روز پنج‌شنبه گذشته بعنی اولین روز تهاجم روسیه به اوکراین حجم معاملاتی روزانه بیت‌کوین بیش از ۱۰ میلیارد دلار بوده است. بیت‌کوین آخرین بار در چهارم دسامبر به این مقدار رسیده بود.

طبق این گزارش عامل های مهم این افزایش حجم، جذب سرمایه رمزارز برای اوکراین و کنترل جمعی سخت گیرانه‌ی روسیه بوده است. البته لازم به ذکر است که فروش زیاد بیت‌کوین توسط سرمایه گذاران به دلیل کاهش ۱۰ درصدی قیمت بیت‌کوین در تاریخ ۲۴ فوریه نیز در این افزایش حجم تاثیر بسیار زیادی گذاشته است.

شاخص حجم معاملاتی واقعی شامل جمع گزارش صرافی های مشهور است. به عنوان مثال گزارش آرکین ریسرچ شامل ده صرافی مشهور است که بعضی از صرافی های نام آشنای آن کوین‌بیس (CoinBase)، کراکن (Kraken)، بایننس (Binance) و پولونیکس (Poloniex) است. گزارش سامانه‌های دیگر مانند سامانه‌ی کوین گکو (Coingecko) که شامل داده های بیش از ۵۰۰ صرافی است، حجم معاملاتی روزانه‌بیت‌کوین در روز ۲۴ فوریه را ۲۴ میلیارد دلار عنوان کرده است. گزارش سامانه مساری (Messari) که داده های خود را از صرافی های مشابه با آرکین دریافت می‌کند، مقدار حجم معاملاتی روزانه بیت‌کوین را ۶/۱۱ میلیارد دلار تخمین زده است.

طبق داده های سایت مساری، حجم معاملاتی بیت‌کوین نسبت به تاریخ ۲۴ فوریه سقوط داشته است و دیروز این مقدار تنها ۵/۷ میلیارد دلار محاسبه شده است.

این گزارش در ادامه ذکر کرد که بیت‌کوین در تاریخ ۲۸ فوریه حدود ۵/۱۴ درصد افزایش قیمت داشته است. این افزایش قیمت بیشترین افزایش قیمت ۲۴ ساعته بیت‌کوین در ۱ سال اخیر بوده است. آرکین ریسرچ در این باره ذکر کرده است افزایش کاربران رمزارز بیت‌کوین و پذیرش بیشتر ماهیت رمزارز در کشور های روسیه و اوکراین بیشترین تاثیر را در این افزایش قیمت داشته اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location