سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش ۳۰ درصدی قیمت لونا؛ چه اتفاقی افتاد؟

پس از یک حمله فاد به استیبل‌کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) که متعلق به بلاک‌چین ترا (LUNA) است، ارزش آن به طور قابل توجهی سقوط کرده است. فاد (FUD) مخفف Fear, Uncertainty, Doubt به معنای ترس، عدم قطعیت و شک است. فاد در بازارهای خرسی یا نزولی در تریدرها به وجود می‌آید؛ در بازارهای نزولی، آنها به طور احساسی شروع به فروش دارایی‌های خود می‌کنند تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند. در این مواقع، می‌گوییم که تریدر دچار فاد شده است. فاد می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر بازار و سرمایه معامله‌گر داشته باشد؛ با فروش احساسی سرمایه‌گذاران، قیمت رمزارز به شدت کاهش می‌یابد و تریدر نیز ضرر می‌کند.

بین تاریخ‌های ۷ تا ۸ می، توکن شبکه ترا در حدود ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۶۱ دلار رسید که این بدترین سطح کاهشی این توکن در سه ماه اخیر است. یک نهنگ ۲۸۵ میلیون دلار ترا یو‌اس‌دی را به طور ناگهانی فروخت که منجر به کاهش قابل توجه قیمت استیبل‌کوین این شبکه به ۰٫۹۸ دلار شده است و باید دید که این منجر به کاهش بیشتر خواهد شد یا خیر.

عرضه بیش از حد توکن لونا

بر اساس سیاست‌های مالی بلاک‌چین ترا، توکن لونا این شبکه به عنوان یک دارایی پشتیبان برای حفظ ارزش دلاری استیبل‌کوین این شبکه، یعنی ترا یو‌اس‌دی‌ عمل می‌کند؛ بنابراین، زمانی که ارزش ترا یو‌اس‌دی‌ بالاتر از ۱٫۰۰ دلار باشد، شبکه ترا کاربران را تشویق می‌کند تا توکن لونا خود را بسوزانند و ترا یو‌اس‌دی‌ دریافت کنند. برعکس این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که قیمت ترا یو‌اس‌دی‌ به کمتر از ۱٫۰۰ دلار برسد، در آن زمان پروتکل ترا به کاربران پیشنهاد می‌دهد که ترا یو‌اس‌دی‌ را بسوزانند و توکن لونا دریافت کنند.

به طور کلی، در طول کاهش عرضه ترا یو‌اس‌دی‌، باید ارزش توکن لونا هم نیز کاهش یابد و به طور مشابه، زمانی که عرضه ترا یو‌اس‌دی‌ افزایش پیدا می‌کند، باید ارزش توکن لونا هم نیز افزایش پیدا کند. بر اساس نمودار‌های منتشر شده، همزمان با کاهش عرضه روزانه ترا یو‌اس‌دی‌، توکن لونا در حال افزایش بوده است. عرضه بیش از حد روزانه در صورتی که در بازار تقاضایی برای آن وجود نداشته باشد می‌تواند باعث کاهش شدید قیمت شود و توکن لونا در حال حاضر در معرض چنین خطری قرار دارد.

کاهش قیمت بیشتری در انتظار توکن لونا است؟

کاهش قیمت مداوم استیبل‌کوین ترا یو‌اس‌دی‌، توکن لونا را وادار کرد تا یک تلاقی حمایتی متشکل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در نزدیکی ۵۶ دلار و یک خط روند قیمتی شیب دار چند ماهه را مجدد آزمایش کند.

قابل توجه است که خط روند قیمتی شیب دار لونا یک الگوی وج صعودی (Rising Wedge) را در کنار یک خط روند صعودی دیگر رو به بالا تشکیل داده است. وج‌های صعودی تنظیمات معکوس وج‌های نزولی هستند، بنابراین وقوع این وج صعودی می‌تواند باعث کاهش قیمت بیشتر توکن لونا شود.

بر اساس قاعده تحلیل‌های تکنیکال وج‌های نزولی و صعودی، شکسته شدن یک الگوی وج صعودی باعث کاهش قیمت توکن مورد نظر تا به انداز حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین الگو می‌شود؛ بنابراین، اگر الگوی وج صعودی توکن لونا شکسته شود، پشتیبانی فعلی و افزایش حجم معاملاتی خودش را از دست می‌دهد و قیمت آن به حدود ۲۲٫۵۰ دلار کاهش پیدا می‌کند که بیش از ۶۰ درصد بیشتر از کاهش قیمت امروز می‌شود.

در مقابل این پیش‌بینی نزولی، یک بازگشت به تلاقی پشتیبانی وجود دارد که باعث حرکت توکن لونا به سمت خط روند بالایی الگوی وج خود می‌شود و تا بالای قیمت ۱۳۰ دلار افزایش پیدا می‌کند که یک رکورد جدید محسوب خواهد شد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت توکن لونا با ۳٫۹۳ درصد کاهش در قیمت ۶۲٫۲۶ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version