سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بحران مالی شرکت‌های فناوری: آیا شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال هم در بحران قرار دارند؟

بازار کار ارزهای دیجیتال از مشاغل جدید و نو ورود دنیای ما محسوب می‌شود که با استقبال خوب مهندسان IT و تحلیلگران حوزه مالی مواجه شده است. بر اساس اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد که موارد اخراج کارکنان و توقف استخدام در شرکت‌های بزرگ فناوری افزایش یافته که دامن مشاغل مرتبط به ارزهای دیجیتال هم نیز گرفته است.

شرکت‌های بزرگ فناوری می‌گویند که بازار مالی سنتی در رکود قرار دارد و تقاضا برای محصولاتی که در طول همه‌گیری کرونا محبوب‌ بودند، به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که برای مدیریت این اتفاقات، کارمندان خود را کاهش خواهند داد و تا اطلاع ثانوی در استخدام کارمند جدید محدودیت خواهند داشت.

اما همانطور که می‌توانید حدس بزنید، صنعت ارزهای دیجیتال از این وضعیت مصون نیست و بحرانی که شرکت‌های فناوری را گرفته، دامن شرکت‌های فناوری فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین را نیز گرفته است. صرافی کوین‌بیس پس از ضرر ۴۳۰ میلیون دلاری در سه ماهه اول سال جاری، اعلام کرد که سرعت استخدام خود را کاهش خواهد داد. این شرکت قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تعداد کارمندان خود را سه برابر کند.

با این حال، نمی‌توان با جدیت گفت که به طور حتمی بازار کار ارزهای دیجیتال با بحران مواجه شده است، این می‌تواند امری موقتی باشد چرا که شرکت‌ها و صرافی‌های این حوزه مثل همیشه فعال هستند و به کار خود ادامه می‌دهند. مدیران این شرکت‌ها می‌گویند که اخراج‌ها در این صنعت امری طبیعی و مورد نیاز است و قطعا کسی که شغل خود را از دست می‌دهد، به سرعت چندین پیشنهاد شغلی دریافت می‌کند.

نباید این موضوع که بازار کار ارزهای دیجیتال به تازگی رایج شده و در ابتدای عمر خود است را نادیده بگیریم. اکثر پروژه‌های حوزه ارزهای دیجیتال در ابتدای کار خود قرار دارند و مسیر طولانی در پیش دارند تا به یک شرکت موفق تبدیل شوند. همچنین کارمندان حوزه فناوری تمایل بیشتری به فضای ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌اند و این می‌تواند باعث رونق مشاغل این حوزه شود.

لینکدین یک سرویس شبکه اجتماعیِ تجاری و اشتغال‌محور آمریکایی است که از ۲۰۰۳ تاکنون مشغول فعالیت است و همواره به عنوان محلی پراستفاده برای کارمندان و کارفرمایان بوده است. بر اساس مقاله‌ای از این شبکه اجتماعی، آگهی‌های شغلی مرتبط به ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در آمریکا ۳۹۵ درصد افزایش یافته و این در حالی است که سهم دیگر شرکت‌های فناوری ۹۵ درصد بوده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location