video thumb

در گردهمایی بیت‌کوین ۲۰۲۲ در شهر میامی چه گذشت؟

به تازگی گردهمایی بیت‌کوین در شهر میامی برگزار شد اما به دلیل نوسان قیمتی که این رمزارز در طول چند هفته اخیر داشت، اخبار بسیار کمی درباره‌ی این گردهمایی منتشر شد. این مراسم چهار روز پیش در مرکز همایش ساحل میامی برگزار شد. بسیاری از علاقه‌مندان اولین رمزارز دنیا یعنی بیت‌کوین، بر این باور بودند که باید اخبار بیشتری درباره‌ی این همایش منتشر می‌شد اما با وجود منتشر نکردن اخبار برگزاری از سوی مسئولان این گردهمایی، اتفاقات بسیار بزرگی در این همایش رخ داد.

این همایش با سخنرانی میلیاردر مشهور یعنی پیتر تیل آغاز شد. او در سخنرانی خود گفت:” این موضوع که این حجم از مردم، سرمایه گذاران و مدیرعامل‌های شرکت‌های مختلف برای یک رمزارز که هیچ گروه تبلیغاتی و هیچ شرکت سازنده‌ای ندارد، جمع شده‌اند، بزرگی و محبوبیت این تکنولوژی و رمزارز را می‌رساند. بیت کوین برای تمام اقشار مردم بوده است و این خود کاربران هستند که این رمزارز را ترویج می‌دهند.”

با وجود این‌که این همایش، گردهمایی خاص بیت‌کوین بود، اشاره‌های بسیار زیادی نیز به رمزارزهایی همچون اتریوم شد. اما با این وجود بسیاری از افراد حاضر در این همایش نسبت به باقی رمزارزهای کم ارزش کاملا بی اعتماد بودند. یکی از این افراد میلیاردر مکزیکی یعنی ریکاردو سالیناس بود. افراد دیگری که با ریکاردو سالیناس هم نظر بودند افرادی مانند رانندگان اوبر ( سازمانی برای حمل و نقل افراد) و گارسون‌های رستوران‌ها بودند که تمامی آن‌ها مقدار زیادی رمزارزهای بی ارزش داشتند. تممی افراد حاضر در این گردهمایی بیت‌کوین را به طور کامل می‌شناختند و نام آن را شنیده بودند اما زمانی که اسم رمزارزهای بی ارزش خوانده شد، کمتر کسی نام آن‌ها را شنیده بود.

اما نکته‌ی دیگری که به آن اشاره شد تورم موجود در کشورهای مختلف بود و طبق عقیده افراد حاضر در این مراسم، مسئول اصلی این تورم بانک‌های مرکزی بودند. چیزی که به عنوان یک تلاش برای اصلاح وضعیت اقتصادی جامعه شروع شد، در طول زمان تغییر کرد و باعث به وجود آمدن یک فاصله طبقاتی بسیار بزرگ بین افراد ثروت‌مند و افراد معمولی شد. هزینه‌ها روز به روز با تورم مواجه می‌شوند و هزینه‌های انرژی مانند برق نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

سپرده گذاری پول در بانک یک راه قدیمی و سیستماتیک است که با استفاده از آن می‌توان دریافت که تنها با گذشت یک نسل، ارزش پول حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت. بیت‌کوین شاید هنوز برای تبدیل شدن به مرکز ذخیره‌ی دارایی عموم آماده نباشد اما اگر شما ده سال اخیر بیت‌کوین و دلار را با هم مقایسه کنید، فرق این دو را خواهید فهمید.

یکی دیگر از نکاتی که در این همایش به آن اشاره زیادی شد، قانون‌ گذاری‌های دولت‌ها بود. بعضی از افراد این قانون گذاری‌ها را نوعی جنگ بین تکنولوژی رمزارز و راه‌های تراکنش با استفاده از سیستم سابق می‌دانند و بعضی از افراد نیز آن‌ را با آغوشی باز می‌پذیرند. به طور کلی قانون‌هایی که در طول روزهای آینده تصویب شوند، ممکن است کار را برای رمزارزها سخت‌تر کنند اما در آخر به پذیرش رمزارز در کشورهای مختلف کمک زیادی خواهند کرد. کوین او لری بر این باور است که در چند سال آینده استخراج بیت‌کوین قانونی‌تر خواهد شد و حتی دولت‌ها، مردم را تشویق به انجام این کار خواهند کرد. به طور کلی این صنعت هنوز جوان است و پتانسیل زیادی دارد.

حدود ۱۳۰ هزار نفر در همایش کامیک کان در سن دیه‌گو شرکت کرده بودند که نسبت به گردهمایی بیت‌کوین سال ۲۰۲۲، حدود ۱۰۰ هزار نفر شرکت کننده بیشتری داشت. هم‌چنین حدود ۱۷۵ هزار نفر در همایش سی ای اس (Consumer Electronics Show) شرکت کردند که باز هم در مقایسه با همایش بیت‌کوین، شرکت کنندگان بسیار بیشتری داشت. علاقه‌مندان بیت‌کوین روز به روز در حال افزایش هستند و پذیرش رمزارز نیز روزافزون است اما این تکنولوژی هنوز به وقت بیشتری نیاز دارد.