سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سهام شرکت‌های استخراج‌کننده بیت‌کوین بهبود یافت

سال ۲۰۲۲ میلادی قطعاً یکی از بهترین‌ سال‌های استخراج‌کنندگان بیت‌کوین (BTC) نبوده است چرا که به دلیل بازار خرسی به وجود آمده، شرکت‌های استخراج‌کننده بیت‌کوین و سایر افراد ماینر آسیب‌های جدی دیده‌اند. با این وجود، سهام این شرکت‌ها از روز گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است و این نوید را می‌دهد که سرمایه‌گذاران شروع به خرید در کف قیمتی کرده‌اند.

یکی از شرکت‌هایی که از این اتفاق نهایت استفاده را برده، شرکت بیت‌فارمز (Bitfarms) است که سهام آن بیش از ۲۴ درصد افزایش یافت و در ۱٫۲۹ دلار بسته شد. سهم‌های شرکت‌های ماینینگ دیگر هم افزایش‌های قابل توجهی داشتند که این شرکت‌ها شامل کور‌ ساینتیفیک (Core Scientific)، ماراتون (Marathon) و کاتردا بیت‌کوین (Cathedra Bitcoin) می‌شود که این سه شرکت به ترتیب ۱۲٫۵، ۱۶٫۲۲ و ۱۵ درصد افزایش قیمت سهام داشته‌اند.

درآمد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نسبت به روزهای اوج خود ۷۰ درصد کاهش یافته است

این افزایش‌ها در قیمت سهام شرکت‌ها شاید خبر خوبی باشد، اما در برابر طوفان کاهشی بازار مثل یک نفس‌نفس زدن کوتاه می‌ماند. کاهش تقریباً ۶۰ درصدی قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال تا به امروز، افزایش پی‌درپی مشکلات استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال و کاهش ۷۰ درصدی درآمد روزانه ماینرها از جمله اتفاقاتی است که تأثیر بزرگی بر بازار و صنعت استخراج گذاشته است.

به طور کلی، افزایش‌ها اگر خبر خوبی باشند، اما نتیجه همچنان برای تمام شرکت‌های ماینینگ بد است. به عنوان مثال، شرکت بیت‌فارمز با وجود افزایش ۲۴ درصدی ارزش سهام خود، هنوز ۸۶ درصد از زمان اوج خود عقب است و مسیر طولانی را برای بازگشت به آن سطح باید طی کند.

شرکت‌های ماینینگ دیگر هم شرایط مشابهی را دارند. شرکت‌های ماراتون، کور ساینتیفیک و کاتردا هم هر سه بین ۸۰ تا ۹۳ درصد نسبت به نوامبر سال ۲۰۲۱ کاهش بسیار جدی‌تری نسبت به بیت‌کوین داشته‌اند.

آیا این افزایش ناگهانی تله‌ای برای سرمایه‌گذاران است؟

با وجود این افزایش سهام شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین و بازار نزولی طولانی مدتی که بر بازار چیره شده است، احتمال می‌رود که سهام این شرکت‌ها در معرض کاهش‌های قیمتی بیشتر باشند. به گفته تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، بالمی اینوستور (Balmy Investor)، بازگشت ناگهانی و قابل توجه سهام شرکت‌های ماینینگ بیت‌کوین می‌تواند به دلیل خرید کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران باشد.

خرید در کف قیمت معمولاً بر این پایه انجام می‌شود تا یک موقعیت فروش با سود یا در نهایت زیان بسته شود. با این حال، این معمولاً منجر به حرکت‌های کاهشی دنباله‌دار می‌شود به ویژه در شرایط بازار نزولی، جایی که سرمایه‌گذاران در خطر به دام افتادن قرار دارند. به عنوان مثال، نمودار سهام شرکت ماراتون را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید. روندهای صعودی کوتاه‌مدت در طول یک چرخه نزولی به وضوح قابل مشاهده است.

در همین حال، نکته قابل توجه این است که در روندهای کاهشی که به فروش بیش از حد منجر می‌شوند، معمولاً زمانی رخ می‌دهند که شاخص قدرت نسبی (RSI) یک دارایی به زیر ۳۰ برسد که بسیاری از تحلیلگران آن را سیگنال خرید می‌دانند ولی با این وجود، معمولاً مخالف آن رخ می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location