video thumb

بانک مرکزی آمریکا می‌گوید که ۹۰ درصد از بزرگسالان این کشور در شش ماه آینده ارز دیجیتال خریداری خواهند کرد

بر اساس نظرسنجی جدید بانک مرکزی ایالات متحده امریکا، بیش از ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی قصد دارند در شش ماه آینده ارز دیجیتال خریداری کنند. این شامل ۹۰ درصد پاسخ دهندگان می‌شود. ۴۰ درصد از پاسخ دهندگان نیز ارز دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت قبول دارند و از آن استفاده می‌کنند.

جیسون کوپفربرگ (Jason Kupferberg)، تحلیلگر بانک مرکزی آمریکا (BOA) چشم انداز خود نسبت به بازار ارزهای دیجیتال را در مصاحبه‌ای مطرح کرد و از علاقه بالای پاسخ دهندگان نظرسنجی بانک مرکزی به ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

این تحلیلگر می‌گوید که این نظرسنجی در اوایل ماه جاری و پس از فروپاشی اکوسیستم ترا (LUNA) انجام شد. او می‌گوید که در این نظرسنجی ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی شرکت کردند که نسبت به سایر نظرسنجی‌ها با افزایش قابل توجهی در شرکت کننده همراه بود.

کویفربرگ می‌گوید که از نتایج نظرسنجی به وجد آمد چرا که ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که قصد دارند در شش ماه آینده مقداری ارز دیجیتال خریداری کنند. علاوه بر این، ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که قصد ندارند ارز دیجیتال خود را در شش ماه آینده برای فروش قرار دهند.

در این نظرسنجی همچنین بررسی شد که آیا استفاده کنندگان از ارز دیجیتال علاقه‌مند به پرداخت به وسیله رمزارز هستند یا خیر. بر اساس نتایج نظرسنجی، ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که از ارز دیجیتال به عنوان ورشی برای پرداخت آنلاین استفاده می‌کنند.

کوپفربرگ اظهار داشت که استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت مطمئناً بسیار جالب است. او می‌گوید که دلیلی که این روش پرداخت را محبوب کرده سادگی و بی‌دردسری بودن آت است چرا که بدون ثبت نام یا هزینه اضافی قابل انجام خواهد بود و هر کسی می‌تواند در هر کجای دنیا به وسیله ارز دیجیتال رمزارز ارسال و محصولی را خریداری کنید.

کوپفربرگ همچنین نظر خود راجع به تعداد زیاد صرافی‌ها و توکن‌های ارز دیجیتال بیان کرد و گفت: “تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال، توکن‌های ارز دیجیتال و پروژه‌های غیرمتمرکز بسیار زیاد است و بسیار مشابه با دوران دات-کام است. در آن دوران هم سهم‌های زیادی در ارتباط با اینترنت وجود داشت و شرکت‌های بسیاری زیادی ظهور کردند که در میان تمام این سهم‌ها و شرکت‌ها، فقط تعداد به خصوصی موفق شدند.”

حباب دات-کام یک حباب اقتصادی در خلال سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ میلادی بود که در ۱۰ مارس ۲۰۰۰ با رسیدن سهام نزدک به ۵۱۳۲٫۵۲ به اوج خودش رسید. طی آن بازارهای بورس سهام کشورهای صنعتی دنیا شاهد رشد سریع ارزش مالی‌شان بودند که از رشد بخش اینترنت و شاخه‌های مرتبط با آن ناشی می‌شد. از مشخصه‌های این دوره تأسیس (که در بسیاری موارد به شکست اقتصادی انجامید) گروه جدیدی از شرکت‌های بر پایهٔ اینترنت بود که به‌طور کلی به آنها شرکت دات-کام گفته می‌شد.