video thumb

بنیانگذار شیبا اینو از این پروژه کناره‌گیری کرد

بنیانگذار میم‌کوین محبوب شیبا اینو (SHIB)، ریوشی (Ryoshi)، پس از حذف تمامی توییت‌ها و پست‌های وبلاگی مرتبط به شیبا اینو در این هفته، از جامعه شیبا اینو و مدیریت آن کناره‌گیری کرد. مانند بنیانگذار بیت‌کوین (BTC) یعنی ساتوشی ناکامونو، هویت ریوشی هم از زمان راه‌اندازی پروژه شیبا اینو در آگوست سال ۲۰۲۰ ناشناخته باقی مانده است. همچنین رویکرد پروژه شیبا اینو مشابه با دوج کوین بوده و رویکدری غیرمستقیم در زمینه مدیریت اکوسیستم داشته است.

توسعه دهنده ارشد شیبا اینو، شیتوشی کوساما (Shytoshi Kusama) در اظهاریه اخیر خود گفته است که این پروژه با هدف واقعیت بخشیدن به چشم اندازه ریوشی برای شیبا اینو، به فعالیت خود ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که ریوشی در اعلامیه‌های متعدد اشاره کرده بود که در نهایت از این پروژه کنار خواهد رفت. ریوشی در مصاحبه‌ای با وبلاگ مدیوم (Medium) گفته بود:

“من قبلا هم گفته‌ام، من (ریوشی) هیچکس نیستم، مهم نیستم. تلاشی برای جلوگیری از فاش شدن هویت خودم نمی‌کنم، چرا که من شخصیت مهمی نیستم. این یک پروژه غیرمتمرکز و برای کاربران است و من نقش مهمی در این پروژه ندارم.”

حساب توییتر ریوشی همچنان فعال است، اما تمام توییت‌های آن پاک شده است. دو پست وبلاگی در وب سایت مدیوم وجود دارد که خداحافظی ریوشی با اعضای شیبا اینو را پوشش داده است. با این حال، برخی از اعضای جامعه شیبا معتقد هستند که ممکن است که این پست‌ها از طرف یک کلاهبردار منتشر شده باشد که با یک حساب جعلی اقدام به چنین کاری کرده است.

این گفته اعضای جامعه شیبا می‌تواند حقیقت داشته باشد چرا که در این پست‌های وبلاگی، به حساب کاربری ریوشی ارجاع داده شده است که وقتی بر روی آن کلیک کنید با پیغام “این کاربر حساب خود را غیرفعال یا حذف کرده است” مواجه می‌شوید.

شایان ذکر است که این خبر تاثیر منفی بر قیمت خرید شیبا اینو نداشته، به طوری که این میم‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۳٫۱ درصد افزایش یافته و تقریباً به ۰٫۰۰۰۰۱۲۰۹ دلار رسیده است. در حالی که شیبا اینو ۸۶ درصد از اواخر اکتبر سال ۲۰۲۱ نسبت به بالاترین قیمت خود در ۰٫۰۰۰۰۸۶۱۶ دلار کاهش داشته است، به نوعی موفق شده که در ۱۲ ماه گذشته در حدود ۵۴ درصد از آن را جبران کند، چیزی که این روزها در کمتر رمزارزی می‌توانیم شاهد آن باشیم.