video thumb

راه‌اندازی یک پروتکل بازار NFT حدید توسط اوپن‌سی: با پروتکل سی‌پورت اجازه مبادله NFT را خواهید داشت

بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه اپن‌سی (OpenSea)، که از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای NFT محسوب می‌شود به تازگی اعلام کرده که یک پروتکل وب ۳ برای خرید فروش ایمن‌تر و کارآمدتر NFT راه‌اندازی کرده است. پلتفرمNFT اپن‌سی این اعلامیه را در روز جمعه منتشر کرد و اعلام کرد که نام این پروتکل جدید خرید و فروش سی‌پورت (Seaport) است.

این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد که برای دریافت NFT دارایی‌هایی مانند اتر (ETH) برای مبادله ارائه کنند و به طور کلی دیگر لازم نیست که حتما بابت NFT مورد نظر خود هزینه‌ای پرداخت کنند. بر اساس این پلتفرم، کاربر می‌تواند در ازای دریافت یک NFT، تعدادی اتر ارائه و NFT خود را دریافت کند.

علاوه بر این، پروتکل سی‌پورت به کاربران اجازه می‌دهد در هنگام دریافت NFT تعیین کنند که می‌خواهند چه ویژگی‌های خاصی از NFT مورد نظر را در هنگام خرید داشته باشند. این ویژگی جدید پروتکل باعث می‌شود که هزینه NFT کمتر یا در صورت تصمیم کاربر بر اساس ویژگی‌ها بیشتر هم شود.

تیم اپن‌سی اظهار داشت که پلتفرم NFT اپن‌سی پروتکل سی‌پورت را کنترل نمی‌کند و فقط یکی از چندین سرمایه‌گذاران اصلی پروتکل خواهد بود. تیم اپن‌سی در ادامه افزود که با افزایش کاربران پروتکل سی‌پورت، در کنار سرمایه‌گذاری مسئول حفظ امنیت کاربران هم نیز خواهد بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که کاربران رسانه‌های اجتماعی نسبت به برخی مفاهیم پروتکل سی‌پورت اظهار سردرگمی کرده‌اند و می‌گویند که کارکرد آن کاملا شفاف نیست. یکی از کاربران این پروتکل را مشابه با پروتکل مبادله NFT اوایکس (۰x) می‌داند. کاربری دیگر سوالی مطرح کرد و گفت که مبادله NFT و اتر با توجه به قیمت توکن اتر و کارمزدها چگونه خواهد بود.

پلتفرم NFT اپن‌سی در ماه آوریل سال جاری اعلام کرد که بازار جمع‌کننده NFT، جم (Gem) را با هدف بهبود تجربه استفاده کاربران از خدمات پلتفرم خریداری کرده است. اپن‌سی در آن زمان اعلام کرد که جم به عنوان یک محصول مستقل در پلتفرم فعالیت خواهد کرد. با این حال، اپن‌سی بسیاری از ویژگی‌های بازار جم را با پلتفرم خود ادغام کرد.