video thumb

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت ارز دیجیتال چین (XCN) در یک ماه گذشته در کنار روند نزولی بازار

ماه گذشته بسیار برای بازار ارزهای دیجیتال چالش برانگیز بود چرا که اکثر توکن‌ها با شرایط نزولی حاکم بر بازار همراه شدند و کاهش قیمت‌های سنگینی را تجربه کردند، به طوری که خیلی از این توکن‌ها همچنان موفق به بازگشت به سطوح پیشین خود نشده‌اند. با این حال، همه توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال به یک سرنوشت یکسان دچار نشده‌اند.

پروژه چین (XCN) یک پروتکل مخصوص برای کمک به سازمان‌ها در راه‌اندازی شبکه بلاک‌چین است که با اتصال به سایر شبکه‌های بزرگ بلاک‌چین این کار را انجام می‌دهد. توکن این پروژه از ۱۹ می تا به امروز موفق شده که بیش از ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که زمان کاهش قیمت این توکن به ۰٫۰۷۱۲ دلار در ۱۱ می، ناگهان با افزایش قیمت مواجه شده و اکنون در زمان نگارش این مقاله، با ۲٫۷۹ درصد افزایش در قیمت ۰٫۱۸۱۲۶۶ دلار معامله می‌شود. در این مقاله از سرمایکس، به دو دلیل مهمی که در عملکرد قوی توکن XCN نقش داشته است، خواهیم پرداخت.

نقش بزرگ صرافی‌ها در افزایش قیمت توکن XCN

در ماه مارس سال ۲۰۲۲، پروژه چین با انتشار یک قرارداد هوشمند جدید برای توکن خود، نام آن را رسما از CHN به XCN تغییر داد. پس از این تغییر، توکن XCN پروژه چین در صرافی‌های مطرح لیست و با افزایش شدید حجم معاملاتی خود مواجه شد. همچنین برخی از صرافی‌های مطرح مانند بای‌بیت (Bybit) در مطرح شدن این پروژه کمک شایانی کردند.

توکن XCN همچنین بخشی از اکوسیستم بین شبکه‌ای زنجیره بایننس است که امکان انتقال و ترید توکن‌های ارزان قیمت را در صرافی غیرمتمرکز پنکیک‌سواپ (PancakeSwap) فراهم می‌کند. پس از این ادغام با زنجیره بایننس، توکن XCN از ۰٫۰۷۱۲  در ۱۱ می به ۰٫۱۴ دلار افزایش یافت.

همکاری‌های قابل توجه پروژه چین

پروژه چین از سال ۲۰۱۴ تاکنون چندین همکاری موفق و سرمایه‌گذارهای قابل توجه داشته است. سرمایه اولیه جمع‌آوری شده این پروژه بیش از ۴۰ میلیون دلار بوده است. پروژه چین دو بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ توسط شرکت‌های تجاری مختلف خریداری شده است.

پروژه چین همچنین در آوریل سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که در همکاری خود با گروه آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، یک پلتفرم ترید خصوصی ارز دیجیتال تأسیس کرده است. با این حال، هیچ کدام از این همکاری‌ها نمی‌تواند توجیه کافی برای افزایش قیمت اخیر توکن XCN باشد. افزایش قیمت این توکن آن را از بسیاری از توکن‌های بازار جلوتر انداخته است.