video thumb

رشد دوبرابری تعداد سرمایه‌گذاران رمزارز در سال ۲۰۲۱

در طی سال‌های اخیر افزایشی چشمگیر در تعداد دارندگان رمزارز مشاهده کردیم و طبق گزارشی تازه، نیمی از این کاربران اولین رمزارز خود را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرده‌اند. سامانه‌ی جمینای (Gemini) که توسط کامرون و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss) ساخته شده و یکی از صرافی‌های مشهور به شمار می‌رود، به تازگی برای نشان دادن پیشرفت اکوسیستم بازار رمزارز از تاریخ نوامبر سال ۲۰۲۱ تا فوریه سال ۲۰۲۲، از ۳۰ هزار نفر که متعلق به ۲۰ کشور مختلف بودند، نظرسنجی به عمل آورده است.

طبق این نظرسنجی پذیرش رمزارز در کشورهای هنگ کنگ، هند و برزیل افزایشی چشمگیر داشت زیرا بیش‌ از ۵۰ درصد این داوطلبان در سال ۲۰۲۱ شروع به سرمایه‌گذاری کرده بودند. ۵۴ درصد از داوطلبان هنگ کنگی و ۵۱ درصد از داوطلبان برزیلی و هندی اولین رمزارز خود را در سال ۲۰۲۱ خریداری کرده بودند.

هم‌چنین حدود ۴۶ درصد از داوطلبانی که اهل قاره آمریکای لاتین بوده‌اند سرمایه گذاری خود را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرده‌اند. ۴۵ درصد از داوطلبان آسیایی، ۴۰ درصد از داوطلبان اروپایی و ۴۴ درصد از داوطلبان اهل کشور ایالات متحده نیز سرمایه‌گذاری خود را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرده بودند.

جمینای هم‌چینن در گزارش خود اشاره‌ای به آمار کلی کشورهای پیشتاز در سرمایه‌گذاری رمزارز داشت. طبق این گزارش ۴۱ درصد از داوطلبان اهل کشورهای برزیل و اندونزی، سرمایه گذاران رمزارزها هستند که در مقایسه با آمار ۲۰ درصدی ایالات متحده و ۱۸ درصدی استرالیا، این کشورها را پیشتاز این زمینه نشان می‌دهد. هم‌چنین طبق این نظرسنجی دارایی رمزارز در کشورهای امارات، سنگاپور و اسرائیل به ترتیب با آماری ۳۵، ۳۰ و ۲۸ درصد بالاتر از باقی کشورها است.

این گزارش در ادامه اشاره‌ای به عامل‌های پذیرش رمزارز داشت. طبق این گزارش دو مانع اصلی سرمایه‌گذاری رمزارز نبود دانش کافی و نگرانی های مردم درباره‌ی قانون‌گذاری است. به گفته‌ی ۳۷ درصد از داوطلبان اهل آمریکای لاتین و ۳۹ درصد از داوطلبان آسیایی، نگرانی‌های قانونی مانع خرید رمزارز شده است. هم‌چنین به گفته‌‌ی ۲۴ درصد از داوطلبان آسیایی و ۳۰ درصد از داوطلبان اهل خاورمیانه، مالیات خرید و فروش رمزارز یکی از بزرگ‌ترین مانع‌های آن‌ها بوده است.

سامانه‌ی جمینای در گذشته پیش‌بینی خود را برای سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که در آن دو برابر شدن تعداد سرمایه‌گذاران نیز پیش بینی شده بود. طبق گزارشی دیگر که از صرافی هوبی منتشر شد، حدود ۷۰ درصد از سرمایه‌گذارانی که در ایالات متحده ساکن هستند در سال ۲۰۲۱ شروع به سرمایه‌گذاری کرده اند