سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

هشدار: مراقب توکن کلاه برداری TNT باشید

در بازار ارزهای دیجیتال هزاران رمزارز و توکن مختلف وجود دارد که بسیاری از آنها کلاه برداری و فاقد ارزش هستند؛ توکن ها و ارزهایی که با وعده های سود بالا به بازار وارد می شوند و در نهایت بعد از مدتی همراه با دارایی سرمایه گذاران از بین می روند. در جدیدترین مورد، در چند روز گذشته نام پروژه ای به نام TNT به گوش می رسد که با همکاری امیرحسین مقصودلو (تتلو) عرضه شده است. با توجه به شناخته بودن این خواننده و همچنین درخواست های متعدد کاربران، انجمن بلاکچین ایران این پروژه را بررسی کرده است. در بیانیه‌ منتشر شده، با اشاره به نشانه های کلاه برداری و پرریسک بودن سرمایه گذاری در این توکن، نسبت به سرمایه گذاری در این پروژه هشدار داده شده است.

وجود وایت پیپر معتبر برای یک پروژه ارزدیجیتال از جمله اولین مواردی است که باید در هنگام سرمایه گذاری در نظر گرفته و مطالعه شود. همانطور که انجمن بلاکچین ایران خاطرنشان می کند:«موضوعات مربوط به بلاکچین و دارایی های دیجیتال ابعاد گوناگونی دارد و هر کوین یا توکن می تواند نماینگر یک خدمت یا ارزش یا دارایی سنتی باشد. همگی این کارکردها به همراه تیم و جامعه توسعه دهنده، خدمات و شبکه مرتبط ارزش یک دارایی مبتنی بر فناوری بلاکچین را تعیین می کند و قبل از انتشار در متنی به اسم سپید نامه یا همان وایت پیپر اعلام می شود و هر پروژه را می توان از لحاظ فنی و اقتصادی بررسی نمود.»

فایلی که در این پروژه دیده نمی شود و همانطور که در بیانیه‌ عنوان شده است، یکی از دلایل اصلی پر ریسک شناخته شدن این توکن توسط انجمن بوده است:«متاسفانه شاهد انتشار توکنی به اسم TNT بدون هیچ پشتوانه علمی و حتی سپیدنامه مشخص … هستیم که به شدت ریسک دارد و بهتر است با هیچ دلیل و عنوانی به این پروژه وارد نشوید.»

پروژه های کلاه برداری و بی پشتوانه معمولا به دلیل عدم وجود برنامه و هدف مشخص برای آنها، با وعده های سود سرشار و رشد قیمتی زیاد تبلیغات خود را انجام می دهند و همواره این موضوع از اولین نشانه های زنگ خطر برای سرمایه گذاری در توکن های جدید بوده است. موضوعی که در TNT نیز دیده می شود و با وعده های پوچ و به هدف کلاه برداری، برای جمع آوری سرمایه تلاش می شود.

انجمن فناوران زنجیره بلوک و سامانه سرمایکس با توجه به نشانه های دیده شده تاکید می کنند که ریسک زیادی پیرامون این پروژه وجود دارد و بهتر است تحت هیچ شرایطی در این توکن سرمایه گذاری نکنید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location