سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزدیجیتال در حال تبدیل شدن به جریان اصلی ارتباط و مالی جهانی است

ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که وجود دارند، اما در چند سال اخیر و همراه با همه گیری کرونا بود که شاهد رشد بی سابقه محبوبیت و موارد استفاده از این ارزهای دیجیتال جدید جهانی بودیم. بی شک نقش بزرگ ارزهای دیجیتال در معاملات روزانه و بزرگ جهانی غیرقابل انکار است و با اینکه مسیر زیادی همچنان تا رسیدن به جایگاه پول های فیات و ارزهای رایج بانک مرکزی وجود دارد، اما هم اکنون نیز بسیاری از مردم جهان و کسب و کارها از ارزدیجیتال استفاده می کنند.

اما روند سال های آینده چگونه خواهد بود؟ از ارزهای دیجیتال در چه بخش هایی می توانیم استفاده کنیم و آیا رشد این رمزارزها ادامه دار خواهد بود؟ با ما همراه باشید.

آینده ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که بازار ارزهای دیجیتال طی چند سال آینده به طور تصاعدی رشد خواهد کرد، موضوعی که می تواند ارزهای دیجیتال را به جریان اصلی تبدیل کند. با توجه به افزایش پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال، چیزهای زیادی برای بحث و تحلیل وجود دارد. به عنوان مثال، ماهیت ارزهای دیجیتال همیشه با بسیاری از موسسه ها و نهادهای بزرگ دولتی، بانک های مرکزی و سرمایه گذاران بزرگ جهان در تضاد بوده است و این موارد تنها یکی از عوامل سد راه موفقیت رمزارزها هستند.

ماهیت اصلی ارزهای دیجیتال، تمرکززدایی است. شفافیت، تغییر ناپذیری و امنیت از جمله موارد اصلی رمزارزها هستند. ارزدیجیتال در پاشنه یک بحران اقتصادی ساخته شد و هدف آن بازگرداندن قدرت مالی به مردم و جلوگیری از اتکای کامل اقتصادی به پول فیات و بانکداری متمرکز بود. امروزه فشار و قانون گذاری های مختلفی که در کشورهای جهان مشاهده می کنیم یکی از مدارک اصلی ما برای اثبات تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به جریان اصلی است. ایجاد مقررات بد نیست، اما مشاهده می کنیم برخی کشورها در تلاش هستند تا ماهیت متمرکز را به ارزهای دیجیتال تزریق کنند که با مسیر و هدف اصلی رمزارزها در تضاد است.

با توجه به اینکه کشورهای بیشتر و بیشتری ارزهای دیجیتال را قانون گذاری می کنند و حتی برخی همانند کشور السالوادور ارزدیجیتال را به عنوان پول قانونی کشور انتخاب می کنند، واضح است که رمزارز به این زودی ها در پس زمینه محو نخواهد شد.

نیازی به گفتن نیست که آینده ارزدیجیتال به شکل جدایی ناپذیری با آینده تجارت، فناوری و به طور کلی جامعه در هم تنیده شده است. با سرعتی که همه چیز پیش می رود، تحلیلگران پیش بینی می کنند که بازار ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ با ارزشی حدود ۵ تریلیون دلار، سه برابر خواهد شد.

استفاده از ارزدیجیتال برای کسب و کار

در آینده احتمال اینکه سهام شرکت های دیجیتال به شکل ارزدیجیتال اختصاصی خود شرکت تغییر کند دور از انتظار نیست. به این ترتیب هر کسب و کاری می تواند اکوسیستم خود را تشکیل دهد که کارکنان می توانند در آن مشارکت داشته باشند.

بیت کوین در کسب و کارها

استفاده از ارزدیجیتال شرکتی همچنین به کسب و کارها این امکان را می دهد تا کارمزدهایی مانند هزینه های شناورسازی مرتبط با مدل های کسب و کار سنتی را دور بزند.

با وجود گذشت بیش از یک دهه از انتشار ارزدیجیتال، اما می توانیم به راحتی بگوییم که هنوز در ابتدای مسیر اصلی ارزهای دیجیتال هستیم و با ادامه افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال، می توان انتظار داشت که کسب و کارهای بیشتری از آنها استفاده کنند.

تامین مالی در بلاک چین

پلتفرم های آنلاین امروزه به طور گسترده برای جمع آوری پول و کمک های مالی پروژه ها و اهداف مختلف جهانی استفاده می شوند. به لطف افزایش تعداد و در دسترس بودن پلتفرم های امن، تردیدهای اولیه در سرمایه گذاری پول برای ایده های جدید و نوآورانه دیجیتالی کاهش یافته است و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.

ارزهای دیجیتال این فرصت را به افراد می دهند تا بدون ترس از دست دادن پول، سرمایه گذاری های با ریسک کم انجام دهند. کسب و کارهای کوچک و پروژه های ارزدیجیتال که به دنبال سرمایه هستند، می توانند از طریق روش های متنوعی به سرمایه گذاران این امکان را دهند تا در پروژه های جدید بلاک چینی سرمایه گذاری کنند. پروژه هایی که هرکدام پتانسیل زیادی دارند.

تامین مالی جمعی با استفاده از یک کیف پول بلاک چین اختصاصی به این فرآیند اجازه می دهد تا شفاف بماند و مسئولیت پذیری معامله گران و شرکت های رمزنگاری را برای انجام ایمن تجارت خود افزایش دهد. دریافت کنندگان کمک همچنین می توانند از پرداخت هزینه های پلتفرم های شخص ثالث بدون به خطر انداختن اعتماد اهداکنندگان اجتناب کنند.

ارزدیجیتال، روش پرداختی قابل اعتماد

ارزدیجیتال مدت هاست که به دلیل فقدان ارزش ذاتی آن مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، تغییر روند خریدها به سمت تراکنش‌های آنلاین در زمان همه گیری کرونا، ارزش ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین در دنیای مدرن را بیش از پیش نشان داده است.

با اینکه پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداختی توسط کسب و کارهای جهانی با کندی انجام گرفت، اما امروزه با گسترش استفاده از این ارزهای جدید شاهد پشتیبانی بیشتری از آنها در کسب و کارهای سنتی هستیم و طبیعی است که با گسترش بیشتر استفاده از ارزهای دیجیتال، کسب و کارهای بیشتری نیز از آنها حمایت خواهند کرد.

همه گیری جهانی کرونا روش کسب و کار بسیاری را تغییر داده است. دور شدن از تراکنش های نقدی و حضوری و حرکت به سمت تراکنش های دیجیتال مردم را با پول دیجیتال از جمله ارزهای دیجیتال آشنا کرده است. بنابراین جای تعجب نیست که ارزدیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت با دوام و مطمئن شروع به جلب توجه کرد.

در حالی که ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی هستند، پلتفرم های بزرگ جهانی مانند پی پال، ویزا و مسترکارت با میلیون ها کاربر به مشتریان خود خدمات ارزدیجیتالی را عرضه کرده اند و حتی شاهد کارت های اعتباری اختصاصی برای رمزارزها نیز هستیم.

ارزهای دیجیتال با نشان دادن رشد و پیشرفت خود می توانند اعتماد کسب و کارهای قدیمی را جلب کنند و در نهایت با پذیرش آنها به عنوان روش پرداختی، یک همکاری مفید دوجانبه را شاهد باشیم. همکاری که به خریداران این امکان را می دهد تا به راحتی پرداخت های خود را به شکل دیجیتالی انجام دهند و فروشندگان دیگر نیاز به پرداخت هزینه های متنوع جانبی نباشند.

فعالیت به عنوان یک سازمان غیرمتمرکز خودمختار (دائو/DAO)

از دولت ها گرفته تا شرکت ها، ساختار دائو مزایایی را به همراه دارد که ساختارهای سازمانی سنتی نمی توانند آنها را ارائه کنند. به عنوان مثال، دائو ها می توانند جریان های کاری پیچیده را با کمک فناوری بلاک چین ساده کنند. قراردادهای هوشمند را می توان برای تسهیل فرآیندهای خسته کننده ای که به مسیرهای طولانی کاغذی نیاز دارند، مانند ثبت مجوز، تایید مجوز و غیره استفاده کرد.

دائو ها همچنین می توانند به طور چشم گیری فساد های مالی در شرکت و دولت ها را کاهش دهند، زیرا در این ساختار سازمانی، تمام تراکنش و جزئیات در بلاک چین رمزگذاری می شود که غیرقابل تغییر و ویرایش نیست. موضوعی که در نهایت امکان بررسی دقیق سوابق در هر زمانی را فراهم می کند.

روش مدیریت کسب و کارها و سازمان ها در گذشته بارها تغییر کرده است و تغییر دوباره آنها دور از ذهن نیست. دائو یک مفهوم جذاب است که پتانسیل تغییر در نحوه انجام کسب و کارهای ما را دارد و باید دید که در سال های آینده تا چه حد از این ایده استقبال می شود.

وام و کمک های مالی با پلتفرم های مالی غیرمتمرکز (دیفای/DeFi)

ظهور پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که وام‌ها را با شرایط قابل مدیریت‌تری هم برای وام‌دهندگان و هم برای وام‌گیرندگان تسهیل می‌کند، فرصت‌های جدیدی را برای مردم و کسب‌وکارها برای دریافت بودجه و سرمایه باز کرده است.

در مواقع بحران، بدهی اغلب به عنوان یک راه چاره و شر ضروری تلقی می شود. دریافت وام و ایجاد بدهی می تواند یک تسکین کوتاه مدت اجاد کند و به کسب و کارها کمک کند تا در مواقع سخت سرپا بمانند. در حال حاضر پلتفرم های مختلفی در حوزه دیفای مانند dYdX و Compound وجود دارند که این خدمات را به مردم و کسب و کارها ارائه می کنند.

دیفای

بدهی جمع آوری شده در این پلتفرم ها اغلب برای سرمایه در گردش یا پوشش هزینه های عملیاتی استفاده می شود. از آنجایی که نرخ بهره این وام ها بسیار کمتر از نرخ های ارائه شده توسط وام دهندگان سنتی است، مشاغل می توانند از پس انداز و شرایط قابل توجهی بهره مند شوند.

احتمالاً در سال‌های آینده وام‌دهی دیفای محبوب‌تر می‌شود، زیرا کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی برای پشت سر گذاشتن همه گیری کرونا و ضررهای این دوران هستند. سهولت استفاده و نرخ‌های بهره رقابتی، وام‌دهی دیفای را به گزینه‌ای جذاب برای مشاغلی که به دنبال قرض گرفتن پول هستند تبدیل می‌کند.

ایجاد جوامع پیرامون NFTها و ارزهای دیجیتال

یکی از جاذبه های ارزهای دیجیتال، توانایی ایجاد و تجارت دارایی‌های دیجیتال یا توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) است.

این توکن‌ها می‌توانند برای نمایش هر چیزی از دارایی‌های فیزیکی گرفته تا آثار هنری دیجیتال، و همچنین کلکسیون‌هایی مانند کارت‌های تجاری و کالاهای ورزشی استفاده شوند.

NFT ها پتانسیل ایجاد جوامع بزرگ و جذابی را پیرامون خود دارند. به عنوان مثال در حال حاضر چندین بازی بلاک چینی وجود دارند که به بازیکنان این امکان را می دهند تا آیتم های درون بازی را جمع آوری کنند و با دیگر کاربران در ازای پول واقعی معامله انجام دهند. از جمله این بازی ها می توانیم به Axie Infinity و CryptoKitties اشاره کنیم.

موفقیت این بازی ها نشان دهنده افزایش تقاضا برای NFT و تمایل مردم به سرمایه گذاری در این بخش است. با ادامه ایجاد بازی های مشابه و افزایش محبوبیت آنها، فرصت های بیشتری برای پلتفرم های فعال NFT و این تجارت جدید ایجاد خواهد شد.

موارد استفاده جدید برای NFTها به طور مداوم در حال توسعه هستند و توکن های غیرقابل معاوضه پتانسیل این را دارند که شیوه تعامل ما با محتوای دیجیتال را متحول کنند. به عنوان مثال در دنیای مجازی و متاورس دیسنترالند (Decentraland) مردم می توانند املاک و مستغلات مجازی را با NFT خریداری و صاحب آن شوند.

پیش بینی می شود که رشد اصلی پیرامون NFT ها با گسترش و افزایش استفاده مردم جهان از متاورس انجام شود.

دسترسی به خدمات بانکی با ارزدیجیتال

بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان در حال حاضر حساب بانکی ندارند و نمی توانند معاملات دیجیتالی را انجام دهند.

برای مردم مناطقی که از وضعیت اقتصادی خوبی بهره مند نسیتند، استفاده از ارزهای دیجیتال می تواند راهی برای دور زدن سیستم های بانکداری سنتی و دسترسی به جدیدترین خدمات و امکانات دیجیتال باشد.

چندین استارت آپ جهانی هم اکنون بر ایده ارائه خدمات بانکداری به افراد بدون نیاز به افتتاح حساب بانکی کار می کنند. نمونه های موفق متنوعی در حال حاضر از این ایده در آفریقا راه اندازی شده است و بسیاری از افراد به راحتی از این خدمات مالی استفاده می کنند.

جنگ روسیه-اوکراین نیز یکی از نشان دهنده اهمیت و موارد استفاده بزرگ و مهم ارزهای دیجیتال طی چندسال اخیر بوده است. مردم جنگ زده اوکراین در همان روزهای اول دسترسی خود را به پول نقد و خدمات بانکی سنتی از دست دادند، در این شرایط افرادی که ارزدیجیتال داشتند یا این ارزها را دریافت کردند توانستند خدمات ضروری مورد نظر خود را دریافت کنند؛ موضوعی که در جنگ های بزرگ گذشته بشر دیده نمی شد.

ارزهای دیجیتال را می توان برای ارسال و دریافت پول، پرداخت هزینه کالا و خدمات و موارد بسیار بیشتری استفاده کرد. این ارزها همچنین از امنیت و حفظ حریم خصوصی بالایی بهره مند هستند که سیستم های بانکداری سنتی نمی توانند آنها را ارائه کنند. در آینده پیش بینی می شود پلتفرم های بیشتری بتوانند خدمات مالی ضروری را برای کشورهای در حال توسعه و مناطق جنگ زده از طریق ارزدیجیتال ارائه کنند.

پاداش به کارمندان با ارزهای دیجیتال

مزایای متعددی برای استفاده از ارزهای دیجیتال برای پاداش و پرداخت حقوق کارکنان، به ویژه برای شرکت هایی با نیروی کار دورکار و جهانی وجود دارد. اولاً، ارزهای رمزنگاری شده بدون مرز هستند، به این معنی که رمزارز را می توان برای پرداخت به کارکنان در هر نقطه از جهان استفاده کرد.

دوم آنها امن و غیرقابل برگشت هستند که خطر تقلب و فساد را کاهش می دهند. در نهایت، ارزهای دیجیتال را می توان به راحتی به پول فیات و ارزهای رایج تمام کشورها تبدیل کرد و کارمندانی که می خواهند از حقوق خود برای پرداخت های روزانه استفاده کنند می توانند به راحتی آنها را تبدیل کنند. همانطور که به مرور زمان شرکت ها از پرداخت های ارزدیجیتالی پشتیبانی می کنند، پیش بینی می شود روند استفاده از ارزدیجیتال به عنوان پرداخت حقوق کارمندان نیز افزایش پیدا کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location