video thumb

اوکراین و بانک مرکزی روسیه به دنبال ممنوعیت استفاده از رمزارز در کشور روسیه

کشور اوکراین که در روز های اخیر درگیر جنگ با کشور روسیه بوده است، به تازگی خواستار منع استفاده از رمزارز در این کشور شده است. کشور های اروپایی متحد اوکراین نیز نگرانی های خود را درباره‌ی استفاده‌ی روسیه از رمزارز برای دور زدن قوانین عنوان کرده اند.

اما بر خلاف انتظار طبق گزارشی که از سامانه‌ی تاس (Tass.ru) در روز پنج‌شنبه منتشر شد، یکی از  خواستاران این منع، بانک مرکزی روسیه (CBR) است. طبق این گزارش، بنک مرکزی روسیه به دنبال منع کامل استخراج و استفاده از رمزارز در سیستم اقتصادی این کشور است.

طبق تجاربی که از جنگ و مجادله های گذشته به دست آمده است، کشور ها معمولا در زمان جنگ برای حمایت از نیروهای ارتش خود، مقدار حجم پول خود را افزایش می‌دهند که یکی از این راه ها، افزایش مقدار پول چاپ شده در این کشور است. این افزایش مقدار پول چاپی باعث ایجاد تورم بسیار زیادی در این کشور ها خواهد شد که در نتیجه مردم ساکن این کشور ها برای حفظ دارایی های خود، مجبور به تبادل ارز خواهند شد.

یکی از تبادل های پر طرفدار در این روز ها، تبدیل ارز چاپی به رمزارز است اما این افزایش حجم خرید رمزارز تاثیر بسیار زیادی بر ارز رسمی خود کشور خواهد گذاشت و باعث کاهش ارزش قیمت آن خواهد شد. به طور معمول کشور ها برای پیشگیری از این اتفاق، قانون های جدیدی مبنی بر منع تبادل ارز معرفی می‌کنند. با وجود اینکه روسیه و اوکراین هر دو قانون های جدیدی معرفی کرده اند، ارزش روبل روسیه کاهشی بی سابقه داشته است.

طبق تازه ترین گزارشی که از جانب سامانه‌ی آرکین منتشر شده است،حجم تبادل روبل به تتر (USDT) افزایشی بسیار زیاد داشته است و با ۳۵ میلیون دلار حجم تبادل، بیشترین مقدار تبادل را در سال های اخیر داشته است.