video thumb

بازگشت بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار و روند مثبت آلت‌کوین‌ها: آیا ریزش بزرگ اخیر به پایان رسیده است؟

با افزایش تاریخی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا، بازاره ارزهای دیجیتال دچار نوسانات بسیار شد. بیت‌کوین با کاهش شدیدی که داشت در نهایت موفق به حفظ سطح ۲۰ هزار دلاری شد و آلت‌کوین‌ها هم در حال حاضر در شرایط مثبتی قرار دارند.

بیت‌کوین بالای ۲۰ هزار دلار باقی می‌ماند

شرایط در هفته گذشته و حتی بیشتر از آن برای بیت‌کوین خوب نبود چرا که این رمزارز در جمعه گذشته چند هزار دلار سقوط کرد و ارزش خودش را به میزان قابل توجهی از دست داد. روند قیمتی بیت‌کوین پس از اعلام شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که بالاترین تورم در ۴۰ سال گذشته را نشان می‌داد، چندان خوب پیش نرفت.

در اواخر هفته گذشته تغییرات قیمتی بیت‌کوین بسیار ناامید‌کننده‌تر بود و خود را به پایین‌تر از سطح ۲۱ هزار دلار رساند که این پایین‌ترین سطح قیمتی بیت‌کوین در یک سال و نیم گذشته و حتی بیشتر بود. بیت‌کوین در روز گذشته در حال سقوط به زیر سطح ۲۰ هزار دلار بود که به طور ناگهانی در این محدوده روند افزایشی به خود گرفت و سقوط به زیر ۲۰ هزار دلار هرگز اتفاق نیفتاد.

کمی بعد از آن، اعلامیه فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش ۷۵ واحدی نرخ بهره منتشر شد که حرکت بیت‌کوین را تهدید می‌کرد. با این حال، بیت‌کوین واکنش متفاوتی نشان داد و به سطح ۲۳ هزار دلار افزایش پیدا کرد. علیرغم کاهش بسیار زیاد بیت‌کوین در چند وقت گذشته، عملکرد روزانه آن مثبت است و وضعیت مناسبی دارد.

جایگاه سرمایه‌گذاران در شرایط نزولی همیشه به دو قسمت تقسیم شده است، کسانی که این ریزش‌ها را فرصت می‌بینند و کسانی که این ریزش‌ها را نادیده می‌گیرند و منتظر روزهای صعودی بازار می‌مانند. مایکل سلیور (Michael Saylor) از شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) معتقد است که سقوط اخیر فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید بیشتر بیت‌کوین است.

با این حال، مدیر یکی از بخش‌های شرکت میکرو نظر متفاوتی دارد و خاطرنشان کرد که هیچ چیز واقعاً در اصول اولیه بیت‌کوین تغییر نکرده است و داده‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند بیشتر از این هم کاهش پیدا کند.

تریدر محبوب بازار مشتقات، پیتر برانت، هشدار داد که بیت‌کوین ممکن است تا ۱۳ هزار دلار کاهش پیدا کند چرا که این کاهش قیمت اخیر یک الگوی سقف دوقلو (double-top) بر روی نمودار قیمتی بیت‌کوین ایجاد کرده است.

آلت‌کوین‌ها در مسیر بازیابی

آلت‌کوین‌های بازار همراه با بیت‌کوین سقوط کردند و میزان قابل توجهی از ارزش خود را از دست دادند، اما در حال حاضر عملکرد آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته کاملاً مثبت بوده و شرایط خوبی را در پیش گرفته‌اند. توکن اتر شبکه اتریوم احتمال می‌رفت که به زیر ۱۰۰۰ دلار سقوط کند که این اتفاق نیفتاد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.