video thumb

کارمزد تراکنش‌های بیت‌کوین به پایین ترین حد خود در سال اخیر رسید

در دو سال اخیر کارمزد رمزارز بیت‌کوین در هر تراکنش با کاهش قیمت روبه رو شده است و درحال حاضر میانگین کارمزد هر تراکنش تنها ۱٫۰۳ دلار است. آخرین باری که کارمزد تراکنش این رمزارز این مقدار گزارش شده است، در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ بوده است.

کارمزد بیت‌کوین به مقدار هزینه‌ی لازم برای انجام تراکنش‌ هر مقدار بیت‌‌کوین گفته می‌شود. مقدار زمان لازم برای انجام این تراکنش ارتباطی مسقیم با این هزینه دارد و اگر تراکنش نیاز به وقت بیشتری برای انجام شدن داشته باشد، کارمزد بیت‌کوین نیز بیشتر خواهد بود.

طبق داده‌های موجود، میانگین کارمزد رمزارز بیت‌کوین پس از رسیدن به بیشترین حد خود یعنی ۶۲ دلار در ماه آوریل سال ۲۰۲۱، با کاهش روبه رو بوده است و میانگین ماهانه‌ی آن در ۸ ماه گذشته به ۲ دلار رسیده است. پیش از اینکه کارمزد بیت‌کوین به ۶۲ دلار رسید، بیشترین مقدار کارمزد بیت‌کوین در دسامبر سال ۲۰۱۷ رخ داد که به ۵۴ دلار رسیده بود. یکی از دلایل اصلی این افزایش کارمزد رمزارز بیت‌کوین، کاهش نرخ هش سامانه‌ی بیت‌کوین در آن زمان عنوان شده است. در حال حاضر نرخ هش سامانه‌ی بیت‌کوین ۲۴۸ اگزاهش نیرو دارد که این مقدار بیشترین نرخ هش در طول چند سال گذشته بوده است.

با توجه به این گزارشات، افزایش سرعت سامانه‌ی بیت‌کوین می‌تواند باعث شود مقدار کارمزد این رمزارز کاهش یابد. نوسان این رمزارز نیز در طول چهار ماه گذشته با ثبات قیمت بیشتری روبه رو شده است و از ناحیه‌ی ۱۰ هزار دلاری بین ۳۵ و ۴۵ هزار دلار، خارج نمی‌شود.

با قانون‌گذاری‌های تازه و ارتقای هفتگی این سامانه که به رمزارز بیت‌کوین کمک به سزایی خواهند کرد، تعداد کاربران این سامانه بیشتر خواهد شد و در نتیجه این سامانه بهتر از قبل به کار خود ادامه خواهد داد. به تازگی سامانه‌ی مولتیورس کامپیوتینگ (Multiverse Computing) با استفاده از کامپیوترهای کوانتومی، چندین شبیه سازی درباره‌ی پذیرش رمزارزهای بیت‌کوین و اتریوم انجام داده است. طبق صحبت‌های مدیر فناوری این شرکت یعنی سم میوگل، شرکت‌هایی که مالی نیستند می‌توانند با پذیرش رمزارزها به عنئوان راه پرداختی، باعث افزایش زیاد تعداد کاربران رمزارز شوند.