سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سقوط دردناک بیت‌کوین به محدوده ۲۲ هزار دلار: آیا وقت خرید رسیده است؟

در روز گذشته، پس از این که بیت‌کوین (BTC) محدوده معاملات ۲۹ هزار دلاری خودش را از دست داد، به محدوده ۲۲ هزار دلار سقوط کرد و به دنبال این سقوط، آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری کاهش یافتند. سطح ۲۲ هزار دلار پایین‌ترین سطح قیمتی بیت‌کوین از دسامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون است.

بر اساس روندهای چند سال گذشته بیت‌کوین، بازار در شرایط بیش از حد فروش قرار دارد و به پایین‌ترین حد خود رسیده است. بیت‌کوین اکنون به زیر قیمت واقعی خود سقوط کرده است که نشان دهنده میانگین قیمتی هر توکن عرضه شده بر اساس آخرین زمانی است که در شبکه معامله شده است.

سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال درد بزرگی در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. تنها روزنه امیدی که برای تریدرهای خسته بازار ارزهای دیجیتال باقی مانده این است که این سقوط بدترین سقوط ممکنی باشد که برای بازار اتفاق افتاده است. سرمایه‌گذاران امید دارند که این سقوط سنگین آخرین سقوطی باشد که شاهد هستند و بعد از آن بازار رونق پیدا کند، عملکرد بازار در روزهای آتی این نظریه را تائید یا رد خواهد کرد.

میگو و نهنگ در حال خرید هستند

داده‌های شبکه‌ای بلاک‌چین نشان می‌دهد که همه تریدرها از سقوط بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح سالانه احساس سرخوردگی نمی‌کنند. کیف پول‌ میگوها که کمتر از ۱ بیت‌کوین دارند و کیف پول‌ نهنگ‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ بیت‌کوین دارند، از زمان سقوط اکوسیستم ترا تا به امروز در حال خرید و جمع‌آوری رمزارز در کیف پول خود هستند.

در بازار ارزهای دیجیتال میگوها به عموم سرمایه‌گذاران گفته می‌شود. میگوها موجوداتی احساساتی هستند و به همین دلیل به سرمایه‌گذاران که اشتباهاتی می‌کنند و گاه شانس در خانه آن‌ها را می‌زند، لقب میگو داده شده است. نهنگ‌ها نسبت به میگوها برتری دارند چرا که نقاط ضعف میگوها را می‌شناسند و از آن سوءاستفاده می‌کنند.

بر اساس داده‌های گلس‌نود (Glassnode)، کیف پول‌ میگو‌ها از زمان سقوط اکوسیستم ترا در ۹ می با افزایش ۲۰,۸۶۳ درصدی در دارایی‌های خود مواجه شده‌اند و در مجموع به ۹۶,۳۰۰ بیت‌کوین رسیده‌اند که این بالاترین حدی است که تاکنون در کیف پول میگو‌ها جمع شده است.

کیف پول‌ نهنگ‌ها در مقایسه با میگوها بسیار با‌ارزش‌تر است و در بازه زمانی مشابه افزایش بسیار بیشتری را تجربه کرده‌اند. نهنگ‌ها در مدت زمان مشابه در مجموع با افزایش ۳۰۶,۳۵۸ هزار دلاری در تعداد بیت‌کوین‌های خود مواجه شده‌اند که به نوبه خود رقم قابل توجهی است.

پشتیبانی ضعیف سرمایه‌گذاران در محدوده ۲۰ هزار دلار

یکی دیگر از دلایل سقوط سریع بیت‌کوین در ۱۳ ژوئن به فقدان تقاضا برای خرید در محدوده ۲۰ تا ۲۷ هزار دلار بازمی‌گردد که در نمودار توزیع قیمت زیر نشان داده شده است. در حالی که به میزان زیادی تقاضا برای خرید بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد، در مقابل آن و در محدوده‌های بین ۲۰ تا ۲۷ هزار دلار پایین‌ترین میزان تقاضا برای خرید وجود دارد که سقوط قیمت بیت‌کوین در روز گذشته و پشتیبانی ضعیف سرمایه‌گذاران گواه بر این موضوع است.

با این حال، ممکن است در روزهای آینده شاهد بهبود وضعیت بازار باشیم. ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: “تاریک‌ترین هوا همیشه قبل از سپیده دم است”. شرایط بازار می‌تواند بر اساس چندین معیار دیگر در روزهای آتی بهبود پیدا کند، اما مشخص نیست کی و چه زمانی.

با توجه به ضریب RVT که سرمایه ارزش‌گذاری شده را با حجم روزانه موجود در شبکه مقایسه می‌کند، سرمایه ارزش‌گذاری شده شبکه در حال حاضر ۸۰ برابر بیشتر از ارزش روزانه موجود است که این میزان فعالیت کم درون شبکه‌ای بیت‌کوین را نشان می‌دهد.

ضریب RVT در حال حاضر در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون قرار دارد که این نشان می‌دهد بازار به حداکثر محدودیت‌های خود رسیده است و احتمال می‌رود که به زودی شرایط بازار بهبود پیدا کند، اما فراموش نکنید که احتمال شرایط بدتر برای بازار همیشه وجود دارد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال اکنون به ۹۸۰ میلیارد دلار رسیده و نرخ تسلط بیت‌کوین ۴۶٫۳ درصد است. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۱۱٫۲۳ درصد کاهش در قیمت ۲۲,۵۶۳ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location