video thumb

با وجود ثبات بازار، بیت‌کوین در ناحیه‌ی ترس قرار دارد

در نهایت روز گذشته پس از گذشت چهار روز کاهش قیمت، رمزارز بیت‌کوین به ثبات قیمت رسید. طبق نمودار روزانه‌ی بیت‌کوین در روز جمعه، این رمزارز بین آمار ۳۹۸۲۳ و ۴۰۷۰۹ دلاری متغیر و حجم معاملاتی آن حدودا ۲۲ میلیارد دلار بوده است. بیت‌کوین در مقایسه با هفته‌ی گذشته حدود ۷ درصد کاهش قیمت داشته است و اگر قیمت امروز بیت‌کوین را با دوهفته‌ی پیشین خود مقایسه کنیم، این رمزارز حدود ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است. رمزارز بیت‌کوین نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

با وجود این‌که ارزش بازار بیت‌کوین در روز جمعه ۷۶۷ میلیارد دلار تخمین زده شده، این رمزارز تنها ۳۹ درصد از حجم کل بازار رمزارز که ۱٫۹۷ تیلیارد ارزش دارد را در اختیار دارد. پس از بیت‌کوین رمزارز تتر حدود ۶۰ درصد از حجم کل بازار را در اختیار دارد.

روز گذشته شاخص ترس و طمع بیت‌کوین در ناحیه‌ی بسیار ترسناک (Extreme Fear) قرار گرفت. این رمزارز روز گذشته با امتیاز ۲۸ و هفته‌ی گذشته با امتیاز ۳۷ در ناحیه‌ی ترس قرار داشت.

شاخص ترس و طمع رمزارزها عوامل احساسی بازار رمزارز را با استفاده از الگوهای مشخص به آمار عددی تبدیل می‌کند. عوامل احساسی استفاده‌ی بسیار زیادی در بازارهای مالی دارند. شرکت‌های مالی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های ارتباطی مانند سی ان ان،  دانشگاه میشیگان و بسیاری از شرکت‌های دیگر از این عوامل استفاده می‌کنند تا حال روزانه‌ی بازار را تعیین کنند.

بیت‌کوین در حال حاضر پس از شرکت تسلا که حدودا ۱ تریلیون از حجم بازار را در اختیار دارد، در رتبه نهم دارایی بزرگ بازار سرمایه جهانی قرار دارد. اولین بار که بیت‌کوین در ناحیه‌ی بسیار ترسناک بود، ۲۲ روز پیش بوده است. سامانه‌ی سازنده‌ی این شاخص به تازگی یک پست درباره‌ی این شاخص نیز منتشر کرده است. طبق این پست ناحیه بسیار ترسناک می‌تواند دو معنی داشته باشد که یکی از آن‌ها به این معنی است که سرمایه‌گذاران نگران آینده‌ی این رمزارز هستند که فرصت بسیار خوبی برای خرید ایجاد می‌کند. طبق صحبت‌های این سامانه، زمانی که سرمایه‌گذاران بیش از حد حریص شوند، به احتمال بسیار زیادی بازار با نوسان همراه خواهد شد. پیش بینی شما کدام است؟