سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مارک کوبان: روند نزولی تا کاربردی نشدن برنامه‌های بازار ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داشت

مارک کوبان (Mark Cuban)، کارآفرین میلیاردر که به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی برنامه تلویزیونی شارک تانک (Shark Tank) شناخته می‌شودT به تازگی گفته که تا زمانی که برنامه‌های کاربردی بلاک‌چین هدفمند نشوند، بازار خرسی ارزهای دیجیتال به پایان نخواهد رسید.

کوبان در گفتگو‌های قبلی خود بارها اظهار داشته است که ۸۰ درصد از سرمایه‌ او در ارزهای دیجیتال بوده است. او با حضور در پادکست بانکلس (Bankless) اعلام کرد که فکر نمی‌کند که بازار ارزهای دیجیتال به کف قیمتی خودش رسیده باشد. او در پاسخ به این سؤال که بازار ارزهای دیجیتال تا چه مدتی می‌تواند ادامه داشته باشد گفت: “این سقوط زمانی به پایان می‌رسد که یک کاتالیزور داشته باشیم و آن کاتالیزور یک برنامه کاربردی و هدفمند داشته باشد. در غیر این صورت، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به قدری پایین می‌آید که حتی کسی که به این بازار اعتقاد ندارد il به دلیل بیش‌ازحد ارزان بودن مقداری رمزارز می‌خرد.”

او معتقد است که اگر توسعه‌دهندگان بازار تمرکز بیشتری بر روی برنامه‌های کاربردی بگذارند و این بخش را توسعه دهند، بازار از رکود خارج خواهد شد. با توجه به تعداد بسیار زیاد برنامه‌های متمرکز بر فناوری مالی، راه‌اندازی یک برنامه متمرکز بر کسب‌وکار یکی از ابتکارات جدیدی خواهد بود که می‌تواند روند بازار را تغییر دهد.

کوبان نسخه غیرمتمرکز نرم‌افزار مدیریت حسابداری کسب‌وکارهای کوچک، کوییک‌بووکس (Quickbooks) را مثال زد و گفت که با راه‌اندازی برنامه‌ای غیرمتمرکز و مشابه به آن، کاربران حتماً به سمت آن هجوم خواهند آورد و می‌تواند ابزارها را هدفمند کند.

تحلیلگران در پیش‌بینی‌های متعددی اعلام کرده‌اند که بیت‌کوین (BTC) و بسیاری از ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند. علیرغم این پیش‌بینی‌ها، کوبان نظر متفاوتی دارد و معتقد است که رمزارزهای بازار هنوز به پایین‌ترین حد خود نرسیده‌اند. او می‌گوید:

“شما ارزش بازار را ملاک قرار داده‌اید. فکر می‌کنید که چون یک میلیارد دلار یا شش میلیارد دلار یا چون ۴۰ میلیارد دلار است، یعنی توکن‌های بازار آن نمی‌توانند کمتر از این شوند، اما باور کنید که چیزهایی وجود داشت و دارد که کمتر از یک پنی فروخته می‌شوند و ارزش بازار آن‌ها صدها میلیون دلار است.”

او در ادامه افزود که حتی با این وجود، هیچ برنامه کاربردی وجود ندارد که به دلیلی برای استفاده و ماندن کاربر در این بازار تبدیل شود. او توکن صرافی غیرمتمرکز سوشی‌سواپ (SUSHI) را مثال زد که نسبتاً ارزان و ارزش بازار آن ۲۱۵ میلیون دلار است. او گفت: “اگر تأمین‌کننده نقدینگی صرافی باشید، شما هزینه خرید توکن خود را دریافت می‌کنید، اما اگر این‌گونه نباشد، چه کسی آن را از شما می‌خرد؟ به چه دلیل باید آن را از شما بخرد؟”

کوبان همچنین معتقد است که ادغام پروتکل‌ها و بلاک‌چین‌های مختلف در نهایت منجر به یکپارچه شدن صنعت ارزهای دیجیتال می‌شود چرا که این اتفاقی است که در نهایت در هر صنعتی رخ می‌دهد.

کوبان حامی ادغام بلاک‌چین‌ها با یکدیگر است. او می‌گوید که باید تمام برنامه‌های مبادلاتی و ارتباطی حوزه بلاک‌چین در یک برنامه ادغام شوند. او می‌گوید: “به یک‌باره تعداد کاربران شما ۱۰ برابر شده است، اما شما هنوز هم مشکل برنامه‌های بهتر دارید و هنوز هم همان دلایل یکسانی را دارید که کاربران از خدمات شما استفاده می‌کردند و می‌کنند، اما اگر می‌خواهید به جامعه خودتان بهتر خدمت کنید، باید ایده‌ها و برنامه‌های بهتری داشته باشید، وگرنه شما در نهایت رفتنی خواهید بود.”

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال بخش‌های بسیاری مانند لایه ۱، لایه ۲، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و توکن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) دارد، از او سؤال شد که به موفقیت کدام یک از بخش‌های بازار رمزارز خوش‌بین‌تر است.

کوبان می‌گوید که در میان این بخش‌ها بیشتر به توکن‌های دیفای پروژه آفست کربن (carbon offset) علاقه‌مند است. در این پروژه شما با خرید توکن و سوزاندن آن، کربن تولید شده کره زمین را کمتر می‌کنید. او در ادامه از عدم اهمیت بسیاری از افراد به ردپای کربن در کره زمین پرداخت و گفت که این کار ساده‌ترین راهی است که می‌توانید در کمتر شدن آن سهیم باشید.

کوبان در پایان از پتانسیل بالای تمام بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال گفت، اما افزود که دلیل شکست آن‌ها می‌تواند غرور آن‌ها به دلیل پول زیادی باشد که به دست میاورند چرا که فکر می‌کنند از بقیه بهتر و موفق‌تر هستند، اما این‌گونه نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location