سرمایکس
video thumb

فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال باید تعیین تکلیف شود

رییس مرکز ملی فضای مجازی ایران گفت: دولت باید تصمیم نهایی در خصوص ارزهای دیجیتال را اتخاذ کند چون ما در برابر عمل انجام شده قرار گرفتیم بنابراین پیشنهاد می شود دولت با اتخاذ تصمیم مناسب و تعیین قوانین و ضوابط می تواند این مجموعه را به مسیر درست و شفاف هدایت کند.
سید “ابوالحسن فیروزآبادی” افزود: باوجودی که تولید بیت کوین شیوه ای برای ایجاد درآمد و ارزآوری محسوب می شود اما در صورت ادامه بلاتکلیفی و زیزمینی شدن فعالیت ها می توان گفت افزون بر اینکه درآمدی برای دولت ایجاد نمی شود، به آمار روشنی خرید و فروش ها و درآمد ایجاد شده نیز نمی توان دسترسی پیدا کرد.
باوجود احکال کاری های که صورت گرفته و مقاومت هایی که هنگام ورود یک تکنولوژی در کشور بوجود می آید، در دو سال اخیر مبحث تولید و استخراج بیت کوین در کشور مطرح شده است .
جدیدا استخراج بیت کوین هیجان های بیشتری را ایجاد کرده و رفتارها و اعمال گوناگونی با فعالان این حوزه شاهد هستیم بانک مرکزی تولید بیت کوین را غیرقانونی می داند و قانون مشخصی نیز در این زمینه وجود ندارد و از طرفی عده ای به دنبال دور زدن تحریم ها و تولید ارز با استفاده از استخراج بیت کوین هستند و همچنین می بینیم که مسوولان وزارت نیرو فعالیت ماینر ها را زمینه ساز بروز مشکل کمبود برق در کشور می دانند
و هربار با این ادعاها با یک مزرعه استخراج برخورد می شود.
رییس مرکز ملی فضای مجازی همچنین گفت: مسولیت تصمیم گیری در حوزه ارزهای دیجیتال بر عهده دولت است و دولت باید میزان توانایی خود را تصمیم گیری در این حوزه باید ارزیابی کرده و به نتیجه برسد.
فیروزآبادی از وجود اختلاف نظرهایی در دولت در این زمینه خبر داد و افزود: وزارت نیرو مدعی است که توانایی تامین برق این بخش از صنعت را ندارد و استخراج بیت کوین را در زمره فعالیت های اقتصادی نمی داند بنابراین امید می رود در کمیسیون اقتصادی دولت این اختلاف نظرها به پایان برسد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام اینکه پیشنهاد شده در ساعات اوج مصرف برق ، بیت کوین تولید نشود گفت: به کسانی که نیروگاه دارند این فرصت داده شود که استخراج بیت کوین را در اضافه ظرفیت خود برنامه ریزی کنند و یا می توان از تعیین تعرفه اختصاصی برق به این حوزه استفاده کرد.
فیروزآبادی گفت: باتوجه به ورود تعداد زیادی دستگاه بیت کوین در کشور ما در مقابل عمل انجام شده قرار گرفتیم و ورود تعداد دیگری به کشور دور از انتظار نیست بنابراین تصمیم گیری دولت در این زمینه در کوتاه ترین زمان ضروری به نظر می رسد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز پیش از این گفته بود که باتوجه به اینکه قیمت صادراتی برق برای بیت کوین تصویب شده ، مبحث نرخ تولید ارز مجازی برای دولت از اهمیت زیادی برخوردار است.
“همایون حائری” افزود: دستگاه های استخراج کننده بیت کوین استهلاک و مصرف زیادی دارند موضوع ارز مجازی قیمت صادراتی در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده و در صورت تصویب در هیات دولت اجرایی می شود.
شواهد گویای نظر مساعد وزارت نیرو برای همکاری با تولید کنندگان ارزهای دیجیتالی است در حالی که پیش از این شنیده می شد که خرید و فروش و فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال با استناد به رای بانک مرکزی غیرمجاز است و با فعالان این حوزه برخورد می شود.
همچنین صرافی ها نیز مجوز فعالیت در این زمینه را نداشتند و به تازگی خبر از تصمیم دولت برای تعیین تکلیف و طراحی ساز و کار استخراج ارزهای دیجیتالی از سوی رییس کل بانک مرکزی کشور شنیده شده و “فرهاد دژپسند” وزیر امور اقتصادی نیز از تهیه ساختار نهایی برای تولید ارزهای مجازی خبر داده بود.
برنامه ریزی هایی برای صدور مجوزهایی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال صورت گرفته در حالی که از این رمزارزها در بسیاری از کشورها نمی توان استفاده کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version