سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تسلا ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخت: این برای بیت‌کوین به چه معنایی خواهد بود؟

کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال تا حد زیادی از تصمیم شرکت تسلا مبنی بر فروش ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین (BTC) خود چندان غافلگیر نشده‌اند و می‌گویند که این یک استراتژی نسبتاً معمول برای شرکت‌ها در طول رکود اقتصادی است تا جریان نقدینگی خود را بهبود ببخشند.

در روز چهارشنبه، شرکت سازنده خودروهای الکتریکی فاش کرد که ۷۵ درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ فروخته است و ۹۳۶ میلیون دلار ارز فیات به ترازنامه شرکت اضافه کرده است.

در طول یک اجلاس تلفنی، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، خاطرنشان کرد که این فروش نباید به عنوان عملی علیه بیت‌کوین تلقی شود و توضیح داد که این اقدام به دلیل نگرانی‌های نقدینگی موجود است که بیشتر به دلیل ادامه یافتن قرنطینه‌های ویروس کرونا در چین این فروش رخ داده است.

ماسک در پاسخ به این سؤال سرمایه‌گذاران که آیا بیت‌کوین را یک دارایی بلند‌مدت برای سرمایه‌گذاری می‌داند یا خیر گفت که ارز دیجیتال از اهداف جانبی شرکت تسلا است که باعث سرعت بخشیدن به ظهور انرژی پایدار می‌شود.

مارکوس تیلن (Markus Thielen)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور می‌گوید که تسلا احتمالاً به این دلیل بیت‌کوین‌های خود را فروخته است تا از آن به عنوان عاملی برای حواس‌پرتی از تجارت اصلی که در اختیار دارد، استفاده کند.

کایلی پرسل (Kylie Purcell)، کارشناس معاملات سهام سایت فایندر (Finder) در جدیدترین صحبت‌های خود گفت که هدف از فروش بیت‌کوین توسط تسلا صرفاً به تأمین سرمایه و نقدینگی محدود نمی‌شود و دلایل مهم دیگری هم وجود دارد.

او می‌گوید: «با توجه به اینکه جهان به سمت رکود اقتصادی و احتمالاً یک رکود طولانی مدت پیش می‌رود، برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها چیز عجیب و غیر معمولی نیست که سرمایه را از دارایی‌های بی‌ثبات‌تر مانند بیت‌کوین به پول نقد تبدیل کنند.»

او در پایان اضافه کرد که با وجود اینکه قیمت بیت‌کوین پس از این فروش شرکت تسلا کاهش یافت، اما به طور کلی، نشانه‌های از بهبود در روند بیت‌کوین همچنان وجود دارد.

در روز چهارشنبه، قیمت بیت‌کوین پس از اعلامیه شرکت تسلا تقریباً ۲٫۶ درصد کاهش یافت و در زمان نگارش این مقاله همچنان در محدوده ۲۲,۹۶۱ دلار با ۲٫۵ درصد کاهش معامله می‌شود. بیت‌کوین همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در یک ماهه گذشته قرار دارد، به این معنی که جامعه ارزهای دیجیتال احتمالاً لازم نیست چندان نگران این اعلامیه و فروش بیت‌کوین شرکت تسلا باشند.

واکنش بی‌تفاوت جامعه ارزهای دیجیتال به اعلامیه فروش بیت‌کوین شرکت تسلا با واکنش آن‌ها به خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا بسیار متفاوت بود. در آن زمان حتی گفته شد که تسلا قصد دارد بیت‌کوین را به عنوان گزینه‌ای برای پرداخت محصولات خاص بپذیرد، هر چند که این قصد آن‌ها هرگز رنگ واقعیت را ندید.

در پایان، ماسک گفت که این فروش در مورد بیت‌کوین نیست و فقط برای بهبود نقدینگی شرکت است. تاکنون به نظر می‌رسد که جامعه ارزهای دیجیتال و بازار این اعلامیه و حرف او را قبول کرده است. قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ثابت بوده است و اگر این ثبات به همین شکل ادامه پیدا کند، با توجه به قیمت و شرایط فعلی بیت‌کوین، شگفت‌زده خواهیم شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location