سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

افزایش ۳۰۰ درصدی توکن لیو در زیر سایه بازار نزولی ارزهای دیجیتال خبرساز شد

ارز دیجیتال اونوس سِد لیوُ (LEO) نه تنها از شرایط تأسف‌بار بازار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ گذر کرده است، بلکه دستاوردهای بزرگی هم به دست آورده و شرایط نزولی بازار را برای خود به شرایطی مثبت تبدیل کرده است.

لیو بیت‌کوین را شکست داد!

لیو یک توکن کاربردی است که در سراسر اکوسیستم آی‌فینکس (iFinex) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توکن نیمه اول سال ۲۰۲۲ را در برابر بیت‌کوین با ۳۰۰ درصد افزایش به پایان رساند. این توکن همچنین ۵۵ درصد در برابر دلار آمریکا در همان دوره مشابه رشد یکسانی داشته و برای اولین بار از فوریه سال ۲۰۲۲ به ۵ دلار رسیده است. در مقابل افزایش‌های لیو، دو ارز دیجیتال بزرگ بازار یعنی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در دوره مشابه به ترتیب ۶۰ و ۷۰ درصد کاهش یافته‌اند.

این افزایش‌ها باعث شده که لیو به بهترین ارز دیجیتال بازار از نظر عملکرد در رتبه‌های سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

چه چیزی باعث افزایش قیمت لیو شده است؟

بازار ارزهای دیجیتال در نیمه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۲ هزار میلیارد دلار از ارزش خودش را از دست داد که این کاهش قیمت با سقوط اکوسیستم ترا، ورشکستگی پروژه‌های مختلف و افزایش نرخ بهره، بدتر از قبل ادامه پیدا کرد. لازم به ذکر است که لیو چندان هم نسبت به شرایط کاهی بازار مصون نبوده و از زمان رسیدن به بالاترین قیمت خود به ۸٫۱۴ دلار در فوریه سال ۲۰۲۲، حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

دلیل افزایش‌ قیمت این توکن نه چندان معروف می‌تواند به ویژگی‌های کاملاً متفاوت آن با سایر پروژه‌های ارز دیجیتال ربط داشته باشد.

آی‌فینکس که شرکت مادر بیت‌فینکس است، پروژه ارز دیجیتال لیو را در سال ۲۰۱۸ با بودجه یک میلیارد دلاری راه‌اندازی کرد. در مقابل این بودجه، شرکت توسعه‌دهنده پروژه لیو متعهد شد که ۲۷ درصد از درآمد خود را برای بازخرید توکن لیو به کار بگیرد تا زمانی که توکن‌های پروژه به طور کامل از گردش خارج شوند.

آیا روند صعودی لیو غیرمنطقی است؟

با این حال، این افزایش قیمت سرعتی لیو در برابر بیت‌کوین، خطر برعکس شدن روند قیمتی لیو را تشدید می‌کند. به طور جزئی‌تر، قیمت لیو به پایین‌ترین سطح خود رسیده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) روزانه آن هم شرایط بهتری ندارد. بر اساس قاعده‌های تکنکیال، چنین واگرایی نشان‌دهنده عدم تمایل تریدرها به سرمایه‌گذاری بر روی پروژه است.

هر چند که شاخص قدرت نسبی بالاتر از ۷۰ قرار دارد و در واقع در منطقه بیش از حد خرید دارد که یک شاخص فروش محسوب می‌شود. لیو در حال حاضر سوگیری صعودی خودش را حفظ کرده است، اما گفته می‌شود که اگر زیر سطح حمایتی موقت خود قرار بگیرد، احتمال کاهش قیمت تا ۲۵ درصد و بیشتر وجود دارد.

نشانه‌های نزولی لیو

روند صعودی لیو باعث شد که قیمت آن برای مدت کوتاهی بالاتر از سطح مقاومت مهم ۶٫۲۴ دلار قرار بگیرد. این سطح بین ماه‌های فوریه و آوریل اوایل سال جاری مانع از افزایش قیمت لیو شده و روند صعودی احتمالی آن را به نزولی تبدیل کرده است. با این حال، روندهای قیمتی اخیر لیو همه نشانه‌های نزولی زیادی دارند و ریسک‌ سرمایه‌گذاری در آن را افزایش داده است.

به طور کلی، اگر این نشانه‌های منفی به حقیقت تبدیل شوند و لیو به سطح ۵٫۵۲ دلار بازگردد، کاهش ۵ و ۱۰ درصدی نسبت به قیمت آن در اول جولای محتمل خواهد بود. با این حال، همان‌طور که بارها گفته شد، در کنار احتمال نزولی همیشه احتمال صعودی هم نیز وجود دارد.

در زمان نگارش این مقاله، توکن لیو با ۴٫۰۷ درصد کاهش در قیمت  ۵٫۷۷ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location